Vanteen keskitinrenkaista

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
navlibahta

Vanteen keskitinrenkaista

Viesti Kirjoittaja navlibahta »

HEI,

kuka tietää mistä löytää Ladan pyörännapoihin sopivia ja niissä toimivia keskitinrenkaita?

Mun autossani on alumiinivanteet kesät talvet ja vaikka talvivanteissa on vanteesiin omat sovitinpalat, niin ilmeisesti nekään ei auta saamaan vanteita oikeaan kohtaan tuosta vaan. Kesävanteissa ongelma on vielä isompi, kun allaolevissa vanteissa on navan kohdalla hyvin väljää.

Jos keskitinrengasta ei ole, niin saako alumiinivannetta ylipäänsä pysymään kohdallaan takaveto-Ladassa? Varsinkin takana napa on aika olematon.

En asiaa sen tarkemmin tunne, mutta ei tuo keskitinrengas varmaan mikään astroteknologian taidonäyte ole, eli jos ei löydy sopivia kaupasta, onko niitä mahdollista tehdä itse (se kuka osaa)?

T:Riku 8)
IL02

keskitys

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Mulla on ollut VW Kuplassa käytössä mangels vanteet joissa se keskireikä on ihan horo, jolloin keskitys on tapahtunut pelkästään pulttien avulla. Ihan hyvin ja riittävästi se pulteillakin tuntui keskittyvän, ts. mitään ravistus tai muutakaan ongelmaa ei ollut.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Eikös se,että Ladassa on kartiomaiset pultit auttaa keskittämään vannetta säteittäissuunnassa oikeaan asentoon.Vanteen asentaminen Ladaan on hieman hankalampaa,koska muttereiden tilalla on pultit eikä vannetta saa pysymään paikallaan niin helposti kuin sellaisissa autoissa,joissa pyörännavoissa on kierretangot,joihin vanteen voi laittaa "roikkumaan."Pulttijako,joka on 4x98 mmm on monessa muussakin automerkissä.Niissä saattaa keskireikä olla toista kokoa?
VesQ

Re: Vanteen keskitinrenkaista

Viesti Kirjoittaja VesQ »

navlibahta kirjoitti:HEI,

kuka tietää mistä löytää Ladan pyörännapoihin sopivia ja niissä toimivia keskitinrenkaita?

Mun autossani on alumiinivanteet kesät talvet ja vaikka talvivanteissa on vanteesiin omat sovitinpalat, niin ilmeisesti nekään ei auta saamaan vanteita oikeaan kohtaan tuosta vaan. Kesävanteissa ongelma on vielä isompi, kun allaolevissa vanteissa on navan kohdalla hyvin väljää.

Jos keskitinrengasta ei ole, niin saako alumiinivannetta ylipäänsä pysymään kohdallaan takaveto-Ladassa? Varsinkin takana napa on aika olematon.

En asiaa sen tarkemmin tunne, mutta ei tuo keskitinrengas varmaan mikään astroteknologian taidonäyte ole, eli jos ei löydy sopivia kaupasta, onko niitä mahdollista tehdä itse (se kuka osaa)?

Kun vaan sorvin omistaa (tai siis pääsee ja osaa käyttää) ni ei oo iso homma
VesQ

Re: Vanteen keskitinrenkaista

Viesti Kirjoittaja VesQ »

navlibahta kirjoitti:HEI,

Kun vaan sorvin omistaa (tai siis pääsee käyttää ja osaa käyttää) ni ei oo iso homma
Vastaa Viestiin