Moi
Otsikon mukainen auto on muutaman kerran tehnyt hyvin vastaavaa kuin edellisessä ketjussa mainittu 110, käynnistyy aina kylmänä ok mutta toisinaan kuumana sammutettuna ei käynnisty heti uudestaan, aina jäähdyttelyn jälkeen kyllä.
Voisiko tässä mallisasa olla sama vika (puolan ylikuumeneminen?). Käyköhän Motonetin puola siihenkin?
Ajoteietokone antaa aika usen vikakoodia 8muistaakseni 123) joka paprujen mukaan tarkoittaa muistinvaraisesti "kaasuläpän asentotunnistimen signaali out of range". Voisiko sillä olla yhteyttä käynnistysongelmaan
Pekka
Samara 1500i vm 2000 ongelmia
Re: Samara 1500i vm 2000 ongelmia
Tietäisikä joku tuon kaasuläpän asentotunnistimen varaosakoodia?smokey kirjoitti:Moi
Otsikon mukainen auto on muutaman kerran tehnyt hyvin vastaavaa kuin edellisessä ketjussa mainittu 110, käynnistyy aina kylmänä ok mutta toisinaan kuumana sammutettuna ei käynnisty heti uudestaan, aina jäähdyttelyn jälkeen kyllä.
Voisiko tässä mallisasa olla sama vika (puolan ylikuumeneminen?). Käyköhän Motonetin puola siihenkin?
Ajoteietokone antaa aika usen vikakoodia 8muistaakseni 123) joka paprujen mukaan tarkoittaa muistinvaraisesti "kaasuläpän asentotunnistimen signaali out of range". Voisiko sillä olla yhteyttä käynnistysongelmaan
Pekka
Pekka
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara 1500i vm 2000 ongelmia
GM 2112-1148010-31 tai Bosch 2112-1148010-(32)
Eli riippuu kumpi ruisku kyseessä. Tässä tapauksessa lienee Bosch.
Eli riippuu kumpi ruisku kyseessä. Tässä tapauksessa lienee Bosch.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Samara 1500i vm 2000 ongelmia
Terve!
Kaasuläpän asentotunnistimen vo-nro on esimerkiksi 2112-1148200. Kaikki ruisku-Ladojen tunnistimet käyvät ymmärtääkseni ristiin.
Samarassasi ja tarkoittamassasi 110:ssä on samat sytytysyksiköt.
Viallinen kaasuläpän asentotunnistin voinee aiheuttaa käynnistyshäiriöitä.
P0123 tarkoittaa noin lyhyesti sitä, että anturin signaalijännite on liian suuri, maksimi on 4,8 volttia.
Syitä voivat olla asentotunnistin itse, signaalijohtimen kontakti esimerkiksi +12 V johtimeen tai viallinen moottorinohjausyksikkö.
Yllä mainittu järjestys on mielestäni myös todennäköisyysjärjestys, eli vika on todenäköisimmin tunnistimesssa itsessään.
menestystä
SvS
Kaasuläpän asentotunnistimen vo-nro on esimerkiksi 2112-1148200. Kaikki ruisku-Ladojen tunnistimet käyvät ymmärtääkseni ristiin.
Samarassasi ja tarkoittamassasi 110:ssä on samat sytytysyksiköt.
Viallinen kaasuläpän asentotunnistin voinee aiheuttaa käynnistyshäiriöitä.
P0123 tarkoittaa noin lyhyesti sitä, että anturin signaalijännite on liian suuri, maksimi on 4,8 volttia.
Syitä voivat olla asentotunnistin itse, signaalijohtimen kontakti esimerkiksi +12 V johtimeen tai viallinen moottorinohjausyksikkö.
Yllä mainittu järjestys on mielestäni myös todennäköisyysjärjestys, eli vika on todenäköisimmin tunnistimesssa itsessään.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Samara 1500i vm 2000 ongelmia
Hei
Paljon kiitoksia hyvistä vinkeistä, etsin vikaa läpän anturista (käytännössä varaudun vaihtamaan puolan ja anturin)
Pekka
Paljon kiitoksia hyvistä vinkeistä, etsin vikaa läpän anturista (käytännössä varaudun vaihtamaan puolan ja anturin)
Pekka