Kyllä mulle vaan kävis jos niin kivasti kävis että se kävis!
Re: Kyllä mulle vaan kävis jos niin kivasti kävis että se kävis!
Tervehdykset toivottelen.
Mielenkiintoisuus jatkuu. Oletko kokeillut ottaa puolalle virran suoraan akulta, jos et, niin kannattaisi kokeilla. Entäs kärjiltä tulevva johto joka menee jakajankuoren läpivientiin, eihän se kulje jakajan sisällä sellaisesta paikasta, että eristys on hankautunut puhki. Virtalukonpohja voi myös temppuilla, kuluneet liukupinnat ja nastat. Kun vaihdoit neulaventtiilin muistatko oli venttiilin päässä jousellinen kuula. Miten säädit pensapinnan korkeuden. Jossakin kirjoitelmassani oli puhetta tästä asiasta. Sitten vielä, nyt on ollut melko kosteat yöt, voisko olla jossakin kosteushäiriö. Kokeileppa piruuttasi laittaa ilmanotto talviasentoon, mitä tuo Latukainen siitä tykkäisi. Kyllä se vika vielä löytyy, kunhan mietitään ja kokeillaan. Älähän lannistu.
Mielenkiintoisuus jatkuu. Oletko kokeillut ottaa puolalle virran suoraan akulta, jos et, niin kannattaisi kokeilla. Entäs kärjiltä tulevva johto joka menee jakajankuoren läpivientiin, eihän se kulje jakajan sisällä sellaisesta paikasta, että eristys on hankautunut puhki. Virtalukonpohja voi myös temppuilla, kuluneet liukupinnat ja nastat. Kun vaihdoit neulaventtiilin muistatko oli venttiilin päässä jousellinen kuula. Miten säädit pensapinnan korkeuden. Jossakin kirjoitelmassani oli puhetta tästä asiasta. Sitten vielä, nyt on ollut melko kosteat yöt, voisko olla jossakin kosteushäiriö. Kokeileppa piruuttasi laittaa ilmanotto talviasentoon, mitä tuo Latukainen siitä tykkäisi. Kyllä se vika vielä löytyy, kunhan mietitään ja kokeillaan. Älähän lannistu.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: Kyllä mulle vaan kävis jos niin kivasti kävis että se kävis!
Tervehdys,
Itseltä usko meni jo, mutta nyt asiasta kuultuaan isäukko ei usko, että Ladaa ei muka saa toimimaan
Eli pakko se on kai yrittää kun kerta apuaan tarjosi
Tuota akulta puolalle hommaa en ole vielä kokeillut. Täytyy huomenna kokeilla kun auton taas näen. Jäi aika kauaksi kotoa tällä kertaa...
Jakajan johdot niin jakajan sisällä kuin ulkopuolella näyttivät hyvältä. Voinpa tietysti sillekin asialle tehdä tuplatsekkauksen.
Joo se neulaventtiilin vaihto oli ensimmäinen homma mitä autolle tehtiin ja se suoritettiin Pakokaasuanalyysin toimesta. Samalla vaihdettiin mikä lie ryypyn kalvo joka oli revennyt. Näin sen kaasarissa olleen venttiilin ja sen kärkeen oli kulunut melkoinen ura. Kärki oli mielestäni enemmän kartio kuin pallo, mutta enpä sano varmaksi. Säädöt ym. tehtiin ko. liikkeen toimesta.
Imuilman esilämmityksen pistin päälle jo 4 päivää ennen tätä viimeisintä hajoamista.
Itseltä usko meni jo, mutta nyt asiasta kuultuaan isäukko ei usko, että Ladaa ei muka saa toimimaan


Tuota akulta puolalle hommaa en ole vielä kokeillut. Täytyy huomenna kokeilla kun auton taas näen. Jäi aika kauaksi kotoa tällä kertaa...

