-18 °C
-18 °C
Tervehdys Ladagurut.
Ootteko huomanneet - vai onko lieneekö tämä minun kuvitteluani vaan - että Samara ei lähde käymään -18 °C:n lämpötilassa. Se on täsmälleen tuo lämpötila, jos on -19 °C niin taas lähtee ja siitä kylmempänäkin (siis ilman lämppäriä).
Onko siin tietokoneen ohjelmassa joku bugi ja saako päivitettyä?
Ihmeellinen on pykälä, mulla on 2002 Samara ja euro3, S20 130.
Ootteko huomanneet - vai onko lieneekö tämä minun kuvitteluani vaan - että Samara ei lähde käymään -18 °C:n lämpötilassa. Se on täsmälleen tuo lämpötila, jos on -19 °C niin taas lähtee ja siitä kylmempänäkin (siis ilman lämppäriä).
Onko siin tietokoneen ohjelmassa joku bugi ja saako päivitettyä?
Ihmeellinen on pykälä, mulla on 2002 Samara ja euro3, S20 130.
Re: -18 °C
Niin ja saako tohon jonkun näytön tietsikkaan, kun ne ei ihan oikeesti pysty lukemaan sitä missään muualla, kun Delta-autossa. Ottaa joka kerta ~600 €, kun menee näyttämään.
Nimimerkillä Koitettu On
Nimimerkillä Koitettu On
Re: -18 °C
siis mikä maksaa 600e, vikakoodien lukuko vai tehdyt työt?
http://www.kerhotuotteet.fi/product_catalog.php?c=3
http://www.kerhotuotteet.fi/product_catalog.php?c=3
Re: -18 °C
Viimeksi vaihtoivat sitä katalysaattorinjälkeistä λ-anturia 3 työpäivää. Siitä kun laskuttivat 80 € tunti ja anturi päälle, niin oli koko lasku n. 650 € ennenkuin saatiin toimimaan. Kysyin asentajalta, että onko noi samanlaiset - ennen katalysaattoria ja jälkeen, niin ei tiennyt!
Re: -18 °C
Niin se on ihan oikeasti siten, että ton koodeja ei pysty lukemaan mikään muu kun Delta-auto. Sitä on seitsemän (7) vuotta yritetty, milloin missäkin ja ei onnistu. Deltassakin menee sormi suuhun joka kerta, kun sen sinne vie. Turha väittää, että kyllä pystyy, kun ei pysty.
Sitä vaan, että saako siihen näytön jostain vai ei?
Sitä vaan, että saako siihen näytön jostain vai ei?
- Tatu Waloranta
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 391
- Liittynyt: 25.4.2006 13:34
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: -18 °C
Jokoll-1 kirjoitti:Sitä vaan, että saako siihen näytön jostain vai ei?
pressa kirjoitti:http://www.kerhotuotteet.fi/product_catalog.php?c=3
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Re: -18 °C
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ietokoneet
Tuon viestiketjun jos jaksat lukea, tiedät asiasta jo paljon.
Ja Samaraan sopivaa ajotietokonetta ei näytä Ladadshopissa tällä hetkellä olevan kaupan, joten yhteyttä Venäjän kävijöihin tai Ostetaan-palstaan.
Tuon viestiketjun jos jaksat lukea, tiedät asiasta jo paljon.
Ja Samaraan sopivaa ajotietokonetta ei näytä Ladadshopissa tällä hetkellä olevan kaupan, joten yhteyttä Venäjän kävijöihin tai Ostetaan-palstaan.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: -18 °C
Terve!Jokoll-1 kirjoitti:Niin se on ihan oikeasti siten, että ton koodeja ei pysty lukemaan mikään muu kun Delta-auto. Sitä on seitsemän (7) vuotta yritetty, milloin missäkin ja ei onnistu. Deltassakin menee sormi suuhun joka kerta, kun sen sinne vie. Turha väittää, että kyllä pystyy, kun ei pysty.
Sitä vaan, että saako siihen näytön jostain vai ei?
Autossasi on standardoitu OBD2-järjestelmä, jonka "lukeminen" onnistuu miltä tahansa nykykorjaamolta.
Asiaa sen kummemmin tuntematta on tietysti mahdoton sanoa, miksei homma seitsemään vuoteen ole muualla onnistunut.
***
Tiedossani ei ole, että kyseisten Samaroiden moottorinohjausjärjestelmässä olisi jokin bugi tai että -18 C olisi jokin maaginen käynnistyvyysraja.
menestystä joka tapauksessa
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: -18 °C
[color=#FFFFFF]"Autossasi on standardoitu OBD2-järjestelmä, jonka "lukeminen" onnistuu miltä tahansa nykykorjaamolta".[/color]
Kiitoksia noista vastauksista, pitänee yrittää ostaa tommonen näyttö, jos niitä Teillä on kaupan.
Ei ole, kun OBD3 ja sitä ei lueta millään muulla, kun sillä venäläisten omalla laitteella. Mikään yleislukija ei tota lue.
