Piti piruuttaan ostaa Automobiles lehti (saksa), kun selailin sitä Prismassa joutessani ja siellä osui silmään oheinen GAZ mainos! Saksassa GAZin 4x4 pakuja alkaen 15.600 eur, edullisesti laatua, koskahan Suomessa saa ostaa tuollaisia
lehdessä oli muutakin kivaa, kuten myynti ilmoitus katuliikenne uazista otsikolla Bajaj Taigah/UAZ Hunter kat, EZ 09.06 eli onkoha toi käyttöönotto ajankohta, hintaa kivasti 14.500 euroa. Onko toi Bajaj ihan aito UAZ vai joku lisenssituote?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
No ei kun Konelalle, vai mikä ihmeen deltta-auto se nykyisin on palautetta että tuollainen äkkiä myyntiin. Hienoja autoja. Mikä moottori lienee tuossa pakussa?
näyttäis olevan Gazellissa Andorian ADCR euro 4, 4 sylinterinen, 4-tahtinen, turbo dieseli, 2,637 litraa, 115 hv, 256 Nm
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Baíjahit on Baijah Automotiven tekemiä (entinen Tigr Automotive) - aikalailla oma juttunsa kuten se Bohsekin. Sitä cabrio-versiota ei käsittääkseni edes tehdä Venäjällä? Tässä selviää muutama tekninen erovaisuus Uaziin: http://forum.uazbuka.ru/showthread.php?t=6383 (silloin vielä "Tigr-nimellä").
Noissa Gazelleissa on yksi paha juttu - tietysti vain Suomea ajatellen - kokonaispaino on tasan 3500kg. Saksassa tämä on tietysti vain hyvä asia (saa ajaa ha-kortilla), mutta täällä se tietää sitä, että esim. tuodessa/rekisteröidessä pitää maksaa autovero. Ainoastaan nelivetomalli oli muistaakseni 3550kg tjsp.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
sitä meinasinkin, että jos saisi ihan normipakuna suomessakin tohon hintaan, niin olisi aika kilpailukykyinen tuote, yksinelävälle paljon ajavalle olis diesel paku aivan sopiva ajopeli kaikkiin ajoihin.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kesällä kun tuli pyörittyä tuolla sivistyneessä euroopassa niin tuli asuntoauton kanssa asiaa korjaamolle ja siellä korjaamon pihalla seisoi uusi pienellä kylmäkaapilla varustettu gaz paku:
Korjaamon ukko kehui että on ajamaton peli ja korjaamolla koska kone vuosi öljyä. En kylläkään kysynyt onko bensa vai dieseli. Varmaankin dieseli koska tuskin noita bensana EU maihin on tyypitetty. Samalla ihmettelin että miksi ostanut tuollasen... Mutta sitten päädyttiin että noilla ominaisuuksilla ei kyllä taida edes vastaavaa olla. Euro vehkeiden alustat kun on nelivetoinakin tosi matalia ja tuossa on kyllä maavaraa. Ja hintaluokka on aivan eri. Ei taida kolminkertainenkaan hinta riittää vastaavan euromerkin ostamiseen.
Mitä taas tuollasen tehoon tulee niin ei se nyt mitenkään tehotonkaan ole. Vain hiukan vähemmän tehoa kuin esim ducatojen koneissa, tai no ehkä nämä uudet on hiukan tehokkaampia.
Ja mitäpä tuollasen perään huutelette eikun ostamaan saksasta uusi ja tuomaan tänne. Veroa joutuu hiukan maksaan kun näkyy olevan pakuja. Tässä mobilesta valikoima
joo ei se pelkkä hakemisen vaiva saksasta (siihenkin tarvitaan suhteita ja osaamista sekä kielitaitoa) eikä verotkaan, mutta päälle sitten takuu huollot ja varaosatoimitukset voi tulla hankalaksi kun ei edustusta ole suomessa vai joutuuko delta noikin huoltamaan, kun on joskus GAZia edustanut täällä?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Eikös se maahantuojan vastuu ole 10 vuotta.Entisessä Haka-Autossakin heitettiin tavarat roskiin,kun Warren maahantuonnin loppumisesta oli kulunut 10-vuotta.
