Kisaladoja Suomessa
Re: Kisaladoja Suomessa
Sama homma oli viime vuonna. Muistaakseni kolmasosa startanneista autoista keskeytti tuolle pätkällä. Aivan tajuttoman huono pohja alla, ilmeisesti joku traktori polku mikä jäänyt huonolle pidolle edellisenä syksynä ja höyläämättöänä. Rajua kritiikkiä saivat järjestäjät tuosta hyvästä, mutta turhaapa taisi olla.
Re: Kisaladoja Suomessa
Eipä ollut osa kovin kaksisia teitä ei ihme jos moititaan
Mitähän mehtäauto/peltoteitä nuo kapeimmat oli
. Hieman olisi näköjään parantamisen varaa joissain kohdin, mutta olihan siellä ihan kunnollisiakin pätkiä
Joo joo helpohan se on tietenkin näin videon perusteella tietämättömän arvioida, mutta kuitenkin



Joo joo helpohan se on tietenkin näin videon perusteella tietämättömän arvioida, mutta kuitenkin

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kisaladoja Suomessa
Kyllä tuonkaltaiset "tiet" kuuluu mönkijäsafarille eikä rallikisaan. Varmasti korpeaa jokaista pitkän pennin maksanutta kisaajaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kisaladoja Suomessa
No valaistaanpa tätä Historic Lada tilannetta.
Ensimmäinen Suomessa FIA-passitettu(siis auto jolla voi kisata historic kilpailussa) on Häkkisen Konela väreissä oleva ja minun oranssi oli 2008 toinen ja kolmaskin tuli viime vuonna, Mattilan valkoinen. Toivottavasti tulee lisää, ainakin jotain huhuja on kuultu.
Kaikki on tehty ikäkauden 71-75 sääntöjen mukaisiksi.
Oma yksilöni oli seissyt taivasalla 9 vuotta, onneksi hiekkapohjalla ja selvisin koht vähillä peltitöillä. Näissä vehkeissä kun pitää pohjana olla aito 1200 nappis vaikka kisaan saa koneen 1300:ksi sitten luokkarajan mukaan poratakin. Eikä näitä joka ladon nurkalta todellakaan enää löydy...joten mieluummin pidetään rallissakin pyörillään! Historic kisojen periaatehan ei ole kilpailla verissäpäin vaan kilpailuhistorian kunnioittaminen.
Mulla oli muuten tällainen punavalkonen 1600:nen F-ryhmäläinen, mutta meni päreiks parivuotta sitten. http://ralli.verkkonen.net/kuvat/joona/ ... _3281.html
Ensimmäinen Suomessa FIA-passitettu(siis auto jolla voi kisata historic kilpailussa) on Häkkisen Konela väreissä oleva ja minun oranssi oli 2008 toinen ja kolmaskin tuli viime vuonna, Mattilan valkoinen. Toivottavasti tulee lisää, ainakin jotain huhuja on kuultu.
Kaikki on tehty ikäkauden 71-75 sääntöjen mukaisiksi.
Oma yksilöni oli seissyt taivasalla 9 vuotta, onneksi hiekkapohjalla ja selvisin koht vähillä peltitöillä. Näissä vehkeissä kun pitää pohjana olla aito 1200 nappis vaikka kisaan saa koneen 1300:ksi sitten luokkarajan mukaan poratakin. Eikä näitä joka ladon nurkalta todellakaan enää löydy...joten mieluummin pidetään rallissakin pyörillään! Historic kisojen periaatehan ei ole kilpailla verissäpäin vaan kilpailuhistorian kunnioittaminen.

