NAKSAHTELEEKO???

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
rysykkä

NAKSAHTELEEKO???

Viesti Kirjoittaja rysykkä »

Joo,onko kukaan törmännyt seuraavanlaiseen brobleem,aan.Eli startti pyrkii naksahtelemaan...Ensin vaihdoin solenoidin,sitten vaihdoin virtalukon,sitten vaihdoin koko startin,sitten virittelin startille oman releen,olen antanut startille lisämaata,olen putsannut kaikki liitokset...mutta startti pyrkii naksahtelemaan,etenkin naksahtelua esiintyy kun kone on ns puolilämmin.Mistähän voisi olla kyse???
Tietenkin suurin syyhän on se että minulla on tää LADA NIVA 1980 :)
Teemu Kankaanpää

Re: NAKSAHTELEEKO???

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää »

Entäs laturissa vika näin huvikseeni kysyn..
Mut entäs akku, tarpeeks virtaa?
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Missä kunnossa vauhtipyörän hammaskehä? Lämpimänä moottori pysähtyy kahteen kohti, kun sen sammuttaa, jos näistä kohdista hampaiden sivut ovat kuluneet tasaisiksi, niin bendiksin hampaat ottavat kiinni näihin tasanteisiin. Toisaalta ankkurin pitäisi pyöriä hissukseen kun solenoidivirta kytketään. Mutta jos se ei jaksa pyöriä kun hampaat ottavat ns. päikseen. Kylläpä kysymyksen sait aikaseksi. 75%veikkaus hampaiden kuluneisuuden puolesta.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Veikkaisin akkupuolta.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Entäpä jos se virta ei kunnolla kulje sinne startille?
Eli lisämaattoa on laitettu, mutta onko akulta startille menevä virtakaapeli vielä alkuperäinen?
urpo600

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

Sama vika mullakin oli,naksahti vaan.
Vaihdoin sit startin kun kerran oli ylimääräinen kotona.
Aattelin ekaks että siinä olis menny akselin (liuku)laakeri ekaks siinä päädyssä.
Et se jotenkin pääsis vähän liikkumaan sivuttain koko akseli (niin oli kaverin veneessä nyt kesänä tapahtunut)
Mut laakerissa ei ollu mitään klappia,niin luultavasti startissa on niin paljon pölyä ja muuta paska vaan.
Täytyy putsata sitä nyt lähipäivänä ja kattoo jos se sit toimis.
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
rysykkä

Viesti Kirjoittaja rysykkä »

Tota hammaskehään "törmäämistä" oon miettiny itsekin.Startti toimii irrallaan moitteettomasti(on nimittäin ostettu Viipurista).Akussa ei vika ole,se puoli on käyty läpi.Hammaskehän vaihto on kyllä aika mittava remontti,että naksahdelkoon.Se kuitenkin aina tähän asti on startannut kun tarpeeks kauan naksuttelee.
jaasu

Viesti Kirjoittaja jaasu »

oli munki ladas et aikansa napsutteli ni rupes starttaa,mutta sitte aikansakuluttua ei lähteny enää. kokkeiles vaihtaa startti!
autoton.. vielä
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Hammaskehän vaihto on iso homma, mutta sen vauriota voisi kokeilla myös siten, että kun napsaa niin pyöräyttää kampiakselia vähän, vaikka hihnasta. Jos napse loppuu eri kohdassa, niin vaurio on suurella todennäköisyyllä kehässä. Joskun on viilattu startin aukosta, mutta ei sekään ole helppoa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Ladan omistaja

Viesti Kirjoittaja Ladan omistaja »

Mites semmonen kun mulla tuli onkelma, startti ei lähde pyörimään, ja konetilasta kuuluu semmonen heikko niksaus, mutta ei naksahtele kovemmin-sitäkin olen kuullut ja silloin on auttanut koputteleminen ja auton liikuttaminen. Se ääni on kuin releen naksaus joten mikä syynä??!?
Teemu Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää »

OLISKOHAN akku loppu tjs?
Ladan omistaja

akku täydessä latingissa, vasta ladattu
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos sulla on joku muu kuin nappis, niin tsekkaa startin apurele oikeasta lokasuojasta. Mulla joskus muinoin meni niitäkin pari kpl paskaksi, ja välistä vain rele naksui, mut startti ei pyörinyt.

Ja sitten on se perinteinen paikka, solenoidin herätejohdon liitin startin päästä. Sijainnistaan johtuen hapettuu ja tuppaa löystymään --> joskus ei sano yhtikäs mitään, joskus solenoidi naksahtaa heikosti, mutta ei silti jaksa vetää.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Ladan omistaja

kiitos jokarille hyvistä vinkeistä!
Vastaa Viestiin