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Mut meinasin sitä, kun kesällä Nokian käyttöauto alkoi tuomaan Nivaa ennen Deltaa, niin takuu, huolto sekä varaosapalvelut kuului kuitenkin Deltan hoitaa, koska se on täällä Ladan edustaja, vaikka ei kyseistä mallia maahantuokkaan. Olisiko Delta täällä vielä GAZin edustaja tuolla perusteella?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
No säilyykö edustus sitten muka firman loppuun asti, jos se joskus historiassaan on jotain tuotetta edustanut ja myynyt?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Tutkiskelin vähän noiden "Euro-Gazellien" myyntiä, niin selvisi, että Euroopan markkinoille menevien Gazellien (ilmeisesti myös Sobol, Valdai ja Sadko?) loppukokoonpano tapahtuu lisenssillä Liettuan Rosiskisissa firmassa "Rokiskio autogamykla". Liettuassa niihin asennetaan Andoria-turbodieselmoottorit, uusi pakokaasujärjestelmä, ohjaustehostin, iskunvaimentimet, kojelauta vaihdetaan ja myös autojen koteloiden ja alustan ruostesuojaus tehdään siellä. Myös uusien sivupeilien tuotanto on aloitettu tänä vuonna kyseisessä firmassa. Kokoonpanossa tarvittuja laitteita on hankittu myös Suomesta! http://www.gaz.lt/index.php?-644304642
Lada-Jussi kirjoitti:joo ei se pelkkä hakemisen vaiva saksasta (siihenkin tarvitaan suhteita ja osaamista sekä kielitaitoa) eikä verotkaan, mutta päälle sitten takuu huollot ja varaosatoimitukset voi tulla hankalaksi kun ei edustusta ole suomessa vai joutuuko delta noikin huoltamaan, kun on joskus GAZia edustanut täällä?
No tuskin tuo deltan katteilla on mikään ongelma. Ne varmaan hommaa vaikka mäntäsarjan tibutkulaiseen nestekaasukäyttöiseen tähtimoottoriin, jos vain asiakas on valmis maksamaan monen sadan prosentin katteet
aloin ihan mietimään näitä mainioita GAZ-pakuja ja muutenkin
omassa käytössä 4x4 GAZ-paku korvaisi montaa autoa
21099:n edullisena käyttöautona, pieni kulutus, pakun käyttövoimavero
2107:n vetoautona, voimaa olisi riittävästi dollyn vetoon
374106:n raatojen hinaamisessa pihalla, kun jäävät pellolle jumiiin
27151:n tavarankuljettimena
yksi auto tekisi siis neljän auton virkaa, länsimaisista ei tälläista korviketta löydy, koska ne ei ole venäläisiä, joka on tietysti autossa tärkeää.
katselin tuolla puolustusvoimien alentunutta tilaa, sotilaspoliiseja oli partiossa pakut ei ollu UAZ-374106 tai 452E malleja vaan jotain VW Transporttereita, maastoautot ei ollut Nivaa tai UAZ 315126 tai 469BE mallistoa vaan jotain Land Rover Defendereitä. Jos nyt näistä 60-lukuisista neuvostoajokeista tarvii puollustusvoimissa tosiaan päästä eroon, niin löytyisihän vaihtoehdoksi vielä GAZ Gazellia pakuksi ja UAZ Hunteria maasturiksi tai vaikka Chevrolet Nivaa, kyllä huonoissa kantimissa on nykyinen maanpuolustus.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Aika vääntämätön moottori tuossa Gazissa. Kun esim. 1,6 Fiatin Dieselissäkin on 300Nm. Mutta noiden arvojen valossa ainakin koneen rasitus on niin vähäistä, että kysymyksessä pitäisi olla ikiliikkuja. Jos siis moottorin osat ovat edes hitusen paremmin valmistettu kuin esim. Uralissa.