110 16V nykii tasa kaasulla
110 16V nykii tasa kaasulla
Mikä voisi olla vikana?Tulpanjohdot ja tulpat vaihdettu.Kylmänä käy suht.hyvin hyvin,mutta lämpimänä alkaa nykimään. Ikäänkuin kone kävisi laihalla....
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 110 16V nykii tasa kaasulla
Ei tullut mieleen käyttää delta-autossa testerissä? Saattais säästyä aika monen turhan osan vaihtamisella kun vika voi olla missä hyväänsä.. 

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 110 16V nykii tasa kaasulla
eipä noi deltan testeritkään paljoa osaa kertoa, sen mitä olen nähnyt deltan testerissäkin käyneitä autoja mm. Bosch Samara ihan arpomalla on viat lopulta löytynyt, jos on löytynyt sittenkään. Ehkä noita testereitä on vain jossain Mikkelin Deltassa, tai sitten muualla ei osata käyttää niitä.

Re: 110 16V nykii tasa kaasulla
larssi21074 kirjoitti:Ei tullut mieleen käyttää delta-autossa testerissä?
Testerin antamia tuloksia pitää myös osata tulkita, aina ei pelkkää vikakoodia tule. Vian paikallistaminen vaatii joskus auton käyttämistä kun se on testerissä. Testerin antamia arvoja pitää osata tulkita ja siitä tehdä diaknoosi. Ikävää on että useasti jos ei pelkkää vikakoodia tule niin muita arvoja ei vaivauduta tutkimaan. Tämä on muuten useilla merkeillä ja merkkikorjaamoilla ongelmana.Lada-Jussi kirjoitti:eipä noi deltan testeritkään paljoa osaa kertoa.......tai sitten ei osata käyttää niitä.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 110 16V nykii tasa kaasulla
Tuossahan se ongelma on. Testerillä saa lähes kaikki mahdolliset parametrit moottorin toiminnasta. Jos niitä osaa tulkita oikein ja tietää mitä ne pitää olla, pääsee lähes aina oikeaan diagnoosiin. Pelkät vikakoodit ei aina kerro syytä vikaan. Esim. Lambdalta tulee vikakoodi p0130 eli ei signaalia. Tässä vaiheessa tyhmä mekaanikko tekee sen päätöksen että HAA! Lambda vaihdettava!pressa kirjoitti:larssi21074 kirjoitti:Ei tullut mieleen käyttää delta-autossa testerissä?Testerin antamia tuloksia pitää myös osata tulkita, aina ei pelkkää vikakoodia tule. Vian paikallistaminen vaatii joskus auton käyttämistä kun se on testerissä. Testerin antamia arvoja pitää osata tulkita ja siitä tehdä diaknoosi. Ikävää on että useasti jos ei pelkkää vikakoodia tule niin muita arvoja ei vaivauduta tutkimaan. Tämä on muuten useilla merkeillä ja merkkikorjaamoilla ongelmana.Lada-Jussi kirjoitti:eipä noi deltan testeritkään paljoa osaa kertoa.......tai sitten ei osata käyttää niitä.
Todellisuudessa lambda todennäköisesti on tukossa tai pakokaasuissa on liikaa happea. Itse lambdassa tuskin on vikaa vaikka vikakoodi siihen viittaisi.
Eli väitän että monesti löydän ladan testerillä myös moottorin mekaaniset viat sähköisien yhteydessä vaikka yhtään vikakoodia ei olisikaan.
Eli yhteenvetona, tule mikkelin deltaan.

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129