projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Se johtuu varmaan säästä samarakin oli eilen jämäkkä ajaa kun päivän seisoi kylmässä ja ilman lämmitystä ajoon :lol:. On kyllä jo tälläisella ilmalla (-17) jo tapana pitää lämmössä jos pystyy.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Voi "#¤&&!! :( toiset sakot ladalla 3viikon sisällä :(
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja START »

se on niin pirun nopee, menee hetkessä ylinopeuden puolelle.
omassa on havaittavissa tuo nopeus/voima kun tahtoo vielä 100km/h vauhissa karata nelosella sutimaan, vai voiko syynä olla suomen talvinen tien pinta ja aidot barum renkaat :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Susipoika kirjoitti:Voi "#¤&&!! :( toiset sakot ladalla 3viikon sisällä :(
se onse ladan voima. sun pitää siis ilmeisesti laittaa kaasupolkimee rajotin :lol: :lol: :lol:
autoton.. vielä
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Voi johtua myös siitä että niitä pyörii ainakin keskustassa aika tinkaan olihan siitä näkyvyyteen panostamisesta lehdessäkin.Vai tuliko sakot keskustan ulkopuolella? Ei sillä kyllähän ne ladalla saa sielläkin :D .
Avensis stw
Ex.21093 -00
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Keskustassa ne tuli ja samasta syystä molemmat.. Liipissä mentiin :lol:
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Onko kellään kokemusta tuommoisesta weber adl 38/38 vaiheittain aukeavilla kurkuilla olevasta kaasarista ladassa? Onko suurta eroa esim dgv 32/36? ADL kurkut 24 ja 29mm. DGV kurkut 26 ja 27mm.

Tai Weber 38/38 DGMS. Jotain luin että passaisi "vain" V-koneisiin? faktaa vai fiktioa? :?
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Susipoika kirjoitti:Tai Weber 38/38 DGMS
Meikällä odottaa tommonen UUSI hyllyssä ens kesää ja 1700 mjyllyä. Pitäis vääntää alhaalta paremmin kuin vaiheittain aukeavalla kakkokurkulla varustettu kaasari. Kulutus kuulemma kyllä hieman lisääntyy ja huipputeho ei juuri kasva. Laita googleen haku ja kato mitä jenkit sanoo tosta. Sieltä löytyy paljo juttua.

Nykyisessä 1200:sessa on vastaavalla periatteella toimiva kaasari, ei hajuakaan mikä se on, mutta alavääntö on pikkulohkoksi melko muikea. Kulutus on ollu kaikkea välilä 7-11l/100km.

EDIT: En myy...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

THI-900 kirjoitti:
Susipoika kirjoitti:Tai Weber 38/38 DGMS
Meikällä odottaa tommonen UUSI hyllyssä ens kesää ja 1700 mjyllyä. Pitäis vääntää alhaalta paremmin kuin vaiheittain aukeavalla kakkokurkulla varustettu kaasari. Kulutus kuulemma kyllä hieman lisääntyy ja huipputeho ei juuri kasva. Laita googleen haku ja kato mitä jenkit sanoo tosta. Sieltä löytyy paljo juttua.

Nykyisessä 1200:sessa on vastaavalla periatteella toimiva kaasari, ei hajuakaan mikä se on, mutta alavääntö on pikkulohkoksi melko muikea. Kulutus on ollu kaikkea välilä 7-11l/100km.

EDIT: En myy...

Mutta eikös tuolla kaasarilla käy nyt niin kun pikkuvauhista lyöt lämän tiskiin ja molemmat kurkut aukee samanaikasesti nii kone menee polvilleen hetkeks ennen ku alkaa tapahtua?
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja START »

kai sen jotenki saa pelaan, mutta noinhan se yleensä menee jos sitä ei säädä/modifioi ollenkaan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Susipoika kirjoitti:Mutta eikös tuolla kaasarilla käy nyt niin kun pikkuvauhista lyöt lämän tiskiin ja molemmat kurkut aukee samanaikasesti nii kone menee polvilleen hetkeks ennen ku alkaa tapahtua?
Kaasari ku kaasari, jos se ei oo säädetty niin näinhän siinä käy.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja START »

niin kyllähän tuplissakin aukee läpät samaan aikaan ja ovat vielä isommat, säätö asiahan se lähinnä on.
ja vivustollakin pytyy pelaamaan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

ookei.. Mietin tässä nyt että mikä ois paras ratkasu tuolle pensapuolelle sen uuden kannen+nokan kanssa. Jättääkö ihan tuon nykysen adf 34/34(0€) vai siirtyä pykälän isompaan 38/38(n.350€) vaiko pystytupla DRLA 36(n.200€) vakio imusarjan päälle vai se kallein ja tehokkain ratkasu eli tuplien imusarja ja 40 tuplat(n.400€->).

Tehokkain vaihtoehto näistä on varmasti nuo 40 tuplat mutta mutta hintaakin alkaa tulemaan erimalliin siinävaiheessa :? Ja jääkö tuo nykynen 34adf sitten vähän pienehköksi jo ja vähän turha muutos tuo 38/38. Ja saako tuommosta yhtä pysty tuplaa vakioimusarjan kanssa säädettyä toimivaks alhaalta ylös? Ja onko tuommonen noinkin pieni pystytupla 36 sitten sen hyödyllisempi kuin tuo 34adf?

AATTAKEE!! :lol:

Säätö hommaan en ite sotkeudu vaan vien penkkiin säädettäväks. Penkittäjältä löytyy weber/dellorto tuplien säätöosat.

Edit: Nii ja Pitääkö noille 40 tuplille sitten jo vaihtaa sähköinen polttoainepumppu ja hommata paineen säädin? :?
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Nyt on sitten tilattu välilaippa imusarjan ja dellorto DRLA:n väliin plus ite dellorto ja uusi marteliuksen peltipakosarja. Nyt sitten ootellaan vaan että nokka tulee hiomosta pois.

ps. Ulkona ++20 astetta lämmintä 8)
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Katohan jos tuollaisia lämpöjä näyttää että onko jossain lähellä isompia tulia tai ikkuna auki vieressä :lol: Ei täällä ainakaan ole kuin vajaa aste lämmintä ulkona :?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Vastaa Viestiin