SÄMPY matkaan ja KaksoisVeli SÄMI jää.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Ei tämä LataLakolta nyt näytä. Mutta homma on muuttunut Pakottamattomaksi Tekemiseksi.
Olen asennoitunut ettei minulla ole ajoautoa. Silloin ei ole kiire ja on aikaa ideoida ja antaa asioiden hautua.
Mitään Venttiiliremonttia en ala tekemään. Ainoa vaihtoehto on koko kannen vaihto. Onko siinä sitten mitään järkeä niin siitähän voidaan olla vaikka mieltä ja toista. Miksei kolmattakin.
En edes osaa harkita ainakaan toistaiseksi sellaista vaihtoehtoa, että ostaisin tuohon taas häiriöksi jonkun halvan romun, jossa sitten taas olisi vaikka mitä Pientä. Käytännöllistä se voisi olla, mutta minun luonteelleni tuhoisaa. Alkaisin kaivella niitä vikoja esiin ja korjailla.
On tässä ollut eräs LeasingRatkaisu ollut puheena. Jos tähän päädytään, niin silloin voisin jopa harkita hakevani sen kannen Kuusaalt.
Huomenna valmistelen SÄMPY(LÄ)n kannen avaamista varten.
Olen asennoitunut ettei minulla ole ajoautoa. Silloin ei ole kiire ja on aikaa ideoida ja antaa asioiden hautua.
Mitään Venttiiliremonttia en ala tekemään. Ainoa vaihtoehto on koko kannen vaihto. Onko siinä sitten mitään järkeä niin siitähän voidaan olla vaikka mieltä ja toista. Miksei kolmattakin.
En edes osaa harkita ainakaan toistaiseksi sellaista vaihtoehtoa, että ostaisin tuohon taas häiriöksi jonkun halvan romun, jossa sitten taas olisi vaikka mitä Pientä. Käytännöllistä se voisi olla, mutta minun luonteelleni tuhoisaa. Alkaisin kaivella niitä vikoja esiin ja korjailla.
On tässä ollut eräs LeasingRatkaisu ollut puheena. Jos tähän päädytään, niin silloin voisin jopa harkita hakevani sen kannen Kuusaalt.
Huomenna valmistelen SÄMPY(LÄ)n kannen avaamista varten.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
hyvä että alkaa taas tekeminen oleen mukavaa, tuo kiireetön ja pakoton tekeminen on kyllä mukavin tapa näitä tehdä. itse toteutan samalla tyylillä sitä koneremonttia omaan kulkineeseen, onneksi on emännällä auto niin ei tarvitse kulkemisesta murehtia niin pääsee sinne hallillekkin.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Minäpä näplään pakottomasti täällä Pakkasessa. N. -24astetta. RokkenRoll. 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Näyttäisi siltä, että Samarassa Kannen voi irrottaa kokonaisena irrottelematta pako- ja imusarjaa.
Eli voisi olla mahdollinen tuollainen kannen vaihto-operagsiooni. Täytyy vielä suunnitella ja lueskella.
Eli voisi olla mahdollinen tuollainen kannen vaihto-operagsiooni. Täytyy vielä suunnitella ja lueskella.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Tervehdys.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Siellähän ne paineet olivat. En viitsinyt pyöräyttää kuin YkkösPataa.
YkkösPadastahan niitä ääntelyitä ja louskutuksia oli kuulunut. Ennustinkin, että kun Kattila koliseen, niin Kapustat ovat myöskin huonossa kunnossa. Ja näin on.
Ykkössylinterissä puristuspaine on melko tarkaan 8 bar eli aivan liian vähän.
Nyt taas tuumataan. Voisihan sitä hakea Kuusaalt kannen.
No, joka tapauksessa avaan tuon Padan ja katson miltä se näyttää.
