110 16V nykii tasa kaasulla

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
URALIN MERSU

110 16V nykii tasa kaasulla

Viesti Kirjoittaja URALIN MERSU »

Mikä voisi olla vikana?Tulpanjohdot ja tulpat vaihdettu.Kylmänä käy suht.hyvin hyvin,mutta lämpimänä alkaa nykimään. Ikäänkuin kone kävisi laihalla....
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110 16V nykii tasa kaasulla

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Ei tullut mieleen käyttää delta-autossa testerissä? Saattais säästyä aika monen turhan osan vaihtamisella kun vika voi olla missä hyväänsä.. :roll:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 110 16V nykii tasa kaasulla

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eipä noi deltan testeritkään paljoa osaa kertoa, sen mitä olen nähnyt deltan testerissäkin käyneitä autoja mm. Bosch Samara ihan arpomalla on viat lopulta löytynyt, jos on löytynyt sittenkään. Ehkä noita testereitä on vain jossain Mikkelin Deltassa, tai sitten muualla ei osata käyttää niitä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10423
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 110 16V nykii tasa kaasulla

Viesti Kirjoittaja pressa »

larssi21074 kirjoitti:Ei tullut mieleen käyttää delta-autossa testerissä?
Lada-Jussi kirjoitti:eipä noi deltan testeritkään paljoa osaa kertoa.......tai sitten ei osata käyttää niitä.
Testerin antamia tuloksia pitää myös osata tulkita, aina ei pelkkää vikakoodia tule. Vian paikallistaminen vaatii joskus auton käyttämistä kun se on testerissä. Testerin antamia arvoja pitää osata tulkita ja siitä tehdä diaknoosi. Ikävää on että useasti jos ei pelkkää vikakoodia tule niin muita arvoja ei vaivauduta tutkimaan. Tämä on muuten useilla merkeillä ja merkkikorjaamoilla ongelmana.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110 16V nykii tasa kaasulla

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

pressa kirjoitti:
larssi21074 kirjoitti:Ei tullut mieleen käyttää delta-autossa testerissä?
Lada-Jussi kirjoitti:eipä noi deltan testeritkään paljoa osaa kertoa.......tai sitten ei osata käyttää niitä.
Testerin antamia tuloksia pitää myös osata tulkita, aina ei pelkkää vikakoodia tule. Vian paikallistaminen vaatii joskus auton käyttämistä kun se on testerissä. Testerin antamia arvoja pitää osata tulkita ja siitä tehdä diaknoosi. Ikävää on että useasti jos ei pelkkää vikakoodia tule niin muita arvoja ei vaivauduta tutkimaan. Tämä on muuten useilla merkeillä ja merkkikorjaamoilla ongelmana.
Tuossahan se ongelma on. Testerillä saa lähes kaikki mahdolliset parametrit moottorin toiminnasta. Jos niitä osaa tulkita oikein ja tietää mitä ne pitää olla, pääsee lähes aina oikeaan diagnoosiin. Pelkät vikakoodit ei aina kerro syytä vikaan. Esim. Lambdalta tulee vikakoodi p0130 eli ei signaalia. Tässä vaiheessa tyhmä mekaanikko tekee sen päätöksen että HAA! Lambda vaihdettava!
Todellisuudessa lambda todennäköisesti on tukossa tai pakokaasuissa on liikaa happea. Itse lambdassa tuskin on vikaa vaikka vikakoodi siihen viittaisi.

Eli väitän että monesti löydän ladan testerillä myös moottorin mekaaniset viat sähköisien yhteydessä vaikka yhtään vikakoodia ei olisikaan.

Eli yhteenvetona, tule mikkelin deltaan. :lol:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Vastaa Viestiin