Puhaltimen 1 ja 2 nopeus lakkasi toimimasta. ( Kolmonen toimii)
Vikana voisi olla etuvastus, aikaisemmista viesteistä päätellen se on puhallinkotelossa.
Katkaisin on vielä tarkistamatta kuin myös moottorin liittimet.
Kellään kokemuksia vastaavasta.
110 Lämppärin puhallin
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: 110 Lämppärin puhallin
Taisit vastata jo itse itsellesi kun tuota etuvastusta veikkailit 

Sehän se oli
Etuvastuksesta oli lanka poikki.
Vapaapäivä meni rattoisasti purkaessa ilmanoton muoviheepelit, rintapellin eessä oleva pahvi ja lämppärinkoteloa avatessa (En vielä silloin tiennyt että etuvastuksen saa pois kotelon sivusta).
Oli vain tieto että vastus on moottorin takana. Viisi ruuvia, kaksi vaati etsimistä ja neljä peltinipsua pois ja kotelo irtosi.
Hommaa helpotti kun irroitti konepellin pumput, konepelti tuulilasia vasten (pehmuste välissä)
Kannatta aukasta etuovet taikka ne painaa jäljet konepeltiin.
Soitto Deltaan:Löytyy hyllystä ja maksaa n38€.
Deltassa: Jaa se on tää uudempi malli, menee tilaukseen, maksaa 91€.
Meni koko hernemaa sieraimeen.
Onko niin että kun puhallin on kolmsella ja moottoriin menevän johdon välistä on vedetty piuhat sisälle ja siinä potikka, niin puhallin nopeutta voi säätää portaattomasti.
Vapaapäivä meni rattoisasti purkaessa ilmanoton muoviheepelit, rintapellin eessä oleva pahvi ja lämppärinkoteloa avatessa (En vielä silloin tiennyt että etuvastuksen saa pois kotelon sivusta).
Oli vain tieto että vastus on moottorin takana. Viisi ruuvia, kaksi vaati etsimistä ja neljä peltinipsua pois ja kotelo irtosi.
Hommaa helpotti kun irroitti konepellin pumput, konepelti tuulilasia vasten (pehmuste välissä)
Kannatta aukasta etuovet taikka ne painaa jäljet konepeltiin.
Soitto Deltaan:Löytyy hyllystä ja maksaa n38€.
Deltassa: Jaa se on tää uudempi malli, menee tilaukseen, maksaa 91€.
Meni koko hernemaa sieraimeen.
Onko niin että kun puhallin on kolmsella ja moottoriin menevän johdon välistä on vedetty piuhat sisälle ja siinä potikka, niin puhallin nopeutta voi säätää portaattomasti.
Re: Sehän se oli
Periaatteessa kyllä, mutta potentiometrin pitäisi olla melko paljon tehoa kestävä ja isokokoinen lankapotikka. 2107 mitttarivalonsäätimessä on lankapotikka, mutta se tuskin kestää lämppärin tuularin ottamaa virtaa. Järkevämpää olisi tehdä joku transistorisäädin, joka ei tarvitsisi olla kovinkaan kummoinen. Itse rakensin PWM-hakkuriperiaatteella toimivan DC-tehonsäätimen, jolla ainakin YLÖ pumppuhapotin pelasi hyvin ja pyörimisnopeuden sai säädettyä lähes nollasta maksimiin. Osat maksoivat jotain reilun kympin.Timpa kirjoitti:Etuvastuksesta oli lanka poikki.
Vapaapäivä meni rattoisasti purkaessa ilmanoton muoviheepelit, rintapellin eessä oleva pahvi ja lämppärinkoteloa avatessa (En vielä silloin tiennyt että etuvastuksen saa pois kotelon sivusta).
Oli vain tieto että vastus on moottorin takana. Viisi ruuvia, kaksi vaati etsimistä ja neljä peltinipsua pois ja kotelo irtosi.
Hommaa helpotti kun irroitti konepellin pumput, konepelti tuulilasia vasten (pehmuste välissä)
Kannatta aukasta etuovet taikka ne painaa jäljet konepeltiin.
Soitto Deltaan:Löytyy hyllystä ja maksaa n38€.
Deltassa: Jaa se on tää uudempi malli, menee tilaukseen, maksaa 91€.
Meni koko hernemaa sieraimeen.
Onko niin että kun puhallin on kolmsella ja moottoriin menevän johdon välistä on vedetty piuhat sisälle ja siinä potikka, niin puhallin nopeutta voi säätää portaattomasti.
Joku tämän tyyppinen...
Lankavastuksia saa myös elektroniikkaliikkeistä.