Älä,älä hätäile. Mietitään, paljonko olivat kaikkien sylintereiden paineet? Missä lämpötilassa mittasit? Olisi hyvä mitata ensin 1>4 ja sitten 4>1 ja vertailla vasta sitten. Tuo arvo 8 on ihan kohtuullinen kylmälle moottorille. Ääni ei välttämättä merkitse mitään puristuspaineisiin. Pitkähkö olo ilman käyttöä saattaa irrottaa karstoja jne. On paljon mahdollisuuksia.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Kiitokset kommentoinnista Ukki.
Ehken kannattaa harkita vielä kannen irrotusta.
Ehkä mittailuja kannattaa tehdä uudelleen. Ja mittaushan tehtiin n. -23asteiselle koneelle. Voi olla että oli yön jäljeltä kylmempikin.
Voiko puristuspaine laskea, jos esim. männänrenkaat ovat jumissa?
Ehken kannattaa harkita vielä kannen irrotusta.
Ehkä mittailuja kannattaa tehdä uudelleen. Ja mittaushan tehtiin n. -23asteiselle koneelle. Voi olla että oli yön jäljeltä kylmempikin.
Voiko puristuspaine laskea, jos esim. männänrenkaat ovat jumissa?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Laskee ne puristukset, tottakai, jos männänrenkaat on jumissa.
Mutta enempi ehken savuttaisi jos männänrenkaat ei toimisi...
Kylmä kone vaikuttaa myös aika paljon puristuksiin, paikat kun on kylminä, falskaa venttiilit ja männänrenkaat ihan eri tavalla. Onhan nuo ihan eri materiaaliakin.
Mutta enempi ehken savuttaisi jos männänrenkaat ei toimisi...
Kylmä kone vaikuttaa myös aika paljon puristuksiin, paikat kun on kylminä, falskaa venttiilit ja männänrenkaat ihan eri tavalla. Onhan nuo ihan eri materiaaliakin.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Tervehdys.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Kiitokset kommentoinnista Ukki.
Ehken kannattaa harkita vielä kannen irrotusta.
Ehkä mittailuja kannattaa tehdä uudelleen. Ja mittaushan tehtiin n. -23asteiselle koneelle. Voi olla että oli yön jäljeltä kylmempikin.
Voiko puristuspaine laskea, jos esim. männänrenkaat ovat jumissa?
Jos männänrenkaat jumissa painearvo laskee. Tuossa lämpötilasssa mnikä ilmoitit arvo on erinomainen. Puristuksen mittusarvot ilmoitetaan yleensä käyntilämpöiselle moottorille ja, että muut on kunnossa, akku, käynnistinmoottori ja mittauskierrosluku olisi joka mittauksella suurinpiirtein sama. Tuo kahteen suuntaan mittaus tasoittaa mittaukseen vaikuttavia tekijöitä.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
No, josko nyt sitten järkeistäisi tätä ja jättäisi kannen avaamatta.
Millähän männänrenkaita voisi irroitella jos kansi on kiinni? Sain jonkin vinkin mahdollisuudesta tehdä tällainen operaatio Dieselillä. Kuulostaako täysin järjettömältä?
Epäilys siis venttiiliviasta tuli siitä, että vekotin tuntui käyvän kolmella. Pienillä kierroksilla kävi todella epätasaisesti. Toisaalta jos tyhjäkäyntipiiri oli tukossa niin eihän vekotin käy pienillä kierroksilla, koska tyhjäkäyntipiiri on mukana toiminnassa, vaikkei oltaisi pelkällä tyhjäkäynnillä.
Kohokammiossa oli tosiaankin paremminkin suolamaista tavaraa kuin jauhoa. Vuotanut polttoainetankki on saattanut imeä kamaa sisäänsä kun polttoaine on vähentynyt tankissa. Jokin huohotinhan saattoi olla tukkeessa.
Edellistä arviota tukisi se että, kun paikkasin tankin, alkoi esiintyä ilmiö joka tukisi tätä. Eli avattaessa korkkia tyhjällä tankilla säiliössä oli selvästi voimakas alipaine.
