
Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan
Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan
Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan. Vaihdetta ei saa päälle. Farkkulada 110. Soitanko hinausauton vai onko jotain tehtävissä? 

Re: Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan
Tervehdys.Vasilisa kirjoitti:Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan. Vaihdetta ei saa päälle. Farkkulada 110. Soitanko hinausauton vai onko jotain tehtävissä?
On mahdollista ajaa ilman kytkintäkin kaasua ja vaihdeppiä sopivassa kierrosluvussa. 1:n päällä startataan käyntiin ja sitten vaan varovaisesti painaa vaihdetta päälle kaasulla tunnustellen sopivaa kierroslukua ja vaihde oikein lipsahtaa päälle. Samoiten poispäältä otettaessa moottori ei vetä eikä jarruta Terve menoa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan
Vaijeri poikki vissiin
Voihan sillä ajaa tuolla Ukin ohjeella korjaamolle jos pakko. Synkrojahan tuo kuluttaa ja varmaan hammaspyöriäkin jos ei ole aiempaa kokemusta synkronoimattomasta vaihteistosta ja ed. kerrotusta ajotavasta. Ei suositeltavaa jos ei pakko.

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan
Kiitokset. Hinausauto tuli nyt sitten ja vei. Vaijeri poikki? Tuleekos kalliiks korjaamolla? Löytyyköhän osia peruskorjaamolta vai täytyneekö tilata jostain ja sit kestää kauan. Vm. 2000.
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan
Tai sitten kytkimen siirtohaarukka napsahtanut poikki, on tainnut satakympeissä käydä joskus niin1500i kirjoitti:Vaijeri poikki vissiin

Re: Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan
Helpoin tapaus: vaijeri luiskahtanut siirtohaarukasta. Pannaan paikoilleen, aikaa yksi minuutti.
seuraavaksi helpoin: vaijeri poikki, uusia saa tarvikeliikkeistä, halpoja, korjaaja vaihtaa alle puolen tunnin.
Vaikein: Siirtohaarukka poikki: saattaa pystyä hitsaamaan vaihdelaatikkoa irrottamatta, jolloin taas alle puoen tunnin homma, muuten sitten jo maksaakin. Samarasta kun meni tuo haarukka, niin korjaaja sanoi jonkin vanhemman Samaran osan pystyvän hitsaamaan irrottamatta lootaa, mutta uudemmassa ei.
seuraavaksi helpoin: vaijeri poikki, uusia saa tarvikeliikkeistä, halpoja, korjaaja vaihtaa alle puolen tunnin.
Vaikein: Siirtohaarukka poikki: saattaa pystyä hitsaamaan vaihdelaatikkoa irrottamatta, jolloin taas alle puoen tunnin homma, muuten sitten jo maksaakin. Samarasta kun meni tuo haarukka, niin korjaaja sanoi jonkin vanhemman Samaran osan pystyvän hitsaamaan irrottamatta lootaa, mutta uudemmassa ei.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan
Tuo Pavlovitsin mainitsema helpoin tapaus tapahtuu melkolailla varmasti, jos erehtyy nostamaan kytkinpoljinta ylöspäin.
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
Re: Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan
Mitenkä te sen saatte lähtemään
?
Itse olen Samarasta nostanut/tullut nostaneeksi poljinta muttei ole lähtenyt
Onko eri rakenne vai moukan tuuria? Pitäsköhän ihan kokeilla pääseekö se edes lähtemään pois paikoiltaan.

Itse olen Samarasta nostanut/tullut nostaneeksi poljinta muttei ole lähtenyt

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan

Tuosta vasemman reunan hahlostahan se lipsahtaa. Asiaan saattaa vaikuttaa se, miten kytkinvaijeri on säädetty, ja missä kunnossa/asennossa tuo suojakumi on.
Edellistä kirjoittajaa lainatakseni: miten te saatte autonne rikki, minä en ole saanut.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan
^Ei siellä tartte vinoilla. Meinaan että jos saatte ajossa lähtemään sen vaijerin pään pois niin minkähänlainen kytkin piiki/kytkimen ylös räpsäytys se kytkimen päästö oikein on
Kävin kokeilemassa nostaa sitä poljinta ei se vaijeri sieltä mihinkään lähtenyt vastasi vain sitten ääriasennossa solenoidiin. Kuten edellä jo sanottiin asiaan voi vaikuttaa monet asiat.

Kävin kokeilemassa nostaa sitä poljinta ei se vaijeri sieltä mihinkään lähtenyt vastasi vain sitten ääriasennossa solenoidiin. Kuten edellä jo sanottiin asiaan voi vaikuttaa monet asiat.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kytkin rasahti, "katkes" ja jäi löllönä pohjaan
Pääsi se vaijeri hahlosta luiskahtamaan. Sen verran oli säätövaraa jo kertynyt, että ohennetulle mutterille oli jenkaa haarukan takana, niin seuraavat nyt haarukka ja vaijeri paremmin toisiaan.