Jakajan johdot niin jakajan sisällä kuin ulkopuolella näyttivät hyvältä. Voinpa tietysti sillekin asialle tehdä tuplatsekkauksen.
Joo se neulaventtiilin vaihto oli ensimmäinen homma mitä autolle tehtiin ja se suoritettiin Pakokaasuanalyysin toimesta. Samalla vaihdettiin mikä lie ryypyn kalvo joka oli revennyt. Näin sen kaasarissa olleen venttiilin ja sen kärkeen oli kulunut melkoinen ura. Kärki oli mielestäni enemmän kartio kuin pallo, mutta enpä sano varmaksi. Säädöt ym. tehtiin ko. liikkeen toimesta.
Imuilman esilämmityksen pistin päälle jo 4 päivää ennen tätä viimeisintä hajoamista.
Re: Kyllä mulle vaan kävis jos niin kivasti kävis että se kävis!
Tervehdykset toivottelen.
Taisi tulla muistihäiriö siitä neulaventtiilin kohonpuoleisesta päästä, nyt tuli muistiin kuva, että se olisikin sellainen ohut puikko joka on jousikuormitteinen. Neulassa toinen pää on aina kartio. Onko mitattu puristukset, ettei vain olisi tiiviste palanut sylinterien väliltä. Mahdollisuuksia tälläiseen toimintahäiriöön on paljon, mutta sitten kun löytyy vika, niin heti tulee mieleen, että miksi minä en tuota heti hoksannut ja katsonut. Onko jakopäässä ketju vai hihna? Kun puhutaan hihnasta mutta säädöistä kuten ketjusta. Tätä samaa toimintahäiriötä korjattiin, kun kohonneula vaihdettiin? Jakajankansikin aiheuttaa myös häiriöitä, jos on kipinöinyt sisäpuolella navoista napoihin, sen näkee, sillä sisäpuolella näkyy kipinöiden polttamat juovat. Voi raaputtaa puukolla hiiltymät juovista, mutta tämä on vain sellainen ensiapu.
Taisi tulla muistihäiriö siitä neulaventtiilin kohonpuoleisesta päästä, nyt tuli muistiin kuva, että se olisikin sellainen ohut puikko joka on jousikuormitteinen. Neulassa toinen pää on aina kartio. Onko mitattu puristukset, ettei vain olisi tiiviste palanut sylinterien väliltä. Mahdollisuuksia tälläiseen toimintahäiriöön on paljon, mutta sitten kun löytyy vika, niin heti tulee mieleen, että miksi minä en tuota heti hoksannut ja katsonut. Onko jakopäässä ketju vai hihna? Kun puhutaan hihnasta mutta säädöistä kuten ketjusta. Tätä samaa toimintahäiriötä korjattiin, kun kohonneula vaihdettiin? Jakajankansikin aiheuttaa myös häiriöitä, jos on kipinöinyt sisäpuolella navoista napoihin, sen näkee, sillä sisäpuolella näkyy kipinöiden polttamat juovat. Voi raaputtaa puukolla hiiltymät juovista, mutta tämä on vain sellainen ensiapu.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: Kyllä mulle vaan kävis jos niin kivasti kävis että se kävis!
Taas sen sai käyntiin, mutta että oikein toimimaan... kun ei niin ei. Ei auttanut sähkön syöttäminen suoraan puolalle. Ei auttanut sähköjen läpikäynti. Ei auttanut yhtään mikään... Ei ole puristuksia mitattu ja jos vika on kannen tiivisteessä (en usko) niin saa mun puolesta olla...
Hihnahan siellä pyörii, 1.3 kun on. Toimintahäiriö oli vasta pientä nykimistä kun neulaventtiili vaihdettiin...
Ps. ko. auton hintaa korjattu. Tästä mukava pähkinä purtavaksi talvi-iltojen iloksi
Hihnahan siellä pyörii, 1.3 kun on. Toimintahäiriö oli vasta pientä nykimistä kun neulaventtiili vaihdettiin...
Ps. ko. auton hintaa korjattu. Tästä mukava pähkinä purtavaksi talvi-iltojen iloksi

