Nastarenkaat

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Nastarenkaat

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Olis kai tänä talvena vihdoin pakko sijoittaa uusiin talvitassuihin. Mitkähän olis järkevä ratkaisu? Hintaa ei saisi olla liikaa, mutta toisaalta hintalaatusuhdekin vaikuttaa... Vai menenkö vaan Rengaskaksikolle ja sanon että halvimmat talvitassut kiitos. Vai mitä rengasfirmaa Tampereella suosittelette? Mä pisteytän ne sen mukaan kuinka siellä kohdellaan nyytikuskia ;).
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Lue Tekniikan Maailman testi uusimmasta numerosta; osta joku kärkipään renkaista.
Älä säästä talvirenkaissa; muutama euro lisää talvirenkaisiin on melko halpa henkivakuutus.
Jos ei ole varaa kunnon renkaisiin, parempi laittaa auto talveksi seisomaan.

Liikenneturvallisuus ei ole säästöpaikka.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mä olen pärjännyt tosi hyvin Nokian NR 10 Hakkapeliitoilla. Hyvät ajaa ja kestävät, pitoa riittävästi joka kelillä kun ajaa iisisti. Mulle satsi allelaitettuna tasapainotettuna maksoi n. 300 euroa, Ladaan lienee pikkusen halvemmat. Olen samaa mieltä kuin Ladamaster, hyvät renkaat ovat tärkeä osa autoilua... Sama se jollet päädy Nokialaisiin, mutta ÄLÄ MISSÄÄN tapauksessa sorru pinnoitettuihin tai johonki halpis pingpong renkaisiin, kalliimmat renkaat kestää pitempään...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Toveri Sladimir

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Ja jos haluat, että nastat pysyy kiinni, unohda Good Yearit!
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mutta kun mä oon monta vuotta pärjänny ikivanhoilla pinnatuilla vaarantamatta liikennettä. Niin en oikeen heti usko, että kalliit nokialaiset ois ainoot autuaaksitekevät :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

itse käytän pinnatuja enemän pintaa ja pehmeempi seos pitää hyvin mutta ainoastaan suomessa pinnattuja esim espanialaiset talvirenkaat ei käy edes kesä renkaista liian kova pinta 8) 8)
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Asia on ajankohtainen koska kuukauden kuluttua alkaa jokavuotinen hässäkkä.Uudet nastarenkaat pitäsi sisäänajaa jotta nastat sijautisivat kuoppiinsa.Lisäksi silikonipinnoite poistuu ja renkaan pinta hiukan karhenee asfaltilla.TM:n jutussa halpisrenkaista sanottiin että ne ovat niin huonot,että niitä ei kannata ottaa ilmaiseksikaan.Itse aion ostaa jonkun tunnetun merkin viiden parhaan joukosta.Nykyisistä Michelineistä maksoin 1000mk käytettynä ja neljä talvea olen niillä ajanut.Muistaakseni talvirenkaan minimiurasyvyys on 4mm,joten niitä ei kannata ajaa loppuun enää kesälläkään.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Aurora merkki on ainakin omien kokemuksien mukaan aika hyvät. Eikä oo mitkään hirveen kalliitkaan... Itellä nyt lähtee neljäs talvi noille renkaille ja vielä on jopa nastatkin tallessa.
Boris
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Nonnis kirjoitti:Mutta kun mä oon monta vuotta pärjänny ikivanhoilla pinnatuilla vaarantamatta liikennettä. Niin en oikeen heti usko, että kalliit nokialaiset ois ainoot autuaaksitekevät :?
Autuaaksi tekevät naapurilta ilmaiseksi saadut kolme talvea ajetut Nokian hakkapeliitta kympit.
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Nonnis kirjoitti:Mutta kun mä oon monta vuotta pärjänny ikivanhoilla pinnatuilla vaarantamatta liikennettä. Niin en oikeen heti usko, että kalliit nokialaiset ois ainoot autuaaksitekevät :?
No niin no, kannattaako oottaa että se tuuri loppuu joskus noilla paskanakeilla?... Ja jollei niitä sitten muka sen takia tarvi että itse vaarantaisi liikennettä, niin ovat nuo kalliimmat renkaat pirun paljon paremmat ajaa kun nuo halpisrenkaat. Ihan oman mukavuudenkin takia kannattaa hommata kunnon renkaat...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Jome

Viesti Kirjoittaja Jome »

Yksi hyvä vaihtoehto on Galaxie se on Hakkapeliitta 1:sen pinnalla Ruotsissa lisenssillä valmistettu rengas. Löytyy Vianor liikkeistä.
Pehmeämpää kumia kun aito Nokialainen joten hitusen hiljasempi ja parempi pito...hintaa on n.200e (165/80-13")
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Lada-Jussi

noh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei sun nonnis kannata kunnon renkaita hankkia, ei sulla kuitenkaan ole niihin varaa :wink:
toisaalta venäläisetkin ajelee mitä ihmeellisimmillä renkailla ja kesät talvet samat renkaat alla.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladamaster

Re: noh

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Lada-Jussi kirjoitti: toisaalta venäläisetkin ajelee mitä ihmeellisimmillä renkailla ja kesät talvet samat renkaat alla.
No Venäjän liikenteessä kuolee yli 200 ihmistä päivässä!
Ladailu on ihan kivaa, mutta ei sen takia henkeä viitsi heittää.

Tästä näyttää tulevan kunnon juupas-eipäs keskustelu...

Kun ostin viime talvena 2106:en, oli siinä alla jotkut epämääräiset renkaat. Meno oli niin epävärmaa, ettei kaista tuntunut riittävän. Ne renkaat on vieläkin tallissa. Kuka haluaa luistella?

Jos ei ole käteistä kunnon renkaisiin, pane Visa vinkumaan, jossei ole sitäkään, osta osamaksulla. Jossei ole varaa siihenkään, älä aja talvella. En halua olla vastassa, kun menet pilipali renkailla kylkimyyryä.

Tosin aina on muistettava, että tärkein liikenneturvallisuustekijä on ratin ja penkin välissä.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Mikä ihme siinä on kun joka vuosi pitää kysyä samaa asiaa????
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Siis ei se turvallisuus pelkästään renkaista tule. Vaan ajetaan sen mukaan mitä keli, renkaat yms. tekjät antavat myöten niin että auto pysyy tumpussa. Eli ei hyvillä Kontinentaaleilla 200 km/h renkaisiin luottaen kuolemaa halveksien.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Vastaa Viestiin