Ja ensimmäinen voimakas käyntihäiriö esiintyi kun ajoin tankin ihan hajulle ja tankkasin sen täyteen. Muutenkin tätä ilmiötä esiintyi usein. Nämä oireethan ilmenivät Venäjällä ajettaessa sinne niin vähällä polttoaineella kuin mahdollista ja tankattaessa rajan jälkeen.
Josko siis taas kerran kiinnittäisin kaasuttimen ja kokeilisin. Lämmittäisin koneen käyntilämpöön ja mittaisin ne PuristusPaineet.
Mutta olisiko vinkkiä miten ne männänrenkaat voisi saada liikkeelle tai ainakin ideoita siihen, miten tätä voisi yrittää tehdä aiheuttamatta lisäongelmia?
Millähän männänrenkaita voisi irroitella jos kansi on kiinni? Sain jonkin vinkin mahdollisuudesta tehdä tällainen operaatio Dieselillä. Kuulostaako täysin järjettömältä?
Epäilys siis venttiiliviasta tuli siitä, että vekotin tuntui käyvän kolmella. Pienillä kierroksilla kävi todella epätasaisesti. Toisaalta jos tyhjäkäyntipiiri oli tukossa niin eihän vekotin käy pienillä kierroksilla, koska tyhjäkäyntipiiri on mukana toiminnassa, vaikkei oltaisi pelkällä tyhjäkäynnillä.
Kohokammiossa oli tosiaankin paremminkin suolamaista tavaraa kuin jauhoa. Vuotanut polttoainetankki on saattanut imeä kamaa sisäänsä kun polttoaine on vähentynyt tankissa. Jokin huohotinhan saattoi olla tukkeessa.
Edellistä arviota tukisi se että, kun paikkasin tankin, alkoi esiintyä ilmiö joka tukisi tätä. Eli avattaessa korkkia tyhjällä tankilla säiliössä oli selvästi voimakas alipaine.
Ja ensimmäinen voimakas käyntihäiriö esiintyi kun ajoin tankin ihan hajulle ja tankkasin sen täyteen. Muutenkin tätä ilmiötä esiintyi usein. Nämä oireethan ilmenivät Venäjällä ajettaessa sinne niin vähällä polttoaineella kuin mahdollista ja tankattaessa rajan jälkeen.
Josko siis taas kerran kiinnittäisin kaasuttimen ja kokeilisin. Lämmittäisin koneen käyntilämpöön ja mittaisin ne PuristusPaineet.
Mutta olisiko vinkkiä miten ne männänrenkaat voisi saada liikkeelle tai ainakin ideoita siihen, miten tätä voisi yrittää tehdä aiheuttamatta lisäongelmia?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Ei todellakaan, mutta käytä mieluummin polttoöljyä, on parempaa tuohon tarkoitukseen. Löpöllä on putsailtu ja irroteltu vaikka mitä...PöyhöinKuusaalt kirjoitti: Millähän männänrenkaita voisi irroitella jos kansi on kiinni? Sain jonkin vinkin mahdollisuudesta tehdä tällainen operaatio Dieselillä. Kuulostaako täysin järjettömältä?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Eli liraus PÖ tulpanreiästä sisään ja annetaan muhia? Ei varmaan kannata desitolkulla kaadella.
Sittekö pyöritellään startilla välillä ja taas muhitellaan?
Homma on uusi minulle ja on ollut tapana tehdä tyhmyyksiä opeteltaessa uusia värkkäyskeinoja.
Sittekö pyöritellään startilla välillä ja taas muhitellaan?
Homma on uusi minulle ja on ollut tapana tehdä tyhmyyksiä opeteltaessa uusia värkkäyskeinoja.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Jotenkin noin. Sen verran sitä pitää kaataa ettei ihan jää männän päälle kelmuksi, vaan tulee yli ja valuu kohti renkaita. Anna vaikuttaa välissä päivän ainakin että tehoaa..
