Itse tykkään perustella asioita kovastikin teoriapohjalta, mutta ehkä sittenkin enemmän käytännön kannalta kuin "sdelano".
Tämä ei siis ollut hyökkäys, vaan keskustelun herätys, yksinpuhelun sekaan.

Kaikella kunnioituksella: Eipä sille vaikuta!E.P. kirjoitti: Itse tykkään perustella asioita kovastikin teoriapohjalta, mutta ehkä sittenkin enemmän käytännön kannalta kuin "sdelano".
Sdelano v SSSR kirjoitti:Sattui silmiin Gates'in taulukko eri letkujen ja kemikaalien yhteensopivuuksista.
http://www.gates.com/downloads/files/ca ... cal_04.pdf
Kaikki mikä sietää bensiiniä, sietää etanolia vielä paremmin.
Etanoli on englanniksi ethanol ja bensiini amerikanenglanniksi gasoline. Luettelossa esiintyvä gasohol on etanoli-bensiiniseos.
SvS
E.P. kirjoitti:Luin ketjun eilen läpi. Jäin kaipailemaan tarkempia perusteluja sille, että etanoli ei olisi pahempi liuotin kuin bensa...
Eli jos ep olisi lukenut (kuten väittää) hän ei alkaisi tälläistä kirjoittamaan! Toki jos hän on lukenut niin ymmärrystä pitäisi harjoitella. Minä ainakin henkilökohtaisesti meinaan E10 bensaan siirtyä kun sitä alkaa täältä lakeuksilta saamaan.E.P. kirjoitti:Tämä ei siis ollut hyökkäys, vaan keskustelun herätys...
Puhdistettua bensaa käytetään monesti puhdistusaineena.E.P. kirjoitti:Eikös alkoholilla pestäkin kaikenlaista? Bensa ei tietääkseni ole pesuaineena kovin yleinen.
E.P. kirjoitti:Tuo että polttoaineen jakelumittaritkin tarvitsee muutoksia, luulisi aiheuttavan epäluuloa etanolia kohtaan autoilijassa...
Ainakaan VTT:n tekemän tutkimuksen mukaan mitään muutoksia ei tarvita?? Mikäli tämän viestiketjun lukee ja kaikki faktatiedot mitä linkeissä on huomaa ettei E10 aiheuta mitään...Sdelano v SSSR kirjoitti:VTT:n raportti mm. biodieselin ja etanolibensiinin jakelusta ja jakelulaitteista on täällä:
http://www.vtt.fi/inf/julkaisut/muut/20 ... 049-08.pdfSvS