Stefa asennuksesta.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Stefa asennuksesta.
Tänään tuli Stefat ja huomenna asennus.
Irroitan kuljettajanpuoleisen vetoakselin pois ja vaihteiston päästä vaihdan stefan.
Stefojen värit on musta ja ruskea, stefojen sisäpuolella on myös nuolet, joilla jotain merkitystä, kumpi tulee kummalle puolelle.
Mustasa stefassa nuolet myötäpäivään ja ruskeassa vastapäivään.
Kumman stefan laitan kuljettajanpuolelle?
Irroitan kuljettajanpuoleisen vetoakselin pois ja vaihteiston päästä vaihdan stefan.
Stefojen värit on musta ja ruskea, stefojen sisäpuolella on myös nuolet, joilla jotain merkitystä, kumpi tulee kummalle puolelle.
Mustasa stefassa nuolet myötäpäivään ja ruskeassa vastapäivään.
Kumman stefan laitan kuljettajanpuolelle?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Stefa asennuksesta.
Terve!
Laita nuoli niin, että se osoittaa vetoakselin pyörimissuunnan, kun auto kulkee eteenpäin.
menestystä
SvS
Laita nuoli niin, että se osoittaa vetoakselin pyörimissuunnan, kun auto kulkee eteenpäin.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Stefa asennuksesta.
Suuret kiitokset.
Eilen illalla aloitin työn.
Napamutteri löysälle, jarrusatula irti ja sitten jousijalan pultit.
Ylimmäinen säätöpultti lähti kohtalaisen hyvin irti ja kyllä muistin merkata tussilla, että tulee sitten kiinni samalla lailla.
Alimmaisen pultin mutteri lähti irti, mutta pultti ei. Sitten T väännin ja 19 hylsy ja runsaan metrin putkea, vääntämistä varten. Ei lähde pultti pyörimään reijässä. Käytettiin myös irroitusöljyä runsaasti CRC:tä.
No sylkäsin käsiin ja väänsin Suomalaisella sisulla, kuului naps ja pultin kanta poikki.
Tässä vaiheessa olisi sinulta kuulunut, että voi vinyyli.
Kyseessähän on M12 pultti.
Pikku kosanilla lämmittelyä, ei mitään auta. Sitten porataan ja rosteri terillä porasin pultin läpi.
Sitten hakkasin pultinpätkää edestakaisin ja taas runsaasti CRC:tä.
Lähti hitaasti liikkumaan ja ei muuta, kuin edestakaista takomista ja CRC:tä.
Lähti se vihdoinkin. Oli mukava mennä illalla maaten, kun onnistuu. Tänään jatketaan vetoakselin irroituksella ja stefan vaihdolla.
Eilen illalla aloitin työn.
Napamutteri löysälle, jarrusatula irti ja sitten jousijalan pultit.
Ylimmäinen säätöpultti lähti kohtalaisen hyvin irti ja kyllä muistin merkata tussilla, että tulee sitten kiinni samalla lailla.
Alimmaisen pultin mutteri lähti irti, mutta pultti ei. Sitten T väännin ja 19 hylsy ja runsaan metrin putkea, vääntämistä varten. Ei lähde pultti pyörimään reijässä. Käytettiin myös irroitusöljyä runsaasti CRC:tä.
No sylkäsin käsiin ja väänsin Suomalaisella sisulla, kuului naps ja pultin kanta poikki.
Tässä vaiheessa olisi sinulta kuulunut, että voi vinyyli.

