männät 1.7:aan

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
larpa

männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja larpa »

eli ois hakusessa tuohon 1.7:aan sopivat männät.
mistä autosta passais?
kyselin noita alkuperäsiä mäntiä,niin ois ollu reipas 400€ sarja :shock:
miten nuo samaran 82mm passaako ne,ois tulossa turbokäyttöön niin ei haittais vaikka puristukset vähä tippus?
jos joku tietää noista männistä niin ottasin ilomielin tietoa vastaan ja saatas taas lada liikkumaan :?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja START »

wisekon luettelosta kunnon männät niin kestää :wink: hinta on ehkä hivenen suolanen mutta..
oliko toyotan 3k vai mikä mistä passas?? siis wisekon takoset
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
larpa

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja larpa »

no joo on vähä turhan kalliita mulle nuo wisecot.
kyllä nuo vakio männätki ois kestäny,mutta kävi vaan paska mäihä ku lähti sytyn myöhästys kellolta letku irti ja pääsi "vähä" nakuttaan..
kesti ne nyt pikkusen vajaa 3000km repimistä,toimii vieläki isommilla kierroksilla hyvin mutta huohottaa aika reippaasti :?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Toyon männissä tahtoo tapit olla pieniä ja sitä kautta kanget mennä vaihtoon, jolloin onkin jo järkevämpää ottaa mittatilauskamaa...

Jos vakiot käy, niin eiköhän noita löytyisi? Näyttäisi se samarankin mäntä ihan käypäiseltä. Jos millin isompaa tahtoo, niin näyttäisi pösön ja citikan 1,6 ja 1,9 koneissa (XU 5/9) olevan 83 mäntää 22 tapilla ja sopivalla puristuskorkeudella. Tietty multakin löytyy croman 84mm mäntää joka myös kävisi. Ja jos tahtoo hyvät budjettimännät turboon, niin miksei turbo-croman versioita, ne kestää jo paljon. Tosin näissä poraus alkaa jo olla reilun puoleinen.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

ei kannata 1700sen lohkoo porata yli 84mm millä oli 85mm ja pullahti kolmospytty siinä on heikoin kohta eikä petonitkaan oikein auta pitäs valaa lähes täyteen nyt on 84mm poraus ajettu pari rallia näyttäs että kestää jos ei vaan ole valussa huokosia niinkun edellisessä lohkossa mihin tuli pieni reikä alareunaan.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
larpa

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja larpa »

joo oishan noita vaihtoehtoja paljon jos alkas poraileen sylintereitä,mutta nyt ois tarvetta männille jotka passais suoraa kiinni..
nuo vakiotki kestää kyllä aika hyvin,mutta niitä ei saa muutaku alkuperäsenä ja hintaki oli n.400€,tuolla hinnalla saa jo hyvän ladan :D
onko jollaki kokemusta noista samaran männistä,että kestääkö ja onko niiden puristuskorkeudessa eroa..
pitäs aika pikasesti löytää jotku männät ku on tuo lada työautona,niin ei oo paljo vara seisottaa pihalla..
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ne Stefa tossa sulle vastas, että ne Samaran männät on käypäset. Käsitykseni mukaan hänen pitäis jonkun sortin moottorivelho olla...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja Stefa »

No juu, mihinkään velhoiluun en kyllä katso olevani osallinen... Elmeri varmasti on parhaiten perillä noista porailuista. Tuo 84 on varmasti maksimi järkevä ainakin kadulle. Olisiko Elmereillä jäänyt 1,7:n vakiomäntiä ylimääräisiä?

Samaran mäntien kestoon en ota kantaa, mutta jos ei mahdottomia tehoja oteta eikä pääse nakuttamaan, niin luulisi kestävän :roll: Kataloogista luntaten samaran mäntä on puristuskorkeudeltaan kympin matalampi ja 0,4 mm lyhyemmällä tapilla. Venakolotkin taitaa käydä ainakin sinnepäin, mutta kannattaa luonnollisesti tarkastaa jos moisilla kasaa. Puristuksia saa pois palotilasta venttiilejä esiin kaivamalla ja männistäkin kärsii vähän ottaa. Kuitenkaan en paljealueelta ottaisi männistä pois. Samaran männissäkin taitaa vähän ammetta olla.

Mutta että helpot vaihtoehdot on joko omat, tai sitten nuo samaran. Jos samaran männillä kasaat, niin fundeeraa hommaa vähän ettei käy huonosti.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

http://www.freetechnics.fi/wiseco.htm

Wisecolta löytyy käypästä mäntää..

Automerkki Männänhalkaisia Puristuskorkeus Tapin halkaisija Männän laki Hinta / 4kpl
VW Golf 82 tai 83 33,5 20 tai 22 tasapää 696 euroa
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja START »

oli jo puhetta ^^ ovat ilmeisesti liika arvokkaat :?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Höh, eihän nuo wisecot kyllä edes ole kalliit :shock: Niillä luulisi jo kestelevän vähän pidempään. Meneekö noilla nyt kuitenkin ne puristukset liika pienille, kuten Turbiinilla oli wisecojen kanssa käyny? vai mikähän on 1700 ladan koneen puristus korkeus, kun ei muistu mieleen yhtä ainutta ladan koneen kriittistä mittaa :oops:
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja START »

sehän riippuu wisekoista... ja lautamäellähän ne on pirun kalliita. jos osaa ja uskaltaa niin rapakon takaa saa edullisesti.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja iigorr »

venäjältä ainaki on mulle tuotu kahdesti männät. toiset maksa 60e ja toiset 80e sarja renkaineen..

ootko kyselly deltasta vai? :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
larpa

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja larpa »

iigorr kirjoitti:venäjältä ainaki on mulle tuotu kahdesti männät. toiset maksa 60e ja toiset 80e sarja renkaineen..

ootko kyselly deltasta vai? :D
pitää hommata tästälähtien männät aina venäjältä.kyselin mäntiä "normaaleista"varaosaputikeista ja kaikki sano,että ei oo eikä saa..
kysyin sitte yhestä moottori koneistamosta joka myy ladan alkuperäisiä osia,niin sieltä ois saanu mäntiä mutta hinta oli vähä suolanen :?
kannentiivisteestäki ois joutunu pulittaan 60€ :shock:
PehmoLelu

Re: männät 1.7:aan

Viesti Kirjoittaja PehmoLelu »

iigorr kirjoitti:venäjältä ainaki on mulle tuotu kahdesti männät. toiset maksa 60e ja toiset 80e sarja renkaineen..
Larveten orkkisvalusia vai kenties jotain takosia olet tuottanut venäjältä? :D
Vastaa Viestiin