Heipä hei.
Kertokaapas te viisaammat mikäs tuota "uskollista" kulkinetta mahdollisesti vaivaa. Eli potilaana tosin '98 1.5i Euro johon tuli vesipumppu vaihdettua kun kilometrejä on kertynyt karvan verran vajaat 160 000. Nesteet laittelin paikalleen paisarin kautta sitämukaan kun se alkoi järjestelmässä kiertämään. Lämppärin hana tietysti auki ja kone hieman ylhäällä.
Nyt se tosin tekee sitä, et kun paikallaan käyttelee (taikka ajossa) niin kun lämmöt nousee ja flekti lähtee käyntiin ihan niinku pitääkin. Sitten alkaa paisuntasäiliö täyttyä ja lämmöntulo kapiiniin lakkaa. Vaikuttais siltä että se puhaltaa lämppärin kennon tyhjäksi koska ennen kun flekti alkaa pyöriä niin lämmintä tulee kyllä sisälle.
Tossa vaiheessa kun puristelee ylävesiletkua niin siellä on selvästi ilmaa ja aikansa kun pumppaa niin se vetää vedet takas koneeseen. Hetken kun odottelee niin kaikki alkaa alusta.
Vaihdon yhteydessä jaksoin kolmisen tuntia pumppailla tota ylävesiletkua eikä tilanne muuttunut miksikään. Eilen koitin vielä tunnin verran ja sama jatkuu.. auttakee =)
Euro samaran lämpöongelma
Re: Euro samaran lämpöongelma
Moi!
Minäkin olen vesipumpun kerran vaihtanut. Muistaakseni laitoin nesteet silleen, että nostin paisuntasäiliön ylös ja sen reiästä kaadoin. Ei siinä hommassa tarvii mitään letkusta pumppailla eikä etupuskurista nostokurjen koukkuun ripustaa.
Minäkin olen vesipumpun kerran vaihtanut. Muistaakseni laitoin nesteet silleen, että nostin paisuntasäiliön ylös ja sen reiästä kaadoin. Ei siinä hommassa tarvii mitään letkusta pumppailla eikä etupuskurista nostokurjen koukkuun ripustaa.
Ihan maassa käsin osat paikoillaan olen omastani täyttänyt ja siinähän tuo on ilma lukot selvitelly.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Juu selvisihän se vihdoinkin.. oli se vuodenvaihteessa vaihdettu termari sanonu sopimuksen irti. Eli tosiaankin tyhjäsi lämmityslaitteen nesteistä ja puhalsi ne paisariin kun ei takas koneeseen päässy kun termostaatti ei auennut. Nyt uusi länpö venttiili paikallaan ja toimii kuin unelma. Toivotaan vain että tämä kyseinen lämpimän veden kiertoa säätelevä komponentti kestää hieman edellistä kauemmin =)