lada 1200s (2.0TC TURBO)

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
larpa

Re: lada 1200s (1.7 turbo ic)

Viesti Kirjoittaja larpa »

nyt on saatu tuo uus motti tuonne pellinalle..
sovitin pikkulohkon virranjakajan jatkamalla jakajan akselia ja myöhästyksen tejin vanhasta hukkaportin kellosta..
eilen sain tuon coolerin sovitettua tuonne keulalle ja on ainaki tarpeeksi iso :? cooleri on 740 volvosta..
orkkis syyläri ei mahtunu enää oikeen järkevästi tuonne,mutta sain sovitettua corollan syylärin..
vielä pitää vääntää ahtoputket niin pääsee testi ajolle ja säätö hommiin..
koitan ottaa vielä kuvan siitä myöhästys hässäkästä..

tältä näyttää konehuone.
http://www.munkuvat.org/kuva/140188
someroladasti

Re: lada 1200s (1.7 turbo ic)

Viesti Kirjoittaja someroladasti »

siisti latuska...itellä samanlainen mutta vielä vakio 1200. vanteista olisin kysyny. onko ladan omat pelti sellaiset levennettyinä ja jos niin paljonko levensit. ja jos ei niin minkä??
ite ajatellu leventää ladan omia peltivanteita. mikä madallus sulla? onko mesen jouset??
larpa

Re: lada 1200s (1.7 turbo ic)

Viesti Kirjoittaja larpa »

vanteet on jostain fiatista ja 14 tuumaset,leveys ei oo ku 5,5",käänsin vaan kehän toisinpäin ja sovitin niin että justiin pyörii kaaren sisällä..
alustassa ei oo paljo kehumista,edessä mersun jouset ja vakio iskarit,takana lyhennetyt vakio iskarit ja jouset..
talveksi käännän luultavasti ladan orkkisvanteet..
larpa

Re: lada 1200s (1.7 turbo ic)

Viesti Kirjoittaja larpa »

päivitetään nyt tätäki välissä ku on saatu jotain tehtyä..
eli tuosta 1.7:sta hajos yks mäntä ku lähti myöhästys kellolta letku irti ja pääsi nakuttaan,oli tuo motti kyllä muutenki jo remontin tarpeessa ku oljyä vuoti vähä jokapuolelta,no ei auttanu ku nostaa kone pois keulalta ja purkaa osiksi..
nyt sitte sain kasattua sen uusilla tiivisteillä,laakereilla ja männänrenkailla ja pitihän sitä samalla vähä siistiä..
siinä on nyt tuo 1.7 alakerta ja 1.2 siistitty/avarrettu kansi,itse tehty imu ja pakosarja ja kaasariksi tulee ainaki aluksi 1 dellorto 40mm tupla paine hilppeillä..niin ja männistä levennettiin vähä sitä kuppia ja hinkattiin kaikki purseet pois ja kiillotettiin..
koitan laittaa tänään lisää kuvia..



Kuva

http://www.pixbox.fi/?page=alb_link&alb=973941
larpa

Re: lada 1200s (1.7 turbo ic)

Viesti Kirjoittaja larpa »

osaiskohan joku kertoa,että mikä tuota ladan moottoria vaivaa ku sain sen kasattua ja kaikki oli päällisin puolin kunnossa mutta kävi kolmella,4pytty oli pimeänä vaikka mitä teki(kipinä ja kaikki normi jutut on tarkistettu)..
eilen sitte rupesin kahtoon tuonne venakopan alle,niin eipä ollukkaan toiminu ketjun kiristys jonka seurauksena jako oli hypänny n.10 hammasta pieleen,no pistin jaon kohilleen ja koitin josko nyt kävis mutta ei mitään vaikutusta :evil:
moottorista kuulu pienillä kierroksilla omituista kolinaa,en tiiä kuuluko se sitte tuosta ketjusta ku oli löysällä vai onko sielä joku muu vika?.
viimeyönä otin sitte kannen pois ja eihän se ollu käyny sillä 4pytyllä ollenkaan,palotila ja mäntä kiilsi aivan ku uutena..
ite tuossa mietin,että voisko olla männänrenkaat poikki ja mäntä ois kolissu,perskule ku ei yöllä saanu mistään puristuspaine mittaria,että ois mitannu p.paineet..vai oisko venttiilit lyöny mäntiin ja menny kieroon,3 ja 4 pytyn imuvenat näytti vähä vuotavan ku kaadoin imuaukkoihin bensaa..
veikkauksia otetaan vastaan,että mikä tätä vaivaa.

tuolta voi kahtua kuvaa kannesta.

[img][img]http://archive.pixbox.fi/arkivet/synligt_24/25500000-25509999/640x480/25502632.jpg[/img][/img]
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: lada 1200s (1.7 turbo ic)

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Ensimmäiseksi koitat tosiaan hankkia puristuspaine mittarin jostain, niin saa selevää jos paineet karkaa jostain. Jos tuo ajotus tosiaan on päässy hyppimään, niin voi hyvin olla venat solomussa, mutta epäilen ettei sen takia ainakaan pitäis männänrenkaitten mikskään menevän. Niin ja käytä mielummin löböä siinä falskaamisen testaamisessa, bensa haihtuu 8)
larpa

Re: lada 1200s (1.7 turbo ic)

