Samaran sulakerasiasta pulmaa kerrakseen

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Jukes

Samaran sulakerasiasta pulmaa kerrakseen

Viesti Kirjoittaja Jukes »

Morjestas! Paha tilanne. Appiukolla (81v) on vm -95 Samara 1500i oikkuillut valojen ja vilkkujen osalta jo pitempään.
Nyt purkaa akkua aina kun käyttää vilkkua. Eilen sain sorkkimalla sulakkeita toisen ajovalon palamaan.
Diagnoosina uuden sulakerasian hommaaminen. Lupasin heikkouspäissäni hommata hälle sellaisen.
Maksaapi eläkeläismiehelle vaan liikaa uutena (260,-).
Ongelman nyt tuo erilaiset numerosarjat purkuosakaupoissa. Useita olisi tarjolla erivuotisista.
Soittelin Deltalle ja sanoivat, että numeron on oltava täysin sama, jotta sulakerasia kävisi vanhan tilalle.
Sanoivat, että seuraavanlainen numerokoodi pitäisi olla:
13-21080372201000

En tuollaista noin pitkää lukua onnistunut löytämään appiukon autosta.
mutta löytyipi tällainen:
1763722-08


Pitääkö tämä paikkansa? Onko siis vaan etsittävä vuosimallin -95 sulakerasia vai onko noista uudemmista
eri numerosarjaisista kävijäksi???

Apua-Helppivä!

T.Jukka
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samaran sulakerasiasta pulmaa kerrakseen

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Otappa iisisti ja unohda tuo 260,- euroa. Sano appiukollesi että liittyy Lada Kerhoon ja kaikki järjestyy.

Sulakerasioita voi vertailla muutenkin kuin numerosarjojen perusteella. Lisäksi kannattaa tehdä paljon muutakin kuin kuunnella Merkkiliikkeen neuvoa: Ei Voi tai Kannata korjata. Osta UUSI.

Autoissa on aina vikoja jotka voidaan korjata vaihtamalla osa tai korjaamalla osa. Sulakerasiaviat voivat olla korjattavissa, jos kyse on vain sulakkeiden kontakteista, hapettuneista liittimistä ja löysistä liitoksista.

Jos sulakerasia on samanlainen, siinä on samat sulakkeet ja releet ja johdotukset, numerosarjojen ei tietääkseni ole pakko täsmätä.

Itse kyllä kokeilisin ensin kaikkien sulakkeiden kontaktit. Sitten releiden liitokset. Laittaisin jotakin kontaktipuhdistajaa sulakerasiaan ja tutkisin vilkun relettä, jos kerran vilkku purkaa akkua. Sulakerasian pohjan liitokset eivät minulle Samarasta ole tuttuja, mutta ainakin TakaPotkuissa nämä on helppo tarkastaa.

Unohda ensin Delta ja purkaamot ja varaosakaupat. Jos sinulla pysyy vähänkin työkalu näpissä niin koita noita mainitsemiani juttuja. Sitten kyselet varaosasulakerasioiden hintoja tai vaikka laitat tänne ostoilmoituksen. Toisiksiviimeiseksi menet purkaamoon ja viimeiseksi Deltaan.

Ja sitten kun onnistutte niin liitytte molemmat Appiukkosi kanssa LadaKerhoon. Jäseniä ei ole liikaa mutta apua on aina tarjolla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
paulipate

Re: Samaran sulakerasiasta pulmaa kerrakseen

Viesti Kirjoittaja paulipate »

Sulakerasia on täysin purettavissa,jonka jälkeen näkee onko tinauksia auvenut(kylmäjuotos)Ei ole mikään vaikea homma,mulla ainakin oli likaa aikalailla 94 Samara.Kasatessa ei voi laittaa sähköliittimiä vääriin paikkoihin.
Vastaa Viestiin