110 (ja samaran) vaihdekeppi topakammaksi

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2007
Avatar
LADA 112 T.T
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 7.11.2005 15:44
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: 110 (ja samaran) vaihdekeppi topakammaksi

Viesti Kirjoittaja LADA 112 T.T »

voi olla että toveri puhui samarasta.muuten löytyy kaupasta vaikka mitä. teräs jarrurummut. kuulemma hyvät.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110 (ja samaran) vaihdekeppi topakammaksi

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Kyllä kaikkien vaihteiden välit lyhenee ja keppi tulee paljon topakammaksi. Nyt ei ota pikkusormi apukuskin penkkiin vitoselle vaihtaessa eikä peukalo kuskin penkkiin pakkia ettiessä. :D

Mut en tiedä mitä haittaa siitä olis, enkä ymmärrä miten se just 1 ja 3 vaihteiden väliin vaikuttais. Eniten omasta mielestä vaikutti edes-takas liikkeen pituuteen. Nyt tuosta nivelestä löytyy kokemusta iteltä kahesta satakympistä ja yhestä samarasta. Positiivista kokemusta.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110 (ja samaran) vaihdekeppi topakammaksi

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

LADA 112 T.T kirjoitti:viipurissa sputnikavtossa kaveri sanoi ettei tule hyvä?ykkönen ja kolmenen kuulemma liian lähekkäin,liian jäykkä en tiedä oliko kyse samarasta vai 110.stä.
Olisko kyse ollut "vaihdevälin lyhentäjästä"? Sellaisiakin saa venäjältä 110 ja samaraan mutta niissä on kuulemma se ongelma että vaihteiden välit menee turhankin lyhyiksi.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Re: 110 (ja samaran) vaihdekeppi topakammaksi

Viesti Kirjoittaja foma »

http://www.kartuning.ru/shop/product/101763/ Кулиса короткоходная 2108 Itse ainakin olen oikein tyytyväinen tohon, mutta siviiliautoon en välttämättä laittaisi. Vaihtaminen vaatii ehkä aavistuksen enemmän tarkkuutta ja voimaa. 1..2 ja 3..4 ovat todella lähellä. Mieleen tulee automaattivaihteiston vaihtaminen N->D liikkeen pituus on siis samaa luokkaa :)
Tuo Kalinan nivel tuntuu taas erittäin hyvältä.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2682
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 110 (ja samaran) vaihdekeppi topakammaksi

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Meillähän on siviiliautossa, Possussa, niin vaihdevälinlyhennin sekä Kalinen nivel ja tottumisen jälkeen ei mitään ongelmia vaihteiden kanssa. Vakioon eli puurokauhaan ei paluuta ole. Niin paljon parempi tuo uusi setti on kuin orkkis. Aika lähellähän nuo vaihteet ovat, mutta kaikkeen tottuu!
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Vastaa Viestiin