Uusia GAZ pakuja Saksassa

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Piti piruuttaan ostaa Automobiles lehti (saksa), kun selailin sitä Prismassa joutessani ja siellä osui silmään oheinen GAZ mainos! Saksassa GAZin 4x4 pakuja alkaen 15.600 eur, edullisesti laatua, koskahan Suomessa saa ostaa tuollaisia

Kuva

http://www.gaz-deutschland.de/

lehdessä oli muutakin kivaa, kuten myynti ilmoitus katuliikenne uazista otsikolla Bajaj Taigah/UAZ Hunter kat, EZ 09.06 eli onkoha toi käyttöönotto ajankohta, hintaa kivasti 14.500 euroa. Onko toi Bajaj ihan aito UAZ vai joku lisenssituote?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viestit: 702
Liittynyt: 20.2.2008 20:28
Paikkakunta: Pörsänmäki
Viesti:

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

No ei kun Konelalle, vai mikä ihmeen deltta-auto se nykyisin on palautetta että tuollainen äkkiä myyntiin. Hienoja autoja. Mikä moottori lienee tuossa pakussa?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

näyttäis olevan Gazellissa Andorian ADCR euro 4, 4 sylinterinen, 4-tahtinen, turbo dieseli, 2,637 litraa, 115 hv, 256 Nm
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja samarai »

Baíjahit on Baijah Automotiven tekemiä (entinen Tigr Automotive) - aikalailla oma juttunsa kuten se Bohsekin. Sitä cabrio-versiota ei käsittääkseni edes tehdä Venäjällä? Tässä selviää muutama tekninen erovaisuus Uaziin: http://forum.uazbuka.ru/showthread.php?t=6383 (silloin vielä "Tigr-nimellä").

Tässä löytyy välistä hieman tietoa tosta "Baijah brändistä":
http://www.baijah.eu/layout/Resources/s ... eb2007.pdf

Noissa Gazelleissa on yksi paha juttu - tietysti vain Suomea ajatellen - kokonaispaino on tasan 3500kg. Saksassa tämä on tietysti vain hyvä asia (saa ajaa ha-kortilla), mutta täällä se tietää sitä, että esim. tuodessa/rekisteröidessä pitää maksaa autovero. Ainoastaan nelivetomalli oli muistaakseni 3550kg tjsp.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

sitä meinasinkin, että jos saisi ihan normipakuna suomessakin tohon hintaan, niin olisi aika kilpailukykyinen tuote, yksinelävälle paljon ajavalle olis diesel paku aivan sopiva ajopeli kaikkiin ajoihin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Lada-Jussi kirjoitti:näyttäis olevan Gazellissa Andorian ADCR euro 4, 4 sylinterinen, 4-tahtinen, turbo dieseli, 2,637 litraa, 115 hv, 256 Nm
Millähän tavalla tuosta on noin vähän tehoja saatu ulos?
Litratilavuuskin kuintekin noin iso eikä edes 300Nm :) :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kesällä kun tuli pyörittyä tuolla sivistyneessä euroopassa niin tuli asuntoauton kanssa asiaa korjaamolle ja siellä korjaamon pihalla seisoi uusi pienellä kylmäkaapilla varustettu gaz paku:
Kuva

Kuva

Korjaamon ukko kehui että on ajamaton peli ja korjaamolla koska kone vuosi öljyä. En kylläkään kysynyt onko bensa vai dieseli. Varmaankin dieseli koska tuskin noita bensana EU maihin on tyypitetty. Samalla ihmettelin että miksi ostanut tuollasen... Mutta sitten päädyttiin että noilla ominaisuuksilla ei kyllä taida edes vastaavaa olla. Euro vehkeiden alustat kun on nelivetoinakin tosi matalia ja tuossa on kyllä maavaraa. Ja hintaluokka on aivan eri. Ei taida kolminkertainenkaan hinta riittää vastaavan euromerkin ostamiseen.

Mitä taas tuollasen tehoon tulee niin ei se nyt mitenkään tehotonkaan ole. Vain hiukan vähemmän tehoa kuin esim ducatojen koneissa, tai no ehkä nämä uudet on hiukan tehokkaampia.

