Hei kaikki! Ostin kesäautoksi kodin ja työn välillä kulkemiseen opiskelijaystävällisen hintaisen -97 vuosimallin viistoperäisen ruisku samaran. Ensimmäiset pitkät ajot meni ongelmitta ja tulpatkin on vaihdettu. Nyt viimeisin 400km matka oli taas jo ihan mitä sattuu. Autosta katoaa tehot vaihteesta riippumatta yleensä kiihdytyksessä ja välillä myös tasaisessa ajossa, tosin välillä taas menee useampi sata kilometriä ilman mitään ongelmia ja välillä saa olla joka pylvään välillä painamassa kaasua pohjaan että ylipäänsä liikkuu. Moottorin lämpötila pysyy kokoajan normaalina ja mittarikin tuntuisi toimivan. Ainoa mitä olen huomannu on että akun varausmittari niiaa 8v kohti tosin ei niin paljon kuin esim vilkkujen kanssa joka kerta kun kyseinen ongelma ilmenee. Lisäksi polttoaineenkulutus on noussut ongelman myötä siihen 10l/100km :/
Ongelma ilmeni ensimmäisen kerran sen jälkeen kun apukuskin jalkotilassa oleva iso liitin oli irronnut ja auto ei lähtenyt käyntiin. Huomasin johdon olevan irti ja käynnistyi normaalisti, mutta sittemmin on alkanu ensin nykiä kiihdytettäessä niinku ois liian iso vaihde silmässä ja nyt sitten yleinen tehokato jo tasaisessakin ajossa. Tosin välillä taas toimii ilman mitään ongelmia. Akkumittari elää myös tyhjäkäynnillä, joten ongelma ei ilmeisesti tule pelkästään liikkeessä. Voin ottaa myös kuvia ja pistää linkkiä mikäli niistä olisi jotain apua?
Onko kellään muulla ilmenny samanlaista ongelmaa ja mitään ideoita mitä voisi koittaa tehdä? Koitin lukea myös sitä vikakoodien luku ohjetta, mutten oikein ymmärtänyt tarviiko siihen jonkin erillisen kojeen vai miten se toimii
Kiitos jo etukäteen.