Lada talviautoksi?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Vuodesta 1992 vuoteen 2000 axteekilla. Yksi kaasariremontti, en muista vuotta. Remontin jälkeen ajettu usempi kymmentonninen kilometri ilman käynnistysongelmia kelillä kuin kelillä.

Kokemuksia myös kahdesta vanhemmasta Ladasta. Aina käynnistynyt ihan ohjekirjan mukaisella tavalla, eli kylmä kone rikastimen avulla ja lämmin kone kaasu pohjassa. Vain puolilämmintä konetta on joskus joutunut hieman sahaamaan.

Tietysti täytyy myöntää, että nuo olivat silloin joskus kuitenkin paljon nuorempia kuin nyt.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Tiige

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Puolitoista vuotta ja 25tkm axtekilla takana. Kertaakaan ei ole jättänyt tielle tai käynnistymättä. Lähtee laakista lämpötilasta riippumatta ja pysyy myös käynnissä jos on muistanut voidella ryypyn vivuston (kerran parissa kuukaudessa). Aivan loistava vehje jos vaan on kunnossa ja jaksaa välillä vähän huoltaa. :D
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kun asentaa bensapumpun päälle suojapellin,joka lauhduttaa moottorin säteilemän jälkilämmön pois niin pitäisi käynnistyä puolilämpimänäkin.Bensapumpussa on muutoinkin suunnitteluvirhe.... 90-asteen mutka.Tässä mutkan kohdalla putken vastaanottama lämpöpinta-ala pituuteen nähden on suurimmilaan ja höyrylukon muodostuminen on todennäköistä.Jo teknisesti virtauksia ajatellen bensaputket pitäisi olla mahdollisimman jouhevia.Nykyautoissa sähköinen bensapumppu on polttoainetankin yhteydessä ja niinpä niitä ei tien päällä vaihdetakkaan.
VesQ

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tuosta käyntiinlähdöstä niin meillä oli pari vuotta sitten vanha nappis pelto-autona(anteeksi, en ymmärtänyt arvoa silloin) niin se seisoi 2kk keskellä lumihankea (lunta ikkunoihin asti) ja kaks viikkoa piti putkeen 30 astetta pakkasta niin meinasin että tuo ei tuolta lähde ku ens kesänä, mutta Lapio käteen, lumet pois, pelti auki ja manuaalibensapumpusta vähän pumppas, autoon istumaan ryyppy pohjaan ja starttaamaan. Akku oli niin tyhjä että kone pyöri juuri ja juuri silleen että pyörähti ja sit oli 5sek tauko ja taas pyörähti, kolmannella kierroksella hörähti käyntiin ja kävi kuin unelma, ei paljoa lohkolämppäreitä tarvi
Avatar
Pakkasukko
Viestit: 101
Liittynyt: 29.9.2003 17:55
Viesti:

Re: talviladailua

Viesti Kirjoittaja Pakkasukko »

Nappis on talviautojen aatelia. Itselläni 1200L monta vuotta talvet (ja kesät). Varsinkin jos pakkasta on yli -15C niin takaikkunan alareunat saavat jännittävät ja romanttiset kuurakukkaskuviot :D
IMHO, ainoa oikea lakki ladassa on tietysti KARVAlakki!
Ladamerkkistä henkilöautoilua vuodesta 1990
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Ja suorat ikkunat on helppo skrapata nopesti puhtaiksi, verrattuna johonkin umpikieroihin viritelmiin.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Hyvillä renkailla kun maltilla ajelee, niin eipä siinä juuri muuta tarvita. Lämpöä riittää, käyntiinlähtö varmaa. CRC-pullo ja joku rapsutusväline virranjakajan kantta varten, ilmanputsari talviasentoon ja kaasua... :wink:
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Boris kirjoitti:Ja suorat ikkunat on helppo skrapata nopesti puhtaiksi, verrattuna johonkin umpikieroihin viritelmiin.
Ja lasin sisäpuolikin on paljon helpompi puhdistaa, kun kädet yltävät paremmin. Ja sitäpaitsi mahdollinen likakalvo sisäpuolella ei näy samalla lailla, kuin nykyisissä loivissa laseissa. 110 on siinä mielessä nykyauto.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Vastaa Viestiin