Jokari kirjoitti:Autokauppoja tehdessäsi kannattaa ostaa vanhan juopon auto. Oston jälkeen kerää tyhjät pullot ja tölkit autosta ja vie ne palautukseen; tämä kaikki on pois suoraan auton hankintahinnasta
Tuo 1971 oli juuri tällainen auto. Kun kävin sitä katsomassa se oli täynnä rojua ja kaljapulloja. Myyjä oli kuitenkin siivonnut auton sovitusti ennen kuin toi sen minulle, kaikki rojut olivat tallella mutta kaljapullot oli vienyt itse kauppaan! Pitikin sopia siivoamisesta.
Otetaan 3m:n pituinen YAP 20mm:n sähkömiehen alumiiniputki.Sahataan toiseen päähän rautasahalla 15cm pitkä halkio.Taivutetaan em päätä hieman halkion suuntaan.Kiinnitetään timpurin käsisaha putken päähän siten että sahan selän kärki tulee halkioon.Kiinnitetään saha nippusiteillä putkeen kärjestään jossa on reikä,sekä käsikahvan aukosta parilla nippusiteellä.Laitteella yltää sahaamaan oksat noin 5m:n korkeudelta.Käytön jälkeen puretaan viritys ja käytetään niitä alkuperäisiin tarkoituksiin.
Loppuunkuluneista Jalaksen työturvakengistä joista toinen kanta irtoaa saa tasaiselle betonilattialle kuivaan aivan kelvot kengät kun irroittaa toisestakin kannan rautasahalla.Muuten jaloista tulee eripituiset ja aihettavat camperiin ja kasteriin kulmavirheen tai selkäkipuja.
Ite ostin 20.11.2009 vm. 1982 lada 1200L...
Syyläri oli irtaallaan ( tarkemmin ottaen kontissa)
Ja eipä kautta profeetan parran ollu ees alkuperänen/käypänen syyhläri...
Mietin siinä, että mite laetan ton kiinni...
Hyvin se on pysynyt johonpätkällä kiinni YHESTÄ KULMASTA (ylhäältä) ja muuten on sitte letkujen varassa...
Ja paisuntasäiliö on johonpätkällä ja jeesus teipillä kiinni...
Ja ne "tupakki-ikkunat"... niissä puuttuu ne lukitushommelit, niin eipä sua lukkoon niitä, puhumattakaan että tiiviit ois, eli pitää kehitellä jotain..!
Ja kontinluukku on kiinni mustekalalla (venyvä, kiinnitysnaru) ja jollakin lyhyellä ketjulla...
Ja iteppä oon tehnytkin nuo "amispatentit" ja amis sitä kylläkin olen...
Voin vaikkapa laettoo kuvia miten tyylillä tehty...
näin joulun kunniaksi voi pihamaan ulko näköä piristää punaisilla jäälyhdyillä joihin laitetaan sitten kynttilä
eli täytetään 10 litran ämpäri vedellä ja kaadetaan sekaan lasillinen punajuuri lientä ja viedään ulos jäätymään.
12 tuntia myöhemmin viedään ämpäri sisälle ja vasaralla ja naulalla tehdään pieni reikä jonka jälkeen kaadetaan nesteet viemäriin ja kopautetaan jäälyhty irti ämpäristä (yleensä lähtee helposti mutta mikäli ei irtoa niin lämmin vesi auttaa)
tehdään lyhtyyn sen verran iso reikä kynttilän asettamista varten ja viedään ulos esim lumihankeen, kannon päälle tai mihin sen nyt sitten haluaakaan laittaa
lähi vuosina on ollut sen verran lauhaa tähän aikaan vuodesta niin jäälyhtyjä ei hirveästi tullut tehtyä mutta tänä vuonna olen tehnyt niitä jo toistakymmentä joista 3 on punajuuri lyhtyjä
Ladittaja1200 kirjoitti:IJa ne "tupakki-ikkunat"... niissä puuttuu ne lukitushommelit, niin eipä sua lukkoon niitä, puhumattakaan että tiiviit ois, eli pitää kehitellä jotain..!
Omissa on lyöty rautanaula tiivisteen läpi, ei suhise mutta ei kyllä sitten aukeakaan.
Kun hommaa uutta kännykkää niin kannattaa hankkia se kilpailijan operaattorilta silloin kun vielä oman operaattorin sopimusta ei voida purkaa.Tämä sen takia että kilpailijan työntekijä ei pääse vihollisen tiedostoihin käsiksi ja "myy" kimpassa uuden kännykän ja uuden liittymäsopimuksen edullisesti.Kun kuukauden sisällä tulee ensimmäinen lasku niin kannnattaa maksaa kännykän ensimmäinen erä ja mennä "tuohtuneena" operaattorille vinkumaan että mikä firma se tämmönen on kun ei edes kuukaudessa saa liittymää käännettyä,lisäksi kannattaa marista uuden kännykän käyttöominaisuuksista.Asiakasta lepytelläkseen operaattori suostuu siihen että kännykän loppusumma voidaan maksaa yhdessä erässä.Näin sain hankittua Nokia 2370 classicin vähän yli 80:lla €urolla.Hintahaarukka ko mallissa on 84-124€.
Tästä vielä köyhempi patentti oli isä-Pavelilla 50-luvulla.
Siinä tuon keltaisen härvelin tilalla oli tyhjä vanne. Tunkilla perä ylös ja vaijerilla metsästä tukit Bulldoggivoortin vierelle. http://www.youtube.com/watch?v=O-A9kUar ... div-r-5-HM
Samaraan käypäisiä pyyhkijänsulkia ei ihan kaikista merkeistä löydy. Jos se entinen sovitenappula on ehjä. ei mitään ongelmaa uuden kanssa ole. Muuten voi vähän nuukaillakin. Suurin ero kunnollisen merkkisulan ja halpissulan välillä näyttäisi olevan rungon rakenteessa. Kunnon merkkisulka on jämäkkä ja äänetön. Mikäli sellaisesta alkaa kumiosa rispaantumaan voi katsella jostain samanpituisen tai pitemmän halpissulan, pätkäistä siitä sen kumin sepivanmittaiseksi ja kasata sen niiden metalliliuskojen kanssa vanhaan runkoon. Ainakaan aistinvaraisesti noissa kumiosissa ei näytä olevan eroja, insinöörithän todistanevat tämän vääräksi.
Näitä halpissulkiahan löytyy tarjouskoreista hyvinkin edullisesti.