110 ja jäähdytinnesteen ulostus
110 ja jäähdytinnesteen ulostus
Ettäs sellasta.
Lada seisoo yleensä yönsä parkkihallin trooppisessa lämmössä. Nyt kuitenkin pari kertaa ollut öitä ulkona kovassa (yli -20 astetta) pakkasessa. Kummankin kerran jälkeen on auton alla jo ennen käynnistystä lammikko. Nesteethän ne siellä.
Kuitenkin kun sen jälkeen täyttää säiliön, niin nesteet kestävät sisällä aivan normaalisti.
Mitähän tässä on tekeillä?
Lada seisoo yleensä yönsä parkkihallin trooppisessa lämmössä. Nyt kuitenkin pari kertaa ollut öitä ulkona kovassa (yli -20 astetta) pakkasessa. Kummankin kerran jälkeen on auton alla jo ennen käynnistystä lammikko. Nesteethän ne siellä.
Kuitenkin kun sen jälkeen täyttää säiliön, niin nesteet kestävät sisällä aivan normaalisti.
Mitähän tässä on tekeillä?
Re: 110 ja jäähdytinnesteen ulostus
letkut kovettuu kylmässä ja liitokset ei sitten enää pidä. Sitten kun taas lämpenee niin alkaa pitää kun letkut alkaa elpyä. Jotain tällaista veikkaisin. Ei mielestäni vakavaa.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 110 ja jäähdytinnesteen ulostus
Eihän tuo missään nimessä ole normaalia. Sinäkö et ole konepeltiä vielä saanut avatuksi? Helpottaisi varmasti neuvojen antamista, jos olisi hieman tarkempaa tietoa vuotokohdista, ym.
Re: 110 ja jäähdytinnesteen ulostus
arvaan ja veikkaan:paisuntasäiliön korkki.
Älä kysy miksi, älä kysy miten - niin se vaan omassa teki minulle tullessaan.
Ja jos se korkki on vielä semmonen musta ja lenkura niin katastroofi on valmis (itse asensin siihen korkin ympäri kiristyspannan...)
Älä kysy miksi, älä kysy miten - niin se vaan omassa teki minulle tullessaan.
Ja jos se korkki on vielä semmonen musta ja lenkura niin katastroofi on valmis (itse asensin siihen korkin ympäri kiristyspannan...)
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Re: 110 ja jäähdytinnesteen ulostus
Mullakin joskus teki samoin, juuri kovalla pakkasella. Muistaakseni neste tuli sieltä lämmityslaitteen puolelta, valui sitä "rintapeltiä" alas, en tehnyt asialle mitään, leudoilla keleillä ei vaivannut tuo...
warre 353w sedan,
Re: 110 ja jäähdytinnesteen ulostus
audiq kirjoitti:Eihän tuo missään nimessä ole normaalia. Sinäkö et ole konepeltiä vielä saanut avatuksi? Helpottaisi varmasti neuvojen antamista, jos olisi hieman tarkempaa tietoa vuotokohdista, ym.
Kiitos tästä. Täytynee ryhtyä etsimään sitä konepellin aukaisuvipua oikein tosissaan.
Re: 110 ja jäähdytinnesteen ulostus
Mutta asiaan.
Sieltä se tosiaan näytti pelkääjän puolelta "rintapeltiä" pitkin jostain juosseen.
Korkista ei ole tullut mitn.
Täytynee tekemisen puutteen iskiessä vähän katsastella niiden letkujen sielunelämää.
Perusoptimistina uskon kuitenkin tuohon "ei mitään vakavaa" ja pidän autoni yöt parkkihallissa.
Sieltä se tosiaan näytti pelkääjän puolelta "rintapeltiä" pitkin jostain juosseen.
Korkista ei ole tullut mitn.
Täytynee tekemisen puutteen iskiessä vähän katsastella niiden letkujen sielunelämää.
Perusoptimistina uskon kuitenkin tuohon "ei mitään vakavaa" ja pidän autoni yöt parkkihallissa.
Re: 110 ja jäähdytinnesteen ulostus
Veikkaisin Samara kokemuksien pohjalta myös termostaattiin tulevia letkuja, että niistäkin voi vuotaa. Niistä ainakin mehi samarasssa kytkinkopan/vaihteiston päälle lauhallakin kelillä. Nyt pariviikkoa pakkasessa olon aikana ei ollut mehinyt mistään mitään, kun vesipumpun ja nesteen vaihdon yhteydessä kirin ja tarkistelin liitokset. Muualta ei samara ole ikkään vuotanut vaan tuo termarin seutu on aina ollut se mistä on mehinyt
Kannattaa katsoa myös samalla ne kaasuläppäkotelolle menevät letkut onko hankaumia 


Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00