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Tarkista venttiilivälykset ettei kanna.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Tervehdys.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:No, josko nyt sitten järkeistäisi tätä ja jättäisi kannen avaamatta.
Millähän männänrenkaita voisi irroitella jos kansi on kiinni? Sain jonkin vinkin mahdollisuudesta tehdä tällainen operaatio Dieselillä. Kuulostaako täysin järjettömältä?
Epäilys siis venttiiliviasta tuli siitä, että vekotin tuntui käyvän kolmella. Pienillä kierroksilla kävi todella epätasaisesti. Toisaalta jos tyhjäkäyntipiiri oli tukossa niin eihän vekotin käy pienillä kierroksilla, koska tyhjäkäyntipiiri on mukana toiminnassa, vaikkei oltaisi pelkällä tyhjäkäynnillä.
Kohokammiossa oli tosiaankin paremminkin suolamaista tavaraa kuin jauhoa. Vuotanut polttoainetankki on saattanut imeä kamaa sisäänsä kun polttoaine on vähentynyt tankissa. Jokin huohotinhan saattoi olla tukkeessa.
Edellistä arviota tukisi se että, kun paikkasin tankin, alkoi esiintyä ilmiö joka tukisi tätä. Eli avattaessa korkkia tyhjällä tankilla säiliössä oli selvästi voimakas alipaine.
Ja ensimmäinen voimakas käyntihäiriö esiintyi kun ajoin tankin ihan hajulle ja tankkasin sen täyteen. Muutenkin tätä ilmiötä esiintyi usein. Nämä oireethan ilmenivät Venäjällä ajettaessa sinne niin vähällä polttoaineella kuin mahdollista ja tankattaessa rajan jälkeen.
Josko siis taas kerran kiinnittäisin kaasuttimen ja kokeilisin. Lämmittäisin koneen käyntilämpöön ja mittaisin ne PuristusPaineet.
Mutta olisiko vinkkiä miten ne männänrenkaat voisi saada liikkeelle tai ainakin ideoita siihen, miten tätä voisi yrittää tehdä aiheuttamatta lisäongelmia?
Kun korjasit tankin, niin tapahtui sellainen ilmiö, että tankin huohotinletku jäi tankin ja korin väliin ja meni tukkoon, se on tahtunut tähän mennessä 2 tai 6 kertaa mutta enempi kuin 5. Oire alipaineesta on juuri kertomasi mukainen. Uudella bensapumpulla voi tankin imeä ruttuun, vanhempi pumppu ei sitä jaksa tehdä vaan kaasari jää ilman mehua.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Venasäätö ja tarkastelu on taas jälleen aivan uusi homma. Siis tarkastetaanko nämä koneiston kautta eli venttiilikopan avaaminen riittää. Vai mitenkäs tarkastelen venttiilivälykset jos en irrota kantta?
Onhan noita ohjekirjoja kyllä tuossa pinokaupalla ja romppua. Josko tilaan Lesnaja Sobakan tähän viisariksi.
Huohottimet eivät jääneet tankin ja rungon väliin. Eikä alipaineilmiötä enää ole esiintynyt juurikaan.
Ja kaasuttimen ongelmana on paremminkin tulviminen kuin vähäinen polttoaineen saanti.
Eli nyt pitää pysyttäytyä tässä ongelmanratkaisussa todella yksinkertaisella tasolle.
Onhan noita ohjekirjoja kyllä tuossa pinokaupalla ja romppua. Josko tilaan Lesnaja Sobakan tähän viisariksi.
Huohottimet eivät jääneet tankin ja rungon väliin. Eikä alipaineilmiötä enää ole esiintynyt juurikaan.
Ja kaasuttimen ongelmana on paremminkin tulviminen kuin vähäinen polttoaineen saanti.
Eli nyt pitää pysyttäytyä tässä ongelmanratkaisussa todella yksinkertaisella tasolle.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?