Lada 111 1.5 16v -01

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
theibio

Lada 111 1.5 16v -01

Viesti Kirjoittaja theibio »

Elikästä Omistan Lada 111 1.5 16v -01 aj. 72 000km joka nyki
2000 kierroksilla ja moottorin häiriövalo palaa muita oireita kun ei ole???

Vinkki vitosia ootellessa...
Avatar
pressa
Viestit: 10431
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 111 1.5 16v -01

Viesti Kirjoittaja pressa »

Vikakoodien luku, joko luettaa korjaamolla tai ostaa itselle ajotietokone jolla vikakoodit voi lukea/nollata www.kerhotuotteet.fi (ostamalla ajotietokoneen tuet kerhotoimintaa ja ajotietokone on hienompi kuin kello (ajotietokone asennetaan kellon tilalle)).
Peterburger

Re: Lada 111 1.5 16v -01

Viesti Kirjoittaja Peterburger »

Mulla on 110 sedan vm. 2000 ja oireet samanlaiset eli nypyttää tuossa 2000 varvin kieppeillä.
Samoin check engine valo palaa...
Oliskohan jollain ideaa tuohon ongelmaan että miks just 2000 kierrosta?

Vaihdettu on:
- tulpat
- tulpanjohdot
- kaasuläpän asentoanturi
- kampiakselitunnistin
- jäädytinnesteen lämpöanturi (2 johtiminen)
- lambda-anturi
- sytytyksen jakoyksikkö(?)

Ilmamääräanturi putsattu (väärällä aineella!), ilmansuodatin, öljynsuodatin ja öljyt vaihdettu.
Vika ei liene bensankaan saannissa, silloin se nypyttääs koko ajan?

Onkohan se joku vuosimalli juttu eli vm 1999 nypyttää 1999 kierroksella jne... :lol: :lol: :lol:

LISÄYS 1:
Toverien keskustelupalstoilla samankaltaisista ongelmista paljonkin juttua...
Kummittelee tuo 2000 kiekkaa suunnillen kaikilla.
Erilaisten vaihtojen kanssa saatu ongelmaa poistetuksi:
- tulpat
- tulpanjohdot
- kaasuläpän asentoanturi
- kampiakselitunnistin
- nakutustunnistin
- lambda-anturi
- nokka-akselin tunnistin
- ilmamassa-anturi
jne...

Yks keino saada selville onko vika ilmamassa anturissa on että piuhat irti ja jos tyhjäkäynti jää
tuonne n. 1500 kiekkaan niin anturi viallinen. Kokeilin tuota ja näin kävi.
Masiina oli kyllä kuin toiselta planeetalta, otti tosi ärhäkästi kierroksia jne.
Pitää seuraavalla itäkeikalla ostaa tuo anturi, siellä varmaan halvempi kuin teltassa.

LISÄYS 2:
Investoin paikallisen varaosaliikkeen 5 euron puhdistusaerosoliin (King Chemicals, Contact Cleaner, 118-741).
Sitten ilmamassa-anturin irroitus. Oli muuten keskitappisilla torx-ruuveilla kiinni.
Onneks oli pakissa ko. reikäpäätorxbittejä. Vaihdoin ne torxit saman tien tavallisiin ruuveihin :)
jos joutuu joskus uudestaan avaamaan.
Anturin pesu sprayllä ja kuivattelu. Tarkemmin katellessa näytti takimmainen lanka
olevan poikki, tiedä häntä, oli vähän vaikea nähdä niitten kahden muun taakse.
Anturi paikalleen ja baanalle... masiina piristyi ihan selvästi, oli jopa ihan auton tuntuinen :lol:
Nykiminen jäi melkein kokonaan pois. Vielä täytyy kattoo sammuiko Check Engine valo...
Vastaa Viestiin