Kyseessähän on M12 pultti.
Pikku kosanilla lämmittelyä, ei mitään auta. Sitten porataan ja rosteri terillä porasin pultin läpi.
Sitten hakkasin pultinpätkää edestakaisin ja taas runsaasti CRC:tä.
Lähti hitaasti liikkumaan ja ei muuta, kuin edestakaista takomista ja CRC:tä.
Lähti se vihdoinkin. Oli mukava mennä illalla maaten, kun onnistuu. Tänään jatketaan vetoakselin irroituksella ja stefan vaihdolla.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Stefa asennuksesta.
Kokeilitko pulttia ensin kunnolla Kiinnipäin?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Stefa asennuksesta.
Kuskin puoleinen ja silloin pultin kanta keulapuolella ja alaspäin vääntöä, eli juuri kiinnipäin.
Ei taida läpipultilla olla suurta merkitystä, kumpaan suuntaan sitä yrittää pyörittää. Oli umpi ruosteessa, reijässään.
Vetoakseli lähti kiskaisulla pois ja stefa Ladan rengasraudalla. Oli kaveri apuna, kun laitoimme vetoakselin takaisin vaihteistoon. Mielestäni siinä juuri pitää olla tarkkana, että vetoakseli menisi suoraan sisään ja siten vältytään, että akseli ei painaisi/venyttäisi uutta stefan alaosaa. Mitähän tälläinen työ olisi maksanut autokorjaamolla?
Ei taida läpipultilla olla suurta merkitystä, kumpaan suuntaan sitä yrittää pyörittää. Oli umpi ruosteessa, reijässään.
Vetoakseli lähti kiskaisulla pois ja stefa Ladan rengasraudalla. Oli kaveri apuna, kun laitoimme vetoakselin takaisin vaihteistoon. Mielestäni siinä juuri pitää olla tarkkana, että vetoakseli menisi suoraan sisään ja siten vältytään, että akseli ei painaisi/venyttäisi uutta stefan alaosaa. Mitähän tälläinen työ olisi maksanut autokorjaamolla?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Stefa asennuksesta.
Terve!
Valitan, että olen vähän myöhässä tämän kirjoittamisen kanssa, mutta vetoakseli lähtee irti ilman, että olkatukea irrotetaan iskunvaimentimesta tai jarrusatulaa olkatuesta.
Alapallonivel irti, minkä jälkeen vetoakseli mahtuu ulos.


Sisempi vetonivel on syytä irrottaa sopivalla raudalla kammeten, ei vetämällä, sillä ainakin teoriassa nivelen sisäinen ohuesta teräslangasta tehty lukkorengas voi pettää nykäisyssä. Lukkorenkaan pettäessä nivel purkautuu ja suojakumi todennäköisesti tuhoutuu.

Kuvat: http://www.vaz.ee
Kokoonpanossa on kotelonsuoja-aine kova sana, ainakin seuraavaa kertaa ajatellen.
Jos sopivat työkalut on käsillä, eikä mitään lisähommia ilmene, kuluu yhden tiivisteen vaihtoon noin 20 min.
menestystä
SvS
Valitan, että olen vähän myöhässä tämän kirjoittamisen kanssa, mutta vetoakseli lähtee irti ilman, että olkatukea irrotetaan iskunvaimentimesta tai jarrusatulaa olkatuesta.
Alapallonivel irti, minkä jälkeen vetoakseli mahtuu ulos.


Sisempi vetonivel on syytä irrottaa sopivalla raudalla kammeten, ei vetämällä, sillä ainakin teoriassa nivelen sisäinen ohuesta teräslangasta tehty lukkorengas voi pettää nykäisyssä. Lukkorenkaan pettäessä nivel purkautuu ja suojakumi todennäköisesti tuhoutuu.

Kuvat: http://www.vaz.ee
Kokoonpanossa on kotelonsuoja-aine kova sana, ainakin seuraavaa kertaa ajatellen.
Jos sopivat työkalut on käsillä, eikä mitään lisähommia ilmene, kuluu yhden tiivisteen vaihtoon noin 20 min.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Stefa asennuksesta.
Kiitoksia hyvistä neuvoista tulevaisuutta varten.
Tähän mun Samaraan(rekisteröity-96) on vaihdettu kytkin tässä 2000 luvulla ja näköjään näitä etutolpan pultteja ei olla varmaankaan koskaan irroitettu.
Tähän mun Samaraan(rekisteröity-96) on vaihdettu kytkin tässä 2000 luvulla ja näköjään näitä etutolpan pultteja ei olla varmaankaan koskaan irroitettu.
Re: Stefa asennuksesta.
Omassa Samarassa ne pultit oli myös aivan läpihitsautuneet, kun kokeilin niitä joku vuosi sitten iskarin vaihdossa. Niinpä irrotin samantien suosiolla joustintuen napoineen ja olikin näin aika helppo juttu. Jälkeenpäin kiittelin, että ostin pelkän "länsipatruunan" vaikka koko uusi orkkisjoustintuki iskareineen olisi ollut samanhintainen.
Silloin olisi ollut pakko avata (porata) ne pultit auki.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»