WEBER 32 DGR

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

WEBER 32 DGR

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Onko jollain tietoa tollasesta kaasuttimesta? Moposportista ainakin on saanu.
Sopiiko ladan omaan imusarjaan? Ja meniskö siihen vakio ilmanputsarikotelo...
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Se on Ladan vakiokaasarin korvaava Weberin korvauskaasutin, se menee heittämällä Ladaan kiinni, mukana tulee sovitelaipat jotta vakioputsari sopii, mitä oon itse laitellut on kaikissa joutunut ostamaan pidemmän ryyppyvaijerin vakion tilalle. 8)
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Aijaa, kiitos tiedosta. Sellasen hankinta vois tulla kyseeseen,
toimiiko paremmin kun toi ozooni? Siinä on varmaan mekaanisesti aukeeva kakkonen...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Joo tosiaan toi 32 DGR taitaa olla yleisimpiä Ladan korvauskaasareita 32/36 DGV:n kanssa, tosin jälkimmäistä ei ole tehty valmiina bolt-on paketteina Ladaa varten. On tota DGR:ää tehty muihinkin autoihin kuin Ladaan. Ainakin yhen sellasen 32 DGR:n laatikon olen nähnyt, siinä puhuttiin 1200-1600 Ladoista, sovitelaipat oli putsaria varten ja ryypyn paikkakin oli niin että orkkis vaijerin sai kiinni siihen suoraan. Pitempi bensaletku kannattaa ostaa kun tahtoo jäädä noi orkkiskaasarin mukaan mitoitetut letkut aika tiukalle mutkalle.
Mut jos jotain irtokaasaria ostaa niin eihän siinä varmaan mitään hiluja ole. Valmiit sarjat sitten erikseen. Ja ainahan voi askarrella...
lada1200S kirjoitti:toimiiko paremmin kun toi ozooni? Siinä on varmaan mekaanisesti aukeeva kakkonen...
Älä edes kysy. Toimii niinkuin Weber. Ei noita kaasareita pidä verrata toisiinsa :D Mekaanisesti aukeava kakkoskurkku on, kakkonen aukeaa melko jyrkästi suurinpiirtein silloin kun ykkönen on auennut noin 2/3. Normaaliajossa menee vaivattomasti ykköskurkulla, mut jos pitää poistua ripeästi, niin repii vähän eri tavalla kuin Ozonilla :D Tästä voi lukee (4. viesti ylhäältä) mun kokemuksia tosta DGV:stä, eipä tuo DGR siitä hirveästi eroa.

"Weberillä vehkeet vireeseen"
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Jokari kirjoitti:Ainakin yhen sellasen 32 DGR:n laatikon olen nähnyt, siinä puhuttiin 1200-1600 Ladoista, sovitelaipat oli putsaria varten ja ryypyn paikkakin oli niin että orkkis vaijerin sai kiinni siihen suoraan.
2kpl Weber DGR olen asentanut toinen oli käytetty ja toinen uusi joka oli haettu suoraan naapurilta Kaasutin-Expertti OY, kummassakin joutui ostaa pidemmän ryyppyvaijerin, koska Weberissä vaijeri joutuu tekemään mutkan aivan kaasarin luona koska ryyppyvaijerin paikka ei ole samalla puolella kuin Ozonissa. 8)
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tatu Waloranta kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Ainakin yhen sellasen 32 DGR:n laatikon olen nähnyt, siinä puhuttiin 1200-1600 Ladoista, sovitelaipat oli putsaria varten ja ryypyn paikkakin oli niin että orkkis vaijerin sai kiinni siihen suoraan.
2kpl Weber DGR olen asentanut toinen oli käytetty ja toinen uusi joka oli haettu suoraan naapurilta Kaasutin-Expertti OY, kummassakin joutui ostaa pidemmän vaijerin, koska Weberissä vaijeri joutuu tekemään mutkan aivan kaasarin luona koska ryyppyvaijerin paikka ei ole samalla puolella kuin Ozonissa. 8)
Jaahas tämä selvä :wink:

Saitko sovitettua sen uuden vaijerin orkkispaikalle hyttiin vai miten? En tajunnut miten sen saa irti, siis siitä nupin takaa. Mulla on toistaiseksi toi tarvikevaijeri rattiakselin vasemmalla puolella siinä pellissä nippareilla kiinni. Vähän heiluu mut toimii 8) On vaan ihan rrkeleen jäykkä, lieneekö rasvat unohtuneet vaijerista...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Jokari kirjoitti:
Tatu Waloranta kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Ainakin yhen sellasen 32 DGR:n laatikon olen nähnyt, siinä puhuttiin 1200-1600 Ladoista, sovitelaipat oli putsaria varten ja ryypyn paikkakin oli niin että orkkis vaijerin sai kiinni siihen suoraan.
2kpl Weber DGR olen asentanut toinen oli käytetty ja toinen uusi joka oli haettu suoraan naapurilta Kaasutin-Expertti OY, kummassakin joutui ostaa pidemmän vaijerin, koska Weberissä vaijeri joutuu tekemään mutkan aivan kaasarin luona koska ryyppyvaijerin paikka ei ole samalla puolella kuin Ozonissa. 8)
Jaahas tämä selvä :wink:

