Miksi ovet ei aukene meille?
Miksi ovet ei aukene meille?
Samaran kuskin ovi on alkanut nikottelemaan. Se liipasin on pikkuhiljaa jäykistynyt niin, ettei ovea enää tahdo saada ulkopuolelta auki. Onko muuta neuvoa kuin kahvan irrotus? Korjautuisiko suihkimalla CRC:tä jonnekin? Minne?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Sdelano v SSSR
Re: Miksi ovet ei aukene meille?
Terve!
Voiteluaineen suihkutus "liipaisinvivun" tienoille auttaa.
Omiin Samaroihin ole porannut oven kahvoihin liipaisinvivun kohdalle 3 mm reiät, joista puikolla työntäen saa takertelevan vivun palautetuksi jäätymisen tms. sattuessa.
SvS
Voiteluaineen suihkutus "liipaisinvivun" tienoille auttaa.
Omiin Samaroihin ole porannut oven kahvoihin liipaisinvivun kohdalle 3 mm reiät, joista puikolla työntäen saa takertelevan vivun palautetuksi jäätymisen tms. sattuessa.
SvS
Sdelano v SSSR
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Lada-Jussi
itellä samarassa aiheutti tuollaista ongelmaa irronnut lukko, eli se palikka siellä oven päädyssä oli löystynyt

Minä taas tein L-n muotoisen työkalun 6mm rautalangasta jolla liipaisimen voi palauttaa,mutta kyllä tuo reikä sydeemi on paras.Uskaltaisko porata niin suurta reikää,että Abloyn Esec mahtisi reiästä 6,5-7mm riitänee.
Re: Miksi ovet ei aukene meille? JO AUKEAA
Taas pelaa kuin Buicki.
Tuskin olin saanut kysymysmerkin tuon kysymykseni perään, kun Ladacat soitti seuraavan ohjeen:
Löysätään kahvan takimmaista kiinnitysmutteria, sitä joka ei ole verhoilun sisällä. Kahvan takaosan ja oven väliin tulee muutaman millin rako, josta suihkautetaan CRC:tä liipasinmekanismin päälle.
Muutama liipasimenpainllus ja taas on pelit herkät.
Tuskin olin saanut kysymysmerkin tuon kysymykseni perään, kun Ladacat soitti seuraavan ohjeen:
Löysätään kahvan takimmaista kiinnitysmutteria, sitä joka ei ole verhoilun sisällä. Kahvan takaosan ja oven väliin tulee muutaman millin rako, josta suihkautetaan CRC:tä liipasinmekanismin päälle.
Muutama liipasimenpainllus ja taas on pelit herkät.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.