mietin että ei se nyt kovin ihmeellistä voi olla, mutta onko siinä mitään järkeä tehdä itse? rahallisesti
ajateltuna tietenkin...
ja kyse on samarasta mallia -98, ei eurosamarasta.
VAZ-21093
Kaveri sanoi että romuttamolta voi saada lasin kympeillä, mutta entäs tiiviste ja liima?
(työn laatu oli kerran ihan pajalla sellaista että annettiin vuoden takuu ja juuri sen jälkeen lasi alkoi tihkuttaa,
oli sellainen nissani kyseessä... uskon että pystyn kyllä samaan.)
Kukaan kokeillut vaihtaa tuulilasia itse?
Re: Kukaan kokeillut vaihtaa tuulilasia itse?
Satakolmekymppiä maksoi lasiliikkeessä asennettuna.
Jos olet vierestä seurannut ja saat vielä jonkun kaveriksi niin kyllä se asentuu. Entinen tiiviste kunnolla puhdistettuna ja tiivistemassaa, muuten tulee sadevedet sisälle.
Jos olet vierestä seurannut ja saat vielä jonkun kaveriksi niin kyllä se asentuu. Entinen tiiviste kunnolla puhdistettuna ja tiivistemassaa, muuten tulee sadevedet sisälle.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Oikea asennus ei tarvi tiivistemassaa ollakseen tiivis. Eräs paikallinen vaihtoi edelliseen Samaraan uuden lasin ja uuden tiivisteen, eikä se mitään tiivistemassaa käyttänyt, eikä kyllä vuotanutkaan.
- toktornivako
Juuri näin ei mitään massoja! vain puhtaat pinnat/tiiviste tai mielummin uusi tiiviste! Useita laseja olen irroittanut vuodon takia kun joku on sinne mitälie mistälie massoja änkenyt?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Jos en ihan väärin muista niin samarassani oli ainakin jotain valkeaa töhnää tiivisteen alla, kun siihen lasin vaihdatin
Tiijä sitten mitä se oli ja pitäisikö sinne jotain vielä pistää, kun jostain tuntuu vielä kosteutta löytyvän sisälle vaikka kaikki mahdollinen on jo katsottu ja tilkitty.. liian tekninen rakenne vissiin jos ei tuollaista kippoa saada alunperin tiiviiksi niiltä osin, kun pitäisi.

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- larssi21074
Missä päin lasin tarve? Jos on mikkelissä päin käyntiä niin löytyis vähän käytetty lasi halvalla. Tuolla välissä ei oikeasti ole liimaa mutta kulmiin on voitu työntää sitä purkkamaista sormiin tarttuvaa korikittiä jo tehtaalla. Mitään liimoja ei kannata laittaa.
Käytettyä lasia ostaessa kannattaa olla varuillaan että ei ole ainuttakaan kiveniskua, edes pientä. Jos on niin lasi halkeaa todella helposti asennettaessa siitä kohdasta!
Käytettyä lasia ostaessa kannattaa olla varuillaan että ei ole ainuttakaan kiveniskua, edes pientä. Jos on niin lasi halkeaa todella helposti asennettaessa siitä kohdasta!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
forssassa olis tarve, ei ole sinnepäin asiaa....
tuos yhdes purkamos olis lasi 50€
tuos yhdes purkamos olis lasi 50€