Mulla oli muuten tällainen punavalkonen 1600:nen F-ryhmäläinen, mutta meni päreiks parivuotta sitten. http://ralli.verkkonen.net/kuvat/joona/ ... _3281.html
Re: Kisaladoja Suomessa
Komeita ovat nuo molemmat historiikkiladat jota olen paikan päällä päässyt katselemaan, sekä sun että häkkisen. Ja olettepa näköjään sonkikselle taas lähdössä. Paikalle ollaan tulossa. Ja kilpailuhistoriaahan on paras kunnioittaa kilpailemalla...
Miten tuo tekniikka muuten meneekään, itellä nämä historic-luokitukset ja ikäkaudet ihan utopiaa, nämä ovat siis ihan vakioautoja, aikansa ykkösryhmäläisiä? Millaiset vaihdelaatikot (välitykset) ja taka-akselit noissa on (välitys/lukko?)? Utelias en ole, vain tiedonhaluinen ja asiasta kiinnostunut...
Muuten, jos valokuville tarvetta, multa löytyy, laita e-mail-osoitetta...

Miten tuo tekniikka muuten meneekään, itellä nämä historic-luokitukset ja ikäkaudet ihan utopiaa, nämä ovat siis ihan vakioautoja, aikansa ykkösryhmäläisiä? Millaiset vaihdelaatikot (välitykset) ja taka-akselit noissa on (välitys/lukko?)? Utelias en ole, vain tiedonhaluinen ja asiasta kiinnostunut...

Muuten, jos valokuville tarvetta, multa löytyy, laita e-mail-osoitetta...

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Kisaladoja Suomessa
Muutamia kisoja kiertäneenä tai juuri Suonenjoella josta toi kuva oli, olla yhdet parhaimmat tiet?? Ainakin kuskit ovat kehuneet että mukava ajaa siellä. Ja Historic vehkeet kuulostaakin oikelta ralliautoilta, ei miltään N-ryhmän suhisijoilta.
Valitettavasti en muista tarkkaa vuotta, joko 2002 tai 2003 kun olimme jo edes menneen moottorikerhomme toimesta auttamassa Varkauden urheiluautoilijoita Suonenjoella. Olimme tien varressa vahtimassa että lähitalojen asukit eivät tielle menisi ja tässä kisassa oli seassa yksi aika äkäisen oloinen Samara. Ylivoimasesti raaimmasta päästä oli sävel kun kirvelti suoraa pitkin kohti minun vahti paikkaani (vajaa 600 metriä suoraa jonka jälkeen loivat vasen oikea yhdistelmä). Kuvia en valittetavasti silloin ottanut, kameraa kun en älynnyt mukaan ottaa.
Valitettavasti en muista tarkkaa vuotta, joko 2002 tai 2003 kun olimme jo edes menneen moottorikerhomme toimesta auttamassa Varkauden urheiluautoilijoita Suonenjoella. Olimme tien varressa vahtimassa että lähitalojen asukit eivät tielle menisi ja tässä kisassa oli seassa yksi aika äkäisen oloinen Samara. Ylivoimasesti raaimmasta päästä oli sävel kun kirvelti suoraa pitkin kohti minun vahti paikkaani (vajaa 600 metriä suoraa jonka jälkeen loivat vasen oikea yhdistelmä). Kuvia en valittetavasti silloin ottanut, kameraa kun en älynnyt mukaan ottaa.
Re: Kisaladoja Suomessa
Nämä Historic Ladat on tehty aikansa kakkosryhmäläisiksi, eli vireisiä siis. Perävälitys voi olla 4.3 tai 4.7 lukolla. Laatikko voi olla välitetty koska välitykset olivat silloin säännöissä vapaat. Ei kuitenkaan aikaudesta poikkevat, esim. ei suorakykentää. 1200:sen voi tehdä ikäkauteen G2 tai H1, ero käytännössä siinä että H1:ssä voi olla käretön sytytys. G2 ja H1 kuitenkin kilpailuissa samassa luokassa, joten omankin passitin H1:seen vaikka alkuperäinen kärellinen jakaja käytössä.
Koneessa lohkon ja kannen pohjana oltava 1200:nen, joita voi keventää/avartaa. Peltisatsin ja tuplat saa asentaa. Rakenteiden vahvistaminen lisäämällä ainetta ei salittua, esim. ripustuksiin mutta rakenteiden keventäminen on salllittua.
Tuplalamppuinen 1300:nen on luokiteltu ykkösryhmään -74 ja 1300 rallye 1600:lla koneella kakkosryhmään -76. Tällainen Virosta(Hermansson ajoi Lahdessa 2008) tuotu on muuten myynnissä seittemällä tonnilla ralli.netissä(oletan että ois sama yksilö).
Koneessa lohkon ja kannen pohjana oltava 1200:nen, joita voi keventää/avartaa. Peltisatsin ja tuplat saa asentaa. Rakenteiden vahvistaminen lisäämällä ainetta ei salittua, esim. ripustuksiin mutta rakenteiden keventäminen on salllittua.
Tuplalamppuinen 1300:nen on luokiteltu ykkösryhmään -74 ja 1300 rallye 1600:lla koneella kakkosryhmään -76. Tällainen Virosta(Hermansson ajoi Lahdessa 2008) tuotu on muuten myynnissä seittemällä tonnilla ralli.netissä(oletan että ois sama yksilö).
Re: Kisaladoja Suomessa
Lauantaina Sonkajärvelle kattelee ja kuulostelee kuin Historic vetää!
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Kisaladoja Suomessa
ja ens viikon loppuna jämsäralliin kattoon f-cupin kilpureita.
siellä on kovia paikallisia, lindroosin joonas voittaa jos pysyy tiellä ja tekniikka toimii (viime kerralla tappeli voitosta nelikkoja vastaan n-ryhmän civikillä kunnes vetari antautu)
siellä on kovia paikallisia, lindroosin joonas voittaa jos pysyy tiellä ja tekniikka toimii (viime kerralla tappeli voitosta nelikkoja vastaan n-ryhmän civikillä kunnes vetari antautu)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Kisaladoja Suomessa
minuakin pyydettiin sinne jämsään. kattoo nyt, matkaa kuitenkin PALJON
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Kisaladoja Suomessa
Kokkolassa tuli vastaan taas uusi yksilö. Ei ole sama kuin tuo toinen sininen, nyttemmin pyöreillä lampuilla liikkuva yksilö, samaa tiimiä kylläkin... lisää vaan näitä viivalle.


