Samarassani (1500i -02) on ilmeisesti oikkari sillä, kun laitan
valot päälle niin pelkääjän puoleisen parkkivalon ja takavalon sulake (7,5A)
palaa saman tien ja edellämainitut valot pimenevät.
En ole vielä paljon ehtinyt asiaan perehtyä mutta olen ymmärtänyt
että siinä konepellin alla olevassa sulakerasiassa ohjaa noita valoja
semmoinen pitkänomainen rele jossa on pitkälti toistakymmentä kynttä.
Kyseinen rele on siis paljon isompi kooltaan kuin kaiki muut releet
siinä rasiassa.
Kysymys: Onko mahdollista että vika on tuossa releessä?
Samarani kilpi, jos joku haluaa sitä katsoa, on nähtävissä
osoitteessa
http://users.tkk.fi/~vkotiaho/ladakilpi.jpg
Oikkari jossain
Re: Oikkari jossain
Ei oikein itse usko, että vika on releessä. Itse ainakin tarkastaisin ensin, ettei oikkari ole siinä takavalon piirilevyssä. Voi olla jostain puhki ja menee siitä runkoon. Irrottamalla sen takavalon pistokkeen - jos ei enää polta sulaketta, selviää onko vika siinä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kiitos vinkistä. Kun menin ja kokeilin tuota niin kävikin niin että vika oli korjaantunut
itsestään
Ei polttanut enää sulaketta.
itsestään

Voitto
- Lada Scandinavia
Mainitsit, että laitoit valot päälle, eikö sinulla ole valoautomatiikkaa, tai onko se poistettu.?
Luultavasti kaikissa Samaroissa on vakiona valoautomatiikka.
Vinkki.
Jos haluaa poistaa valoautomatiikan, tai laittaa takaisin, niin kuljettajan puolella ja vasem,polven yläpuolella, kojetaulun alla on 3 relettä.
Näiden releiden pistokkeet, kun ottaa irti, niin valoautomatiikka poistuu ja valot toimivat vain valokytkimestä.
Itse tykkään laittaa valot kytkimestä päälle ja tarvittaessa voi pitää auton käydessä pelkkiä parkkeja päällä.
Luultavasti kaikissa Samaroissa on vakiona valoautomatiikka.
Vinkki.
Jos haluaa poistaa valoautomatiikan, tai laittaa takaisin, niin kuljettajan puolella ja vasem,polven yläpuolella, kojetaulun alla on 3 relettä.
Näiden releiden pistokkeet, kun ottaa irti, niin valoautomatiikka poistuu ja valot toimivat vain valokytkimestä.
Itse tykkään laittaa valot kytkimestä päälle ja tarvittaessa voi pitää auton käydessä pelkkiä parkkeja päällä.
Minun -03 Samarassa ei ole automatiikkaa, liekö sitten edellinen omistaja tehyt tuon poistamistempun. Minusta automatiikka on parempi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Siellä ne releet killuttaa. Niitä sopivasti miksailemalla saa erilaisia valoautomatiikoita päälle. Jokaiselle jotakin ja kullekkin MiuMauMukkaa. 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?