Työkaverini puhui tänään meikäläiselle aivan uutta asiaa
nykyautoista:
Nimittäin kuulemma nykyautojen pakosarjoissa on semmoinen kuin
EGR-venttiili, jolla kierrätetään osa pakokaasuista takaisin moottoriin.
Ja edelleen, tuo EGR-venttiili pitäisi aika ajoin puhdistaa, jotta auto
pelaisi hyvin.
Mistäköhän kohtaa tuo löytyy Boschin ruiskulla varustetusta Samarasta
(vm. -02), ja voiko sen todella putsata itse?
Autowikistä löytyy jotain kyseisestä kapistuksesta:
http://www.autowiki.fi/index.php/EGR
EGR-venttiili?
Re: EGR-venttiili?
Sellainenhan on jo ainakin axtec ladassa liekö ollut jo aiemmin. Tuntuu tukkeutuvan "paremmissa merkeissäkin" (tai niissä juuri
) ja v-mäinen putsata kuulemma.
Samarasta (vm.00) en ole asiaa ajatellut sillä lailla ei siellä kyllä mitään putkea näy niin kuin esim. takavedossa
Voisiko olla ettei sitä sitten ole ollenkaan jos päästöt on saatu muuten kohdalleen niin ei tarte tuollaisia tukkeutuvia hupatuksia.

Samarasta (vm.00) en ole asiaa ajatellut sillä lailla ei siellä kyllä mitään putkea näy niin kuin esim. takavedossa

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: EGR-venttiili?
Terve!
Bosch-ruiskuisissa eikä ainakaan monipiste-GM-ruiskuisissa Samaroissa/110-sarjassa ole pakokaasujen takaisinkierrätystä, eikä siis venttiiliäkään.
Jos olisi, voisi sen kyllä itsekin puhdistaa ja uudempien Euro 3- tai Euro 4- mallisten autojen EOBD-järjestelmä valvoisi venttiilin oikeaa toimintaa.
SvS
Bosch-ruiskuisissa eikä ainakaan monipiste-GM-ruiskuisissa Samaroissa/110-sarjassa ole pakokaasujen takaisinkierrätystä, eikä siis venttiiliäkään.
Jos olisi, voisi sen kyllä itsekin puhdistaa ja uudempien Euro 3- tai Euro 4- mallisten autojen EOBD-järjestelmä valvoisi venttiilin oikeaa toimintaa.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!