tarina alkaa siitä mistä kaikki "ladistit" näyttävät saaneen "lada kuumeen" ostin ladani peltoautoksi joka ei kyllä palvellut yhtään
päivää peltoautona vaan siirtyi projektiksi josta on tarkoitus tehdä " super tehokas" ralli auto
tekniikaksi olisi tarkoitus laittaa 1.6 ladan kone tai sitten 2.0 fiatin tc kone. alustaksi ajattelimme blisteinin iskareita ja jotkut kireemmät jouset jotka madaltaisivat hieman. jos kenelläkään vinkkejä tai muita ladan "viritys" juttuja niin kertokaa ihmeessä onko ladaan valmiita lukkoperiä saatavana vai pitääkö "kempin" lukko tehä?
noniin tänään tuli hitsattua pohja oli aika paljon hommaa. varsinkin kun entinen omistaja oli leikannut rauttoja sieltä pois
miten muuten saa etu puskurin kiinnikkeet siitä edestä kaikkein heilpoiten irti?
noniin tänään käytiin ostamassa uutta osaaa:
2.0 tuumasta suoraa simonssin putkee
1- simonssin vaimennin ja
isommat jarrukengät
noita osia oisia ois tässä lähiaikoina asenneltava... olisko kenelläkää tietoo minkä laisia madallus jousia ja jäykempiä iskareita sais käytettynä.. ku on toi raha tilanne aika tiukka
_________________________________________
Lada 1200L -86 http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10734
pitää kattella.. olis khyll ad:lki pomona kaveri ni sais halvalla uuekki tänään koitettii jääradall (vakio koneel ) ei oo vetoja takasi tallii ja isompaa konetta oottaa ja sitten sen kansi höylättäväks muuten tietääkö kukaa miks ku ladani pyörii ilman ryyppyä lämpimäks ja sitten yskii ja sitte ryypyllä pyörii? en oo ikinä törmänny tälläsee vikaa ja bensaa oli puoli tankkia
kannattaa putsailla kaasari ainaki aluks itellä on ladassa weberin 34/36 kaasari ja sillä pelitti ihan hyvin. jakso mennä jäälläki 1200L 1.5mm lasketulla kannella ja oli kohistetut imu ja pakokanavat, sitte tietenki tuo kaasari. joo ja noista jousista sen verran että itellä 240 volvon jouset ja pari kierrosta otettu pois meinasitko jäälle ton larpan vaiko iha ajoon?
kiitos neuvosta. larppa ois tarkotus rakentaa iha harraste käyttöön. rupesin miettimään onko kukaan istuttanut sierran 2.0 litrasta tekniikkaa nappisilmää? onko järkevää oispa ainaki vetoja enemmä ja onko kelläkää tietoo vaikuttaako tuo "poikkituki" mitekää ajettavuutee itse en ole jaksanut perehtyä.
kaveri pisti tuossa vähän aikaa sitten ladaan sierran 2 litrasen oharin. ei ollu kuulemma isokaan juttu. aamulla ajovat ladan talliin ja seuraavana aamuna peruuttivat sierran koneen voimin ulos en vaan muista oliko nappis vai kantti lamppu kun en ite sitä kerenny näkemään. välitykset vaan oli kuulemma sellaset ettei mielellään valtatielle lähteny. ja tosta poikkituesta voisin sanoo että sen olemassa olon huomaa vasta radalla ja kunnon renkailla että on myös sitä pitoa