Madallus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

pressa kirjoitti:eikös ne pohjaanlyötikumit anna vauhtia sutelanrampille??
Harmi vaan että se on suora :lol:

Tietysti jos edellyttää F1-tasoista alustaa ladassa, niin kai se on sitten laskettava niille kumeille. Eikös se olisi helpointa pyöräyttää sorvissa teräsputket iskarien tilalle, kyllä pitäs jäykkyyden piisata?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Mara »

Ja sitten pitää taas kysyä, että montako tappiinsa madallettua Ladaa täältäpäin on esitelty?
-Varmaan yhtä monta kun niitä mattamustiakin.. :roll:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Mutis
Viestit: 131
Liittynyt: 9.11.2008 20:45
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Mutis »

Mara kirjoitti:Ja sitten pitää taas kysyä, että montako tappiinsa madallettua Ladaa täältäpäin on esitelty?
-Varmaan yhtä monta kun niitä mattamustiakin.. :roll:
se nyt on ihan maku asia mistä tykkää. en mä ainakaan tykkää jos ajaa jotain kivaa mutka tietä ja se vehe vaan kiikkuu laidasta toiseen... ja pitäähän sen matala olla :D
Avatar
sasu
Viestit: 120
Liittynyt: 26.10.2008 17:44
Paikkakunta: Kerava

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja sasu »

Cambereita on joo lisäilty, mutta käyttäen vähän pidempiä pultteja ja holkkeja.

Pohjaanlyöntikumien virkaa toimittaa tällähetkellä kuorma-auton roiskeläpät, edessä joustoja n.4cm ja takana n. 6cm. Alusta toimii ihan hienosti mutta etupäähän kaipailis hieman jäykempiä iskareita.
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Mara »

Mutis kirjoitti:se nyt on ihan maku asia mistä tykkää. en mä ainakaan tykkää jos ajaa jotain kivaa mutka tietä ja se vehe vaan kiikkuu laidasta toiseen... ja pitäähän sen matala olla :D
Juu, ei ollut sulle tarkoitettu kuitti. :)

Pienilläkin muutoksilla saadaan jo huomattava parannus ajettavuuteen ja ajokorkeuskin pysyi omassani vielä vakiona. Maavaraa pitää löytyä sen verran, ettei tarvitse missään normaalitilanteissa pelätä, että ottaako esim. tunkinkorva kiinni. Ei kestä hermo mitään varottavaa autoa. :|

Myös talvisen rata-ajon pitää luonnistua ilman suurempia muutoksia, vaikka Josemoran hypyissä. Oma ajokkini selvityi välttävästi kaikesta vaikkei ollut huippuluokkaa missään.


Vakioalustasta ei kyllä muuhun oikein ole kun töihin, kauppaan ja takaisin.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja START »

mulla meinaa ajettavuutta rokottaa hupikumit jotka on jotkut 14" 175 ja aika normi profiililla. kyllä niillä kumi palaa mutta kun kaatuvat alle mutkatiellä jo 100vauhissa 15" 195/50? toimii paremmin, mutta ei soralla. sitävarten onkin sitten sorakumit..
hiukan sais etupää olla tiukempi. mutta antaa olla. tehään säädettävä alusta sitten eri merkkisiin peleihin 8)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

En ole kyllä koskaan tajunnut miten parin sentin leveysero vaikuttaa soralla negatiivisesti? On tullut sorateitä kynnettyä kaikella väliltä 155-195 ja all-round-renkaana leveä toimii parhaiten.

Sorapyörät ja kilvanajo jää kokonaan edellisen kommentin ulkopuolelle.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja START »

jos 195 kumeissa on pintaa 1-2mm niin ei ne voi pitää kauheesti soralla :lol: ja nyt siis puhutaan takarenkaista.
kyllähän ni sorakumitkin on 195 levysiä, ja ohan niitä leveempiäkin
ja toisekseen se hakkaa järkyttävästi noi matalat kumit, jos tiessä on yli 10cm reikiä jokapaikassa. (rumpujen vaihtotyömaa)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Anaconda

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Mara: On käynyt varmaan niin että tappimadalletut ovat vaan jääneet hieman katveeseen. Kummallista sinänsä, kun täälläpäin kuitenkin kaikenlaisia bess.. autoharrastajia onkin :shock:
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Tervehdys

Ihmettelin noita jousenkatkaisu hommia ja ajattelin kokeilla pikku jutskua. Laitoin autooni Nivan etu ja takajouset. Jouset pelittää hyvin. Iskunvaimennus ei ole sopiva noille jousille. Mulla on eessä ja takana uudehkot öljyiskarit. Takana ehkä menisi, mutta edessä ei pelaa. Mutkaan voi jo kurnauttaa suhteellisen kovasti, mutta loppusilaus puuttuu.
Ulkomaan elävät myyvät huokealla Bilsteinen iskareita. Niva.ru tarjoaa neljää vaimenninta samaan hintaan, kun Suomesta saa yhden. Euroopasta hinta 98 ja suomesta yli neljäsataa.
Jos haluaa kovan alustan, niin Offroadit joka kulmaan. Tai sitte eteen ja taakse jotain oman mieltymyksen mukaan. Kutossarjan Bilsteinit on varmaankin sopivat.
Eteen B36-0443 B6 Sport ja taakse B36-0453 B6 offroad. Hintaa molemmilla 98 eeroa.

Hyvät jatkot
Jyrki-boy
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei nuo B6 Offroadit ole liian kovat edessä vakiojousien kanssa. Itselläni on ollut B6 Offroadit ympäri auton kohta vuoden päivät. Tuplavakaajaa kaipaa kesäksi, jotta turha kallistelu saadaan katoamaan. Muuten hyvä paketti. Mukavuus 0, mutta se on pieni hinta noiden iskareiden tarjoamasta vaimennuksesta. Ei pysty normi-iskarit kilpailemaan siinä suhteessa yhtään.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Tervehdys

Antaisitko vinkin Jokari miten olet aikonut toteuttaa tuplavakaajan eteen.

Mulla oli Nivassa Saabin medium takajouset edessä ja korokepalat takana. Maastokelpoisuus selittyy takapään mahdottomilla ulosjoustoilla. Molempi rinkeli aina maassa, ellei tahallaan aja "ristiriipuntaan". Rallipuolellahan on sama homma. Niinkauan, kun takapyörät on maassa välittyy niistä työntävää voimaa maihin. Jos takapää on liian jäykkä, niin rallipuolella se tökkii, mutta asfaltilla saa olla yhtä hymyä.

Voisko Venäjän käviät tarkastella löytyisikö sieltä noita Bilsteinin iskareita mukavaan hintaan. Luulisi ostajia olevan. Samoin alkuperäiset Nivan etu- ja takajouset ovat mielenkiintoisia sedanissa.

Jyrki-boy
Avatar
pressa
Viestit: 10430
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja pressa »

Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja START »

onko muuten kellään ollut ongelmaa noitten muovi "ripustimien" keston kanssa?
sitä joskus mietittiin että mitenköhän mahtaa kestää pakkasta ja pitkäaikasta rasitusta
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Mara »

Noi on todella sitkeää kamaa, eivät ole pakkasesta moksiskaan.
Mulla oli sellaiset päittäinkasattavat, ja niistä meni kerran M6 pultti poikki ilmeisesti hieman liian tiukan sovituksen takia.
2102 16V ex.
2103 -75
Vastaa Viestiin