
jurina osa 3
nappis jurisee
nappis pitää ihme jurinaa vaikka ei veto päällä.kuuntelioita ollu tähänmenessä 4.yksi sano takaa toinen keskeltä kolmas edestä neljäs myös edestä kuuluu
joten lopputulos pyöränlaakeri?

Re: nappis jurisee
Heitä ne ylimääräiset mölisijät mäelle ja aja rauhalliselle tieosuudelle niin että ääni kuuluu selvästi. Sitten rupeat ajelemaan terävää siksakkia ja kuuntelet kumpaan päin ajaessa ääni vaimenee. Yleensä kevenevä puoli lakkaa möykkäämästä. Mutta ei aina, yleensä kuitenkin.
Näin saat paikallistettua puolen helposti. Etupään laakerin viallisuus on helppo todeta kun puristaa jarrupalat sen verran irti levystä että eivät koske levyyn ja heittää pyörän takaisin kiinni. Jos pyörittäessä rengasta kuuluu matalaa jurinaa tai muuta epäselvää ääntä, niin laakerit vaihtoon.
Voi se olla takapääkin mutta harvemmin kuitenkin.
Näin saat paikallistettua puolen helposti. Etupään laakerin viallisuus on helppo todeta kun puristaa jarrupalat sen verran irti levystä että eivät koske levyyn ja heittää pyörän takaisin kiinni. Jos pyörittäessä rengasta kuuluu matalaa jurinaa tai muuta epäselvää ääntä, niin laakerit vaihtoon.
Voi se olla takapääkin mutta harvemmin kuitenkin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: nappis jurisee
laakerit ok perä ok kardaanissa kaikki uutta alusta loppuun lopusta alkuun
laatikko ok eipä oikein jää muuta vaihtoehtoa että "asentaja" on kasannut kardaanin väärin=ei tasapainossa

nappis jurisee osa 2
mikä ihme jurina voi olla pyörän laakeri ok perä ok kardaani ok voiko sittenkin olla laatikko vaikka pykälät menee hyvin päälle keppiin ei resonoi mitää ylimäärästä
Re: nappis jurisee
Mulla alkoi pitämään vaihteisto kaameaa jurinaa ja korinaa, syynä oli vaihteiston takakannake, jonka kumijousto oli pohjannut ja laatikon runko pääsi resonoimaan auton rungon kanssa.
Re: nappis jurisee
mitens pitääkö pyöränlaakerit olla ihan jämptit ilman pienintäkään klappia jumputus tulee jostain edestä vai voisko olla että startti jää kantamaan vauhtipyörään vai meneekö jo ihan utopia osastolle 

Re: nappis jurisee
Pitäähän pyöränlaakereissa olla pieni välys...Startti jos jää kantamaan (eli pyörii vauhtipyörän mukana)...Niin ei jää kuin tasan yhden kerran...Ottaa nimittäin niin kovat kierrokset vauhtipyörän antamana,että voi tämän tempun jälkeen huoletta ottaa startin irti ja heittää lähimpään pajukkoon
...Aikoinaan yhdessä VW Passatissa jäi startti vauhtipyörän mukaan pyörimään...Ja sen jälkeen startin sisältä löytyi epämääräistä käämilanka ym muussia 


jurina osa 3
no niin napiksen jurinan poisto talkoot edenny siihen pisteeseen kun kaikki mahdollinen tehty kardaani,laakerit jne...niin voiko olla että kun pakoputken alkukäyrä on laatikon kyljessä kiinni resonoi sitä kautta tulipeltiin laatikon ääniä yms.ja tottakai toikin tuli ilmi viimeisenä eli ensin hutkitaan ja sitten vasta tutkitaan 

Re: jurina osa 3
Monasti tuo 1-pala (varsinkin tarvikeputkien tai jos kone on ollut irti ja kumityynyt väsyneet) ottaa etupalkkiin ja siitä jurisee.
Re: jurina osa 3
Ja pitääkin melkoista meteliä tuo jos osuu siihen etupalkkiin. Joskus itekkin tuon kyseisen vaivan kans taistellu.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: jurina osa 3
oishan putkiaivon pitäny tajuta että putkessa vika 

Re: jurina osa 3
ja kirjoittaa tähän samaan ketjuun...