projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

On vähä tökkiny tämä ladan laitto nyt kun talli meni jonkin aikaa sitten alta pois. :( Niin sanotusti talliton.. Kunhan jostain tallin löytäis nii pääsis jatkamaan hommia.

Tässä nyt yks kuva noista kaarista
http://i155.photobucket.com/albums/s293 ... 1228665262

Takaa puuttuu tuolta vänkärin puolelta nuo 2 pätkää että sinne pääsee istumaan. Ne pätkät aion ottaa pois ettei kukaan satuta itteesä niihin. Ja sitten tulee vielä pehmusteet noitten päälle.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Jaa, soli nuin irrotettu nuo kaaren pätkät. Mahtavat vaan menettää korin kierto jäykkyyden nuista turvakaarista kun nuo ottaa pois :? Toki ympäriajossa nuista tuskin haittaakaan on, mutta tuo toinen kaarien tuoma plussa kyllä häviää lähes kokonaan.
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

IlkkaHe kirjoitti:Jaa, soli nuin irrotettu nuo kaaren pätkät. Mahtavat vaan menettää korin kierto jäykkyyden nuista turvakaarista kun nuo ottaa pois :? Toki ympäriajossa nuista tuskin haittaakaan on, mutta tuo toinen kaarien tuoma plussa kyllä häviää lähes kokonaan.
Aina ei voi voittaa.. ei edes jokakerta :lol:

Joskus tulevaisuudessa pitää väännellä putkesta tuonne hattuhyllylle nuo takakaaret.

Eilen tuli uusi miggi ja tänään pääs liimailemaan ekaa kertaa omalla mikillä 8) Pääsi kaverin porukoitten talliin laittamaan (kun omaa tallia nyt ei enää ole) niin tein sen hitsilukon tuohon perään. Onse vain mun makuun nyt enemmän, kun ennen. Se on jopa rauhallisempi ajaa tuolla idiootti - jäykällä alustalla kun tuommosella yksvetokaksvetoyksvetokaksvetoyksveto normiperällä. Se kun riuhtoo pitoo irti ja sitten puottaa 1vetoseks ja samantien taas ottaa toisenki mukaan nii ihmeissään on tuolla alustalla kun ei kerkee korjailla - vakio alustalla ihan erilainen ajaa. Mut nyt se meni ns. johdonmukaisemmin. Ei hötkellä.

Huomenna mallailemaan niitä starletin kaaria paikalleen. Katotaan tuleeko siitä mitään :)
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Tällä kaverilla on kaikki alustan rakentamisen virheet omassa autossaan,mutta jos on tyytyväinen siihen niin mikäs siinä.
Onnea valitsemallesi tielle.

Neuvoja en anna koska sinä olet vakaasti päättänyt että tuo on se oikea tyyli tehdä alusta ladaan jotta sillä voi ajaa moottoritien rampista mahdollisimman kovaa...voi jeesus.

Mutta onneksi olkoon olet ratkaissut ladan huonon ajettavuuden,kirjoita useimmin kysyttyihin koko alustan rakennus.
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

ladaracing pori kirjoitti:Tällä kaverilla on kaikki alustan rakentamisen virheet omassa autossaan,mutta jos on tyytyväinen siihen niin mikäs siinä.
Onnea valitsemallesi tielle.
Virheitä varmasti on epäile en hetkeäkään. Mutta virheitä mihin? Mihin nyt vertaat? ralliautoon? siiviliautoon?
Neuvoja en anna koska sinä olet vakaasti päättänyt että tuo on se oikea tyyli tehdä alusta ladaan jotta sillä voi ajaa moottoritien rampista mahdollisimman kovaa...voi jeesus.
Neuvoja ei kenenkään tarvitse antaa jos ei sitä itsehalua. Sitä en ole päättäny että tämä olisi paras ja ainoa keino. Tällä ei varmasti mennä rampista niin kovaa kun autolla jossa on tunnokkaampi takapää. Jos haluat voit tietenkin kertoa kuinka saan alustaratkasua muutettua "parempaan" suuntaan niin että se on mahdollisimman yliohjaava kesäkelissä asfaltilla? Ilman että ehdotetaan mitään rautaputkia iskareiden tilalle.
Mutta onneksi olkoon olet ratkaissut ladan huonon ajettavuuden,kirjoita useimmin kysyttyihin koko alustan rakennus.
Kiitos onnitteluista ja anteeks kun oon olemassa :)


Ja kyllä minä niitten bilsteinien voimaan uskon. Niissä on vaan aika paljon tuota hintaa.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
Teemu Kankaanpää
Viestit: 493
Liittynyt: 12.8.2007 13:36
Paikkakunta: Imatra

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää »

ladaracing pori, jokanen tekee sen, miten itse tykkää ja parhaaksi näkee. ;)
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Eilen sain molemmille puolin eteen laitettua starletin kaaret ja tänä iltana kuskinpuolelle taakse. Meinaa lunssa iskeä. Toivottavasti huomenna saan viimesenki nurkan laitettua kondikseen. Ja perjantaina jopa maali jo pintaan? 8)

Kylläpä voi olla että ens kesän vanteet näyttää noilla kaarilla orvoilta ilman ihan tukevia speicereitä.. On vakio 13" pyörästä kymmenen senttiä kaarenlaitaan :lol: Vähän mittailin että pitää varmaan reilun tuuman olla levikepalaa vanteen ja navanvälissä kesällä. Kesävanteiksihan tulee borbet A 16" ja leveyttä 9 tuumaa et15. Ja kumit olis 205/45-16. Eli nämä pyörylät mitkä tässä mun entisessä koslassa on alla. http://i155.photobucket.com/albums/s293 ... 1228946919
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
Ertzu
Viestit: 192
Liittynyt: 10.8.2004 8:56
Paikkakunta: Kouvola