Ja mitäpä tuollasen perään huutelette eikun ostamaan saksasta uusi ja tuomaan tänne. Veroa joutuu hiukan maksaan kun näkyy olevan pakuja. Tässä mobilesta valikoima
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo ei se pelkkä hakemisen vaiva saksasta (siihenkin tarvitaan suhteita ja osaamista sekä kielitaitoa) eikä verotkaan, mutta päälle sitten takuu huollot ja varaosatoimitukset voi tulla hankalaksi kun ei edustusta ole suomessa vai joutuuko delta noikin huoltamaan, kun on joskus GAZia edustanut täällä?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Eikös se maahantuojan vastuu ole 10 vuotta.Entisessä Haka-Autossakin heitettiin tavarat roskiin,kun Warren maahantuonnin loppumisesta oli kulunut 10-vuotta.
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Mut meinasin sitä, kun kesällä Nokian käyttöauto alkoi tuomaan Nivaa ennen Deltaa, niin takuu, huolto sekä varaosapalvelut kuului kuitenkin Deltan hoitaa, koska se on täällä Ladan edustaja, vaikka ei kyseistä mallia maahantuokkaan. Olisiko Delta täällä vielä GAZin edustaja tuolla perusteella?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

No säilyykö edustus sitten muka firman loppuun asti, jos se joskus historiassaan on jotain tuotetta edustanut ja myynyt?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tutkiskelin vähän noiden "Euro-Gazellien" myyntiä, niin selvisi, että Euroopan markkinoille menevien Gazellien (ilmeisesti myös Sobol, Valdai ja Sadko?) loppukokoonpano tapahtuu lisenssillä Liettuan Rosiskisissa firmassa "Rokiskio autogamykla". Liettuassa niihin asennetaan Andoria-turbodieselmoottorit, uusi pakokaasujärjestelmä, ohjaustehostin, iskunvaimentimet, kojelauta vaihdetaan ja myös autojen koteloiden ja alustan ruostesuojaus tehdään siellä. Myös uusien sivupeilien tuotanto on aloitettu tänä vuonna kyseisessä firmassa. :roll: Kokoonpanossa tarvittuja laitteita on hankittu myös Suomesta!
http://www.gaz.lt/index.php?-644304642

Gazelleilla on myyntiedustus lukuisissa Euroopan maissa - mm. Ruotsissa Göteborgissa ja jopa Islannissa! :)
http://www.gaz.lt/index.php?-1125840679
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:joo ei se pelkkä hakemisen vaiva saksasta (siihenkin tarvitaan suhteita ja osaamista sekä kielitaitoa) eikä verotkaan, mutta päälle sitten takuu huollot ja varaosatoimitukset voi tulla hankalaksi kun ei edustusta ole suomessa vai joutuuko delta noikin huoltamaan, kun on joskus GAZia edustanut täällä?
No tuskin tuo deltan katteilla on mikään ongelma. Ne varmaan hommaa vaikka mäntäsarjan tibutkulaiseen nestekaasukäyttöiseen tähtimoottoriin, jos vain asiakas on valmis maksamaan monen sadan prosentin katteet :roll:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

aloin ihan mietimään näitä mainioita GAZ-pakuja ja muutenkin

omassa käytössä 4x4 GAZ-paku korvaisi montaa autoa
21099:n edullisena käyttöautona, pieni kulutus, pakun käyttövoimavero
2107:n vetoautona, voimaa olisi riittävästi dollyn vetoon
374106:n raatojen hinaamisessa pihalla, kun jäävät pellolle jumiiin
27151:n tavarankuljettimena

yksi auto tekisi siis neljän auton virkaa, länsimaisista ei tälläista korviketta löydy, koska ne ei ole venäläisiä, joka on tietysti autossa tärkeää.

katselin tuolla puolustusvoimien alentunutta tilaa, sotilaspoliiseja oli partiossa pakut ei ollu UAZ-374106 tai 452E malleja vaan jotain VW Transporttereita, maastoautot ei ollut Nivaa tai UAZ 315126 tai 469BE mallistoa vaan jotain Land Rover Defendereitä. Jos nyt näistä 60-lukuisista neuvostoajokeista tarvii puollustusvoimissa tosiaan päästä eroon, niin löytyisihän vaihtoehdoksi vielä GAZ Gazellia pakuksi ja UAZ Hunteria maasturiksi tai vaikka Chevrolet Nivaa, kyllä huonoissa kantimissa on nykyinen maanpuolustus.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viestit: 702
Liittynyt: 20.2.2008 20:28
Paikkakunta: Pörsänmäki
Viesti:

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Aika vääntämätön moottori tuossa Gazissa. Kun esim. 1,6 Fiatin Dieselissäkin on 300Nm. Mutta noiden arvojen valossa ainakin koneen rasitus on niin vähäistä, että kysymyksessä pitäisi olla ikiliikkuja. Jos siis moottorin osat ovat edes hitusen paremmin valmistettu kuin esim. Uralissa.
Vastaa Viestiin