Jusu kirjoitti:Mihinkäs tuosta kottikärrystä on unohtunut se hitaan ajoneuvon kolmio?
tohon en laita kolmioo muutaku katsastukseen... sellanen jättikolmiohan nyt vielä kruunais ton kaiken tuningin lopuks .. eikä oo poliisitkaan vielä siitä mitään sanoneet ettei kolmioo oo vaikka ovat perässä ajaneet monet kerrat
eiköhän se sitten seuraavaan pistä, kun joku on autolla kertaalleen tosta nykyisestä pistellyt ylitse, kun on tientukkona pyörinyt ilman varoitusmerkkejä.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
maurichia kirjoitti:tohon en laita kolmioo muutaku katsastukseen... sellanen jättikolmiohan nyt vielä kruunais ton kaiken tuningin lopuks .. eikä oo poliisitkaan vielä siitä mitään sanoneet ettei kolmioo oo vaikka ovat perässä ajaneet monet kerrat
Kaikkia ruudinkeksijöitä sitä onkin ihan niinku se kolmio ois joku poliiseja varten keksitty koriste. Valtatiellä jäät rekan tai linja-auton alle aikayksikön ilman sitä kolmiota. Mopoauto kun näyttää takaapäin normaali nopeudella liikkuvalta pikkuautolta. Ei paljo hampaita naurata, kun se rekkakuski huomaa 20m ennen kopperoasi että nopeutesi onkin vain 50km/h.
Mara kirjoitti:...Onko Masta siis 1500/1800 Farkku? Se on nätti koppa.
Juuri se, Mazda 1500 van -71, se kaunein japsi-auto ikinä (siis sellainen johon tavallisen kansan rahat riitti)
Mazda/1500van.jpg
Bertone-Mazda on kyllä kaunis auto. Mulla on pari tuollaista sedania. Yhden auton niistä saisi melkein tehtyä. Onkos tuo farkku ollut myynnissä jossain, tutun näköinen.
Joku s44tanan valopää katsoi että noin sadan metrin etäisyys edellä ajavaan oikeuttaa käyttämään kaukovaloja...
Hiljensin vähän että se pääsisi lähemmäs ja sammuttaisi ne mutta ei.
Sitten tuikkasin takatyövalot päälle ja johan meni jakeluun.
maurichia kirjoitti:tohon en laita kolmioo muutaku katsastukseen... sellanen jättikolmiohan nyt vielä kruunais ton kaiken tuningin lopuks .. eikä oo poliisitkaan vielä siitä mitään sanoneet ettei kolmioo oo vaikka ovat perässä ajaneet monet kerrat
Kaikkia ruudinkeksijöitä sitä onkin ihan niinku se kolmio ois joku poliiseja varten keksitty koriste. Valtatiellä jäät rekan tai linja-auton alle aikayksikön ilman sitä kolmiota. Mopoauto kun näyttää takaapäin normaali nopeudella liikkuvalta pikkuautolta. Ei paljo hampaita naurata, kun se rekkakuski huomaa 20m ennen kopperoasi että nopeutesi onkin vain 50km/h.
,_,/ukka
valtateillä tulee ajettua yleensä hieman kovempaa kuin tuo 50km/h ja erittäin harvoin tulee noita valtateitäkin ajeltua...
maurichia kirjoitti:valtateillä tulee ajettua yleensä hieman kovempaa kuin tuo 50km/h ja erittäin harvoin tulee noita valtateitäkin ajeltua...
No paljopa lämmittää, kun muut kopperosi kokoiset ajaa sataa ja siihen nopeuteen kiihdyttävät 20sekunnissa. Se muuta liikennevirtaa hitaammin ajaminen on vaarallista vaikka sulla ois kaikki lakisääteinen paikoillaankin, saati sitten jos vielä yrität hämätä muita että ajat yhtä kovaa.
Nonnis kirjoitti:No eipä se pitäs kovempaa kulkea eikä sulla ole oikeutta ajaa sillä kovempaa. Että pistä nyt se s*atanan kolmio perään tai perästä kuuluu
Vai maksaako isukki mielellään sun sakotkin?
eipä oo isi maksanu vielä kertaakaan mun sakkoja... ihan oon aina ite kiltisti maksanu ja ite työllä ne tienannukki..
On mennyt huonoksi tuo käyttäytyminen liikenteessä. Sumuvalojakin pidetään päällä yötä päivää, jopa taitaa laissa olla määritelty milloin sumareita voi käyttää. Kokemukseni mukaan noilla maaseudun kyläteillä niistä on hyötyä, ei pääteillä. Kuten Jusukin aiemmin, joskus tuntuu että kuski ei tiedä mitkä valot hänellä on autossa päällä.
Jämsän ja Jyväskylän välillä taitaa olla puolenkymmentä kamerapönttöa, vissiin jokainen 9 tietä kulkeva alkaa tietää pönttöjen sijainnin. Yksi kamera on käytössä, sitä aina kiikutetaan pöntöstä toiseen. Jatkuvastihan tuolla ajetaan ylinopeuksilla, taitaa ola asenteissa vaurioita. Mitähän sillä minuutilla tekee jonka matka-ajassa voittaa?
Ei sitä aina tiedäkään mitkä valot on autossa päällä. Mun nykyisessä työajoneuvossa ei ainakaan sumareista pala mitään merkkivaloa, ja mun vapaapäivät tekevä kaveri tuntuu tykkäävän pitää sumareita päällä... Arvaahan sen sitten etten mä huomaa niitä heti pois pistää. TaI nyt jo huomaan kun oon noteerannut tavan, mutta aiemmin kun en osannut epäillä.
,_,/ukka
valtateillä tulee ajettua yleensä hieman kovempaa kuin tuo 50km/h ja erittäin harvoin tulee noita valtateitäkin ajeltua...
muistelinkin nähneeni tuon variksenpelättimen lahdessa ja aika haipakkaahan se tuntuu kulkevan kun 60 ajaa ja ohi tulee..
ff8728 kirjoitti:Kuten Jusukin aiemmin, joskus tuntuu että kuski ei tiedä mitkä valot hänellä on autossa päällä.
Tosi monella on ainakin täällä päin tapana pitää parkit ja sumuvalot päällä kun se on jotenkin niin styleä. Sitä pidän harkittuna rikoksena, ei tuommoinen yhdistelmä vahingossa tule kytketyksi.
Ja tuohon mopoautojuttuun; satuin justiinsa eilen näkemään tommosen pitkästä aikaa tai sitten vain kiinnitin semmoseen huomioita kun olin tätä debattia täällä seurannut. Se kolmiohan oli iso kuin joku liikennemerkki konsanaan. Ainakin sen huomaa ja hyvä niin.