Viesti Kirjoittaja larpa »

niin se mittari ois kyllä pitäny hommata,mutta eipä auta enää ku kansi on jo irti..no näkihän tuon venttiilin vuodon tuolla bensallaki ku rupes melkein heti valumaan venttiilin välistä. :? minäki rupesin miettimään nuita männänrenkaita,että jos ne ois poikki niin kai se ois huohottanu?,ei tullu huohotin putkesta ku vähä höyryä.
mulla ois kyllä toimiva kansi tuohon,jos laittas sen ja hommais sen mittarin ja mittais ne paineet ennenkö kasaa koko mottia.
larpa

Re: lada 1200s (1.7 turbo ic)

Viesti Kirjoittaja larpa »

löytypä nyt syy siihen ketjun löysälle jäämiseen..ei tullu katottua nuita kiristäjiä ku laitoin tuon 1.2:sen kannen tuohon isolohkoon,näytti olevan tuossa 1.2:sen kannessa 1.5cm liian lyhyt se kiristin systeemi :) onko tuossa isolohkossa pidempi ketju vai miksi on pidempi kiristin? no nyt on taas isolohkon kansi paikollaan ja vieläkö nokan laittas niin pääsee mittaan puristukset :?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: lada 1200s (1.7 turbo ic)

Viesti Kirjoittaja START »

no jos ajattelee että lohko on korkeempi niin silloin kuvittelisi että ketjukin on pisempi. näin niinkun maalaisjärjellä, käytännön kokemusta ei ole, en ole mitannut
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: lada 1200s (1.7 turbo ic)

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Taitaa se lohko tosiaan olla hiukka korkeempi, joten eiköhän se sillä selity. Kannethan on nuissa samat. Ja olikohan Ladat.org sivuilla juuri tuota kiristimen vertailua, ja kokemuksia enempikin noista.


Ja jos se heti rupeaa valskaamaan siitä läpi, niin sillon se vuotaa selvästi, tosin kyllä sen nyt jotain pitäis siellä (ehkä) pätkiä...
larpa

Re: lada 1200s (1.7 turbo ic)

Viesti Kirjoittaja larpa »

nyt on ladallaki heitetty testilenkki :)
pientä ongelmaa on vielä seoksien kans ku näytti olevan jotku poratut suuttimet tuossa kaasarissa..
tyhjäkäynti on ihan ok,mutta kaasua painettaessa vähä empii ja jossain 4000 kierroksen jälkeen alkaa nykimään,eli mitä suutinta kannattas ensimmäisenä vaihtaa??
niin ja onhan siinä semmonen outo juttu vielä,että ei käy ku kahella pytyllä jos laittaa toisen tyhjäkäyntisuuttimen paikalleen,hyvin käy kaikilla ilman suutinta :lol:
pitää vielä uus lamda anturi hommata ku hajos tuo entinen,niin ei nää mittarista seoksia.

osaisko joku sanoa vähä suuntaa noista suuttimista jos ensviikolla tilais uusia,ettei mee ihan metsään?

eli moottori on 1.7,kanavat siistitty ja kohdistettu.kaasarina 1kpl 40mm dellorto dhla,sisäkurkut 28mm,ahtoja~1bar
ei tosiaan osaa sanoa nykysiä suutin kokoja ku kaikki näytti olevan porattuja.
larpa

Re: lada 1200s (2.0TC TURBO)

Viesti Kirjoittaja larpa »

päivitetään tätäki välissä,eli moottori on vaihtunu,nykyään pellinalla on 2.0tc ahdettuna :?
moottori on 131 fiatista jossa on avarrettu ja siistitty kansi,palotiloja muokattu,jyrkemmät nokat,kaasarina on paineistettu weber 34 dmtr,omatekoinen pakosarja 37mm putkilla,ahtimia ois 2kpl,lancia delta integralen t3 ja t3/4 hydridi..jompikumpi pitäs tunkea tuonne.
ahtimet pitäs hakea postista ja käydä teettään öljyletku,niin pääsis asentaan paikalleen...
illalla ois tarkotus savut ottaa :)
illalla tulee sitte kuvia.
Dumppi

Re: lada 1200s (2.0TC TURBO)

Viesti Kirjoittaja Dumppi »

onko ylimääräisenä/myytävänä semmosta kaasaria jota voi ahtaa???
larpa

Re: lada 1200s (2.0TC TURBO)

Viesti Kirjoittaja larpa »

Dumppi kirjoitti:onko ylimääräisenä/myytävänä semmosta kaasaria jota voi ahtaa???
eipä oo nyt ylimäärästä kaasaria,nuita DMTR webereitä kannattaa kahtella hajottamoilta,
pienempiä versioita löytyy ainaki fiat ritmosta,regatasta ja isompia mikä mullaki on niin löytyy ainaki 100s regatasta(1.6tc)
mulla on 32/34 kurkuilla ja se pienempi on 32/32,tuohon ku hommaa datin kumi tiivisteet niin toimii ahdettuna..
Dumppi

Re: lada 1200s (2.0TC TURBO)

Viesti Kirjoittaja Dumppi »

larpa kirjoitti:
Dumppi kirjoitti:onko ylimääräisenä/myytävänä semmosta kaasaria jota voi ahtaa???
eipä oo nyt ylimäärästä kaasaria,nuita DMTR webereitä kannattaa kahtella hajottamoilta,
pienempiä versioita löytyy ainaki fiat ritmosta,regatasta ja isompia mikä mullaki on niin löytyy ainaki 100s regatasta(1.6tc)
mulla on 32/34 kurkuilla ja se pienempi on 32/32,tuohon ku hommaa datin kumi tiivisteet niin toimii ahdettuna..
nuo taitaapi passata ilman laippaa LaDan imusarjaan?vai miten se oli
Vastaa Viestiin