"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Kisaladoja Suomessa
http://valokuu.com/photokorn/pic.php?id=41620
ei mutta tuo on näyttävä kapine. onko kellään tietoa tekniikasta?
ei mutta tuo on näyttävä kapine. onko kellään tietoa tekniikasta?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Kisaladoja Suomessa
Tässä vastaus: http://mikkocraps.pic.fi/kuvat/2010%20S ... G_9852.JPG
On aika makian näköinen peli,kohtuullisen siistiä työnjälkeä.
On aika makian näköinen peli,kohtuullisen siistiä työnjälkeä.
Loud&Fast
Re: Kisaladoja Suomessa
No tuo näyttääkin jo aikasen tutulta...
samaa mieltä työnjäljestä, tosi siistin näkönen koko auto...
ei moottorivalintakaan huono ole, penkitettiin tuollasestakin tässä oliko pari vuotta takaperin aika mukavat lukemat kaasuttimilla...


ei moottorivalintakaan huono ole, penkitettiin tuollasestakin tässä oliko pari vuotta takaperin aika mukavat lukemat kaasuttimilla...

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Laukaan Historic Ralli
Joo nyt olisi lauantaina (5.2.2011) rallia Laukaassa. Historic luokassa 7 matkaan lähtee 2 Ladaa: Isäukko oranssilla, ja Heikki Mattila valkoisella 2101 Laatokalla. Myös seniori luokkaan on ilmoittautunut yksi Lada 2107.
Itse olisi tarkoitus lähteä kuvailemaan kun Ladat laulaa
EDIT: Unohtu tuosta että on siellä 7 luokassa myös Wartburg 353, kuin myös luokassa 1


EDIT: Unohtu tuosta että on siellä 7 luokassa myös Wartburg 353, kuin myös luokassa 1
