Nokasta kysymys ja pakosarjastakin

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
duster73
Viestit: 148
Liittynyt: 17.1.2010 14:35
Paikkakunta: Ristiina

Nokasta kysymys ja pakosarjastakin

Viesti Kirjoittaja duster73 »

meinasin kompata tuossa aiempaa topiccia,mutta tein nyt oman kuitenkin.eli millaisia virinokkia ladaan on saatavilla ja mistä?en löytänyt oikein mitään sivustoa missä olis.tarkoitus olis pitää omat venajouset,eli se ilmeisesti vaikuttaa asiaan.tarkoitus olis tehdä 1,5-litrainen moottori avarretulla kannella,puristuksia ylös ja weberin 34/34 kaasarilla.eli käyttömoottori,mutta tehoa saisi tulla niin paljon lisää kuin noilla jousilla ja kaasarilla olis mahdollista.tuplat SAATTAA joskus tulla.imusarjat ja kaasarit löytyy,en vaan tiiä tuleeko koskaan kiinni...jos jollakin sattuu käytettyä nokkaa löytymään,niin voipi tarjotella.
ja sitten kiinnostaisi tietää,että kuin rajoittava tekijä noissa on vakio pakosarja/putken alkupää?joissakin moottoreissa kun vakioillakin pääsee suht pitkälle,joissakin taas on ihan hanurista.jotenkin tuli mun corttiina mieleen.siinä on surkea pakosarja,katiskanpainoksikin ihan liian kevyt :)
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Cortina 1,6 -70
Ford Cortina farkku 1,6 -69
Ford Capri -69
Ford Anglia 1,0 -65
Ford 17m turnier p5 2,3 -68
Plymouth Duster 360 -73
Ford Escort -74
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Nokasta kysymys ja pakosarjastakin

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Niiku varmaan tiedätkin käyttäjiltä naco ja toktornivakov kannattaa kysellä nokkia. Asiasta liikkuu vähän erilaisia "faktoja" ja mutuja mutta ainakin mun kokemuksella 12 mm on liikaa nostoa ladan jousille. Ladavazheren ladoissahan oli jotkut konelan "rallinokat" speksien perusteella kyllä ihan muuta kuin rallinokka mutta ainakin sen 9mm nosto toimii vakiopalikoilla sen kummempaa muuttelematta... Ja käyttöautoonhan ei turhan rajua nokkaa ajo-ominaisuuksien säilyttämiseksi kannata laittaa. Tuokaan mun moottori ei alta kolmentonnin oikein mitenkään liikuta... Saattaa vielä korjautua tai ainakin lievetä säätämisellä, sen näkee sitten...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Vastaa Viestiin