Ja toi -18 astettakin on varma, kun verottaja. Se on joka talvi sama, käynnistysapua tarvitaan joka kerta, kun lämpötila on tuo. Sillä voi minkä tahansa lämpömittarin kalibroida. Jos on moottorinlämmitin lämmittänyt, niin sitten lähtee vaivoin käymään - silloinkin joutuu sahaamaan.
Outoa on, että miksi se on täsmälleen toi -18 °C eikä muissa lämpötiloissa?
Kiitoksia noista vastauksista, pitänee yrittää ostaa tommonen näyttö, jos niitä Teillä on kaupan.
Ei ole, kun OBD3 ja sitä ei lueta millään muulla, kun sillä venäläisten omalla laitteella. Mikään yleislukija ei tota lue.
Ja toi -18 astettakin on varma, kun verottaja. Se on joka talvi sama, käynnistysapua tarvitaan joka kerta, kun lämpötila on tuo. Sillä voi minkä tahansa lämpömittarin kalibroida. Jos on moottorinlämmitin lämmittänyt, niin sitten lähtee vaivoin käymään - silloinkin joutuu sahaamaan.
Outoa on, että miksi se on täsmälleen toi -18 °C eikä muissa lämpötiloissa?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: -18 °C
Terve!Jokoll-1 kirjoitti:Ei ole, kun OBD3 ja sitä ei lueta millään muulla, kun sillä venäläisten omalla laitteella. Mikään yleislukija ei tota lue.
Autosi on OBD2, yhtä varmasti kuin se on Lada. Standardoidun järjestelmän keskeinen vaatimus on se, että moottorinohjausjärjetselmä pystytään tarkastamaan myös esimerkiksi katsastusviranomaisten laitteilla.
Se, että koodeja ei pystyttäisi muualla lukemaan, on yhtä todennäköistä kuin se, että autosi rengaspaineet voitaisiin mitata vain Delta-Auton mittarilla.
menestystä joka tapauksessa.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: -18 °C
Ei, kyllä se on EURO3. Ja sitä ei lue edes katsastusinssi. Tule katsomaan ORIPPÄÄHÄN, niin saat varmuuden.
Niitä on kaikenlaisia asiantuntijoita, jotka antaa vastauksen - kuin - vastauksen edes näkemättä.
Niitä on kaikenlaisia asiantuntijoita, jotka antaa vastauksen - kuin - vastauksen edes näkemättä.
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: -18 °C
Euro 3 on EU:n määrittämä pakokaasupäästö normi ja OBD on kansainvälinen standartisoitu itsetestausjärjestelmä, joka valvoo pakokaasupäästöjä.Jokoll-1 kirjoitti:Ei, kyllä se on EURO3. Ja sitä ei lue edes katsastusinssi. Tule katsomaan ORIPPÄÄHÄN, niin saat varmuuden.
Niitä on kaikenlaisia asiantuntijoita, jotka antaa vastauksen - kuin - vastauksen edes näkemättä.
Aivan kuten SvS jo sanoi autosi on OBD2 järjestelmällä, jonka lukemin pitäisi onnistua kaikilla OBD2 testereillä


-
- Viestit: 475
- Liittynyt: 26.9.2003 8:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
- Viesti:
Re: -18 °C
Oli katsastuskonttuurilla vaikea lukea ex-Sammukan koodeja. Kesti niin perusteellisesti katsastus tuon takia. Mutta olihan mulla siinä itellä se bk-15 (muistini mukaan) Se oli kiva vehjes, mutta kivempi olis ollu, jos olis ollu pistokkeella, eikä vain piuhoilla viritettynä. Muistaakos kukaan? Eikös tuo tullu Mansossa aikoinaan viritettyä toimimaan..
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: -18 °C
Eiköhä SvS nää hommat tiedä.. kannattaa lukea enemmän ja aukoa päätä vähemmän.Jokoll-1 kirjoitti:Ei, kyllä se on EURO3. Ja sitä ei lue edes katsastusinssi. Tule katsomaan ORIPPÄÄHÄN, niin saat varmuuden.
Niitä on kaikenlaisia asiantuntijoita, jotka antaa vastauksen - kuin - vastauksen edes näkemättä.
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Re: -18 °C
Minkälaista käynnistysapua autolle on annettu jos se sillä lähti käyntiin myös -18 lämpötilassa?
Tosiaan tuo euro3 on lakikirjan teksi johon sisältyy erinäisiä vaatimuksia 2001 jälkeen rekisteröidyille autoille.
Obd 2 on normiin säädetty pistokkeen muoto ja sovittu sähköisen tiedonsiirron kieli jota testerit ymmärtävät. Tätä tiedonsiirron muotoa ei ilmeisesti lada/bosch noudata koska harva testeri ladaa ymmärtää.
Tosiaan tuo euro3 on lakikirjan teksi johon sisältyy erinäisiä vaatimuksia 2001 jälkeen rekisteröidyille autoille.
Obd 2 on normiin säädetty pistokkeen muoto ja sovittu sähköisen tiedonsiirron kieli jota testerit ymmärtävät. Tätä tiedonsiirron muotoa ei ilmeisesti lada/bosch noudata koska harva testeri ladaa ymmärtää.