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Ertzu »

Susipoika kirjoitti:Eilen sain molemmille puolin eteen laitettua starletin kaaret ja tänä iltana kuskinpuolelle taakse. Meinaa lunssa iskeä. Toivottavasti huomenna saan viimesenki nurkan laitettua kondikseen. Ja perjantaina jopa maali jo pintaan? 8)

Kylläpä voi olla että ens kesän vanteet näyttää noilla kaarilla orvoilta ilman ihan tukevia speicereitä.. On vakio 13" pyörästä kymmenen senttiä kaarenlaitaan :lol: Vähän mittailin että pitää varmaan reilun tuuman olla levikepalaa vanteen ja navanvälissä kesällä. Kesävanteiksihan tulee borbet A 16" ja leveyttä 9 tuumaa et15. Ja kumit olis 205/45-16. Eli nämä pyörylät mitkä tässä mun entisessä koslassa on alla. http://i155.photobucket.com/albums/s293 ... 1228946919
Pienenä varoituksen sanana, itse leivoin tuossa kesän kynnyksellä omaan 2105:een Borbetin vanteet alle, 16" ja myöskin 9" leveet et15 päällä edessä 215/40 ja takana 225/45 renkaat. Edessä joutuu madalluksen tasosta riippuen muokkaamaan pyöräkoteloa suhteellisen paljon, kääntymään kun nuo eivät tahdo mahtua. Navan ja vanteen välissä itsellä on yksi alkuperäinen levikepala ja rengas jää juuri lokarin sisäpuolelle (VFTS-levikkeillä). Tuolla pari kuvaakin: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... =177&pos=1
2101 1300 tic
2101 1200L -86 Kesäauto
Moskvitch Elite 1500S -76 projektina
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

hmm.. olevinaan katoin että ne kyllä menis sinne mutta täytyy tarkistaa uudestaan. :? Mulla on kumit niissä 205/45
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Tänään kävin irrottamassa kannen siitä laakerivikasesta 1500 koneesta mikä minulla ennen oli kiinni. Otin kyytiin ja vein koneistamoon ja kysäsin piruuttani mitä ne sille vois tehä. Sepä sanoki että meilläpä ois tässä yks jo valmiiks tehty kansi ihan ylimääräsenä. Nestekanavat oli vahvike hitsattu tigillä, venttiilit hiottu, laskettu kantta+oikastu tiivistepinnat, palotilat ja kanavat kanssa muotoiltu. Noh, sitten se laskeskeli mulle minun mielestä ainaki kohtuullisen tarjouksen siitä että jätin sinne sen mun kannen+nokan että ottaa keinut siitä ja laitto nokan hiottavaks. Uudet venttiilivarren kumit ja jouset tulee kanssa. Ja samaan hintaan lupas vielä säädettävän nokkapyörän tehä orkkiksesta. Paketti on valmis tuossa joskus tammikuun puolella, jahka nokan saa takasin hiojalta.

Tämmöstä tänään.

Nykysestä tekniikasta tuntu menevän viimeviikonloppuna kansipahvi. Pitänöön se vaihtaa kuitenki nyt ihan piakkoin että pääsee ajamaan.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Kylläpä ladan pellin alla riehuu hevosvoimat :lol: Käytin penkitettävänä sitä Ohenmäen tehossa tänään aamupäivällä. Palvelu oli hyvä :)

Tosiaan tehoja oli huikeat
moottorilta:80.5hp@4800rpm 136nm@3500rpm
ja takasilla niin paljo että en edes kehtaa sanoa :lol:

Tekniikka nyt:
1700 moottori
ruiskun tilalla weber adf 34/34
suorasytkän tilalla kärjetön jakaja
sähköisen pensapumpun tilalla mekaaninen
imusarja kohdistettu kanteen
putkisto vakio viimesta vaimenninta lukuunottamatta

Nyt sitten on hyvä verrata mitä hyötyä saadaan tulevilla virityksillä. Penkissä se käytetään sitten uudelleen.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Oliko seokset miten kohdillaan? Ei sikäli, että tehoja epäilisin, mutta ihan vain mielenkiinnosta. Vakioputkisto varmasti tukkoaa jonkin verran yläpäätä.
Vauhdin tae - alamäki
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Seoksista en osaa sanoa muuta kun että tulppa on maitokahvin värinen. Ei booaa eikä röpellä. Lähtee hyvin käyntiin. Sillä kaverilla siellä penkitys paikassa ei ollu semmosta pakoputkeen työnnettävää mittaria vaan ois pitäny olla lambdan paikka pakosarjassa.

Ja noista tehoista että varmana on tuossa penkityksessä vähemmän tehoja kun pitäisi. Vaihdoin toissa iltana kansipahvin niin oli vuotanu 2 ja 4 pyttyyn vesikanavista; nyt huomaa että liikkuu reilusti ilosempaan. Mutta tuskin silti yli 90hp konetehot menisi.

Putkistoon olisi putket jo valmiina mutta tässä vielä peltisatsia metästelen.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja START »

no kyllä se varmaan vähän vaikuttaa jos sulla kanspahvi vuotaa.
joko sulla on uusi tiiviste?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

START kirjoitti:no kyllä se varmaan vähän vaikuttaa jos sulla kanspahvi vuotaa.
joko sulla on uusi tiiviste?

Joo viime viikonloppuna vaihoin sen pahvin. Kyllä sillä oli aika iso vaikutus vetoihin.

Viimeks on ollu vapaapäivä töistä jouluaattona. Vähän on järsiny vapaa-aikaa työt kun 8-20 SAA olla töissä :)

Lada toimii oikeastaan loistavasti tällä hetkellä :shock:
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Vastaa Viestiin