Saitko sovitettua sen uuden vaijerin orkkispaikalle hyttiin vai miten? En tajunnut miten sen saa irti, siis siitä nupin takaa. Mulla on toistaiseksi toi tarvikevaijeri rattiakselin vasemmalla puolella siinä pellissä nippareilla kiinni. Vähän heiluu mut toimii 8) On vaan ihan rrkeleen jäykkä, lieneekö rasvat unohtuneet vaijerista...
Molemmissa tapauksissa on tullut varaosa ryyppyvaijeri+nuppi orkkispaikalla. 8)
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Ite asensin Ladaani alkuperäisvaijerin alkuperäispaikalle 8) . Siellä takana on sokka joka repästään irti ja sitten irrotetaan ryypynnuppi----> vaijeri on irti. Sen jälkeen uusi paikalle ja sokka ja nuppi kiinni ( Sokka voi olla muuten VIHELIÄINEN asentaa :wink: )
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Jokari kirjoitti:Joo tosiaan toi 32 DGR taitaa olla yleisimpiä Ladan korvauskaasareita 32/36 DGV:n kanssa, tosin jälkimmäistä ei ole tehty valmiina bolt-on paketteina Ladaa varten.


Kyllä muuten on Moposportista DGV-sarjoja nimenomaan Ladaankin saanut, löytyi vielä ison ja pikkukoneen suuttimilla valmiiksi.
Mukana tuli myös sovite orkkis ilmanputsarille ja ryyppyvaijeri.
Plug´n play.

Kaverin neonvihreään kustomNappikseen nimittäin tilattin moinen muutamia vuosia sitten..
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mara kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Joo tosiaan toi 32 DGR taitaa olla yleisimpiä Ladan korvauskaasareita 32/36 DGV:n kanssa, tosin jälkimmäistä ei ole tehty valmiina bolt-on paketteina Ladaa varten.


Kyllä muuten on Moposportista DGV-sarjoja nimenomaan Ladaankin saanut, löytyi vielä ison ja pikkukoneen suuttimilla valmiiksi.
Mukana tuli myös sovite orkkis ilmanputsarille ja ryyppyvaijeri.
Plug´n play.

Kaverin neonvihreään kustomNappikseen nimittäin tilattin moinen muutamia vuosia sitten..
Jaahas, luulo ei oo näemmä tiedon väärti :oops: Jotenkin jäänyt päähän et kaikki valmiit sarjat olis juuri noita DGR:iä.

Muistatko Mara missä kokoluokissa suuttimet pyörivät? Ainakin sen valmiin DGR-setin ohjeessa mainittiin suht pienet suuttimet. Mut hyvinpä kulkee noilla 2.0 ooppelin suutinasetuksillakin :twisted: Eiks sulla ollut just samanmoinen? Olitko suuttimia vaihellut vai muistanko taas väärin?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Re: WEBER 32 DGR

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Mulla olis nytten toi DGR hommattuna, pelkkä kaasutin, ei sovitteita. Käykö vakiopultit sen kiinnittämiseksi imusarjaan?
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: WEBER 32 DGR

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Miksi vakiopultit ei kävisi? Helppohan siihen on vaihtaa pidemmät tai lyhyemmät jos eivät käy.

Vai meinaatko että weberillä saa niin paljon voimaa lisää että se repeytyy imusarjasta irti vakio pulteilla :lol:
21013 2300tic
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: WEBER 32 DGR

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Laita joko pulteilla suoraan tai lyhennä niitä omia pinnapultteja. Orkkispituisilla pinnapulteilla repsikan takareunan mutterin kiinnipunominen on ärsyttävää ja ottaa se pultti kiinni kaasariinkin jossei imusarjan ja weberin välissä ole mitään bakeliittia korottamassa...

Ilmanputsarin saat sitten patentoida jossei ole sitä sovitekappaletta kaasarin ja orkkis putsarikotelon välille, mutta tämänhän jo varmaan tiesitkin. Ryypyn vaijerikin kaivannee hieman jatkoa/uuden vaijerin. Ei siinä muuta ole...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Re: WEBER 32 DGR

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Kiitos, hyvä että selvisi jo näin etukäteen.
Vastaa Viestiin