Re: Kyllä mulle vaan kävis jos niin kivasti kävis että se kävis!
Tervehdykset toivottelen.
Eli neulaventt. vaihdon jälkeen vika paheni. Ajatuksessa on ollut kokoajan takapiruna väärin säädetty pensapinnankorkeus. Jossakin viestiketjussa kerroin kuinka säätö suoritetaan, on helppo homma. Tärkeintä on, että säätö suoritetaan kaasarinkansi pystyssä kohon roikkuessa ja vastatessa juuri neulaventtiiliin, mutta ei paina sitä yhtään. Välys mitataan tiiviste mukaan lukien kohon ja kannen välinen matka. Muistin mukaan 9mm +- 0,5mm suurin mahdollisuus on olla väärin, kannattaa tarkistaa jostakin.
Eli neulaventt. vaihdon jälkeen vika paheni. Ajatuksessa on ollut kokoajan takapiruna väärin säädetty pensapinnankorkeus. Jossakin viestiketjussa kerroin kuinka säätö suoritetaan, on helppo homma. Tärkeintä on, että säätö suoritetaan kaasarinkansi pystyssä kohon roikkuessa ja vastatessa juuri neulaventtiiliin, mutta ei paina sitä yhtään. Välys mitataan tiiviste mukaan lukien kohon ja kannen välinen matka. Muistin mukaan 9mm +- 0,5mm suurin mahdollisuus on olla väärin, kannattaa tarkistaa jostakin.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: Kyllä mulle vaan kävis jos niin kivasti kävis että se kävis!
Niin se olin minä joka tänään kävin katsomassa...
Tuli tossa matkalla mieleen, että voisko olla semmonen tuo vika että tankki ei henkitä aina niinkuin pitää? Kannattaisi ehkä ajaa rundia tankinkorkki auki tai sitten kun jumittaa niin koittaa sihahtaako.
Menestystä.
OT: Tämä muuten mun aikana kävi niinku kvartsikello
Tuli tossa matkalla mieleen, että voisko olla semmonen tuo vika että tankki ei henkitä aina niinkuin pitää? Kannattaisi ehkä ajaa rundia tankinkorkki auki tai sitten kun jumittaa niin koittaa sihahtaako.
Menestystä.
OT: Tämä muuten mun aikana kävi niinku kvartsikello

21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Kyllä mulle vaan kävis jos niin kivasti kävis että se kävis!
Tervehdykset toivottelen.
On täysin mahdollista, että tankkiin ei pääse korvausilmaa. Jos tankin varsinkin käyttää irti, niin ilmaletku jää helposti väliin. Aikaisemmin kerrottiin tarkastetun koko pa.järjestelmä. Kannattaa tosiaankin kokeilla korkkiauki ajamista. Mielenkiintoista, kuten aikaisemminkin totesin.
On täysin mahdollista, että tankkiin ei pääse korvausilmaa. Jos tankin varsinkin käyttää irti, niin ilmaletku jää helposti väliin. Aikaisemmin kerrottiin tarkastetun koko pa.järjestelmä. Kannattaa tosiaankin kokeilla korkkiauki ajamista. Mielenkiintoista, kuten aikaisemminkin totesin.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: Kyllä mulle vaan kävis jos niin kivasti kävis että se kävis!
Terveppä terve,
Onhan tuolla ilman korkkiakin ajeltu, eipä johdu siitäkään...
Nyt olis kvartsikello entistä halvempi
Toivottavasti uusi omistaja muistaa täällä sit kertoa missä vika oli.
Onhan tuolla ilman korkkiakin ajeltu, eipä johdu siitäkään...
Nyt olis kvartsikello entistä halvempi

Re: Kyllä mulle vaan kävis jos niin kivasti kävis että se kävis!
Tervehdykset toivottelen.
Tarkasta vielä se pensapinnan korkeus ennen kuin myyt, koska vaivathan alkoivat neulaventtiilin vaihdon jälkeen.
Tarkasta vielä se pensapinnan korkeus ennen kuin myyt, koska vaivathan alkoivat neulaventtiilin vaihdon jälkeen.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 
