110 ei lähde käyntii
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
110 ei lähde käyntii
kaverin velipojan 110 lada 8 venttiilisellä koneella teki temput. ei lähde käyntii. kaveri oli kattonut ni kipinää tulee tulpii joten vika on bensa puolella. voiko tosta kattoo vikakoodeja ite vai pitää obd lukijalla käyttää?
eihän tuossa oo sitä turvakytkintä mikä laukee esim kolarissa? ja jos on ni missä päin se sijaitsee?
bensapumusta ei oo tietoo että pyöriikö ku kaveri lähti just tutkii pumpun toimintaa.
eihän tuossa oo sitä turvakytkintä mikä laukee esim kolarissa? ja jos on ni missä päin se sijaitsee?
bensapumusta ei oo tietoo että pyöriikö ku kaveri lähti just tutkii pumpun toimintaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: 110 ei lähde käyntii
Ajoesto kuittaantuu pois sillä mustalla palikalla? Sisävalokatkaisija kuskin ovessa joskus hapettuu, ei saa kosketusta(liittyy siis tuohon ajonestoon...)
warre 353w sedan,
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 110 ei lähde käyntii
sain tuossa illalla lisää tietoo. eli vika oli tullut ku oli ajanut tankin kuiviin.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 110 ei lähde käyntii
en tiiä tätä. kai se kuitaantuu ku kerta startaa ja kipinääkin tulee tulppin asti. vai katkaseeko tä bensan syötön?ff8728 kirjoitti:Ajoesto kuittaantuu pois sillä mustalla palikalla? Sisävalokatkaisija kuskin ovessa joskus hapettuu, ei saa kosketusta(liittyy siis tuohon ajonestoon...)
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: 110 ei lähde käyntii
Eiköhän se sitten bensapumpun suuntaan huomio kiinnity. Käykö pumppu hetken kun virrat laittaa päälle? Sen kuulee kyllä kun hiljaa kuuntelee. Pitäisi käydä muutaman sekunnin ja hiljentyä releen naksauksen saattelemana. Jos on hiljaista, niin ensin tietysti kannattaa pumpun sulake tarkistaa (jalkatilan luukusta keskikonsoliin).
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110 ei lähde käyntii
Terve!
Olisiko kyse niin yksinkertaisesta asiasta, että polttoaineen ns. jakotukissa on ilmaa?
Pumpun saa jatkuvasti käymään tekemällä diagnostiikkaliittimen hyppylankakytkennän. Ohje löytyy täältä: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=24621
Järjestelmän pitäisi kyllä ilmautua itsestään, kun pumppu käy hetken (autoa käynnistetään). Asiaa voi auttaa painamalla jakotukin päässä olevan schraderventtiilin (samanlainen kuin pyörissä/"renkaissa") neulaa pumpun käydessä (polttoaineen roiskumisvaara).
Erityistä "turvakytkintä" ei ole. Pumppu pysähtyy noin 15 sekunnissa, jos kampiakselin asentotunnistimen signaalin perusteella moottori on pysähdyksissä. Polttoaineputkessa on ns. roll-over -venttiili, joka sulkee virtauksen auton kaatuessa.
menestystä
SvS
Olisiko kyse niin yksinkertaisesta asiasta, että polttoaineen ns. jakotukissa on ilmaa?
Pumpun saa jatkuvasti käymään tekemällä diagnostiikkaliittimen hyppylankakytkennän. Ohje löytyy täältä: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=24621
Järjestelmän pitäisi kyllä ilmautua itsestään, kun pumppu käy hetken (autoa käynnistetään). Asiaa voi auttaa painamalla jakotukin päässä olevan schraderventtiilin (samanlainen kuin pyörissä/"renkaissa") neulaa pumpun käydessä (polttoaineen roiskumisvaara).
Erityistä "turvakytkintä" ei ole. Pumppu pysähtyy noin 15 sekunnissa, jos kampiakselin asentotunnistimen signaalin perusteella moottori on pysähdyksissä. Polttoaineputkessa on ns. roll-over -venttiili, joka sulkee virtauksen auton kaatuessa.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 110 ei lähde käyntii
Tarkennetaan sen verran että se on tankin huohotusletkussa.Sdelano v SSSR kirjoitti:Polttoaineputkessa on ns. roll-over -venttiili, joka sulkee virtauksen auton kaatuessa.
SvS
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110 ei lähde käyntii
Terve!
Kiitos, larssi21074, tarkennuksesta. Toki se venttiili on siellä kohti aktiivihiilipyttyä menevässä letkussa, eikä ko. venttiilillä ole siten mitään tekemistä jakotukin polttoainepaineen kanssa.
SvS
Kiitos, larssi21074, tarkennuksesta. Toki se venttiili on siellä kohti aktiivihiilipyttyä menevässä letkussa, eikä ko. venttiilillä ole siten mitään tekemistä jakotukin polttoainepaineen kanssa.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 110 ei lähde käyntii
kaveri soitti ja sano että relerasiassa on jotain vikaa. oli releitä käytellyt pois paikaltaa ni lada oli lähtenyt käyntii. nyt siinä palaa moottorinvikavalo.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: 110 ei lähde käyntii
No jos kerran vikavalo palaa, niin ensimmäiseksi kannattaa käydä lukemassa vikakoodit. Akun kaapelia EI kannata missään nimessä irroittaa, koska vika muisti tyhjenee.