Elikästä Omistan Lada 111 1.5 16v -01 aj. 72 000km joka nyki
2000 kierroksilla ja moottorin häiriövalo palaa muita oireita kun ei ole???
Vinkki vitosia ootellessa...
Lada 111 1.5 16v -01
Re: Lada 111 1.5 16v -01
Vikakoodien luku, joko luettaa korjaamolla tai ostaa itselle ajotietokone jolla vikakoodit voi lukea/nollata www.kerhotuotteet.fi (ostamalla ajotietokoneen tuet kerhotoimintaa ja ajotietokone on hienompi kuin kello (ajotietokone asennetaan kellon tilalle)).
Re: Lada 111 1.5 16v -01
Mulla on 110 sedan vm. 2000 ja oireet samanlaiset eli nypyttää tuossa 2000 varvin kieppeillä.
Samoin check engine valo palaa...
Oliskohan jollain ideaa tuohon ongelmaan että miks just 2000 kierrosta?
Vaihdettu on:
- tulpat
- tulpanjohdot
- kaasuläpän asentoanturi
- kampiakselitunnistin
- jäädytinnesteen lämpöanturi (2 johtiminen)
- lambda-anturi
- sytytyksen jakoyksikkö(?)
Ilmamääräanturi putsattu (väärällä aineella!), ilmansuodatin, öljynsuodatin ja öljyt vaihdettu.
Vika ei liene bensankaan saannissa, silloin se nypyttääs koko ajan?
Onkohan se joku vuosimalli juttu eli vm 1999 nypyttää 1999 kierroksella jne...

LISÄYS 1:
Toverien keskustelupalstoilla samankaltaisista ongelmista paljonkin juttua...
Kummittelee tuo 2000 kiekkaa suunnillen kaikilla.
Erilaisten vaihtojen kanssa saatu ongelmaa poistetuksi:
- tulpat
- tulpanjohdot
- kaasuläpän asentoanturi
- kampiakselitunnistin
- nakutustunnistin
- lambda-anturi
- nokka-akselin tunnistin
- ilmamassa-anturi
jne...
Yks keino saada selville onko vika ilmamassa anturissa on että piuhat irti ja jos tyhjäkäynti jää
tuonne n. 1500 kiekkaan niin anturi viallinen. Kokeilin tuota ja näin kävi.
Masiina oli kyllä kuin toiselta planeetalta, otti tosi ärhäkästi kierroksia jne.
Pitää seuraavalla itäkeikalla ostaa tuo anturi, siellä varmaan halvempi kuin teltassa.
LISÄYS 2:
Investoin paikallisen varaosaliikkeen 5 euron puhdistusaerosoliin (King Chemicals, Contact Cleaner, 118-741).
Sitten ilmamassa-anturin irroitus. Oli muuten keskitappisilla torx-ruuveilla kiinni.
Onneks oli pakissa ko. reikäpäätorxbittejä. Vaihdoin ne torxit saman tien tavallisiin ruuveihin
jos joutuu joskus uudestaan avaamaan.
Anturin pesu sprayllä ja kuivattelu. Tarkemmin katellessa näytti takimmainen lanka
olevan poikki, tiedä häntä, oli vähän vaikea nähdä niitten kahden muun taakse.
Anturi paikalleen ja baanalle... masiina piristyi ihan selvästi, oli jopa ihan auton tuntuinen
Nykiminen jäi melkein kokonaan pois. Vielä täytyy kattoo sammuiko Check Engine valo...
Samoin check engine valo palaa...
Oliskohan jollain ideaa tuohon ongelmaan että miks just 2000 kierrosta?
Vaihdettu on:
- tulpat
- tulpanjohdot
- kaasuläpän asentoanturi
- kampiakselitunnistin
- jäädytinnesteen lämpöanturi (2 johtiminen)
- lambda-anturi
- sytytyksen jakoyksikkö(?)
Ilmamääräanturi putsattu (väärällä aineella!), ilmansuodatin, öljynsuodatin ja öljyt vaihdettu.
Vika ei liene bensankaan saannissa, silloin se nypyttääs koko ajan?
Onkohan se joku vuosimalli juttu eli vm 1999 nypyttää 1999 kierroksella jne...



LISÄYS 1:
Toverien keskustelupalstoilla samankaltaisista ongelmista paljonkin juttua...
Kummittelee tuo 2000 kiekkaa suunnillen kaikilla.
Erilaisten vaihtojen kanssa saatu ongelmaa poistetuksi:
- tulpat
- tulpanjohdot
- kaasuläpän asentoanturi
- kampiakselitunnistin
- nakutustunnistin
- lambda-anturi
- nokka-akselin tunnistin
- ilmamassa-anturi
jne...
Yks keino saada selville onko vika ilmamassa anturissa on että piuhat irti ja jos tyhjäkäynti jää
tuonne n. 1500 kiekkaan niin anturi viallinen. Kokeilin tuota ja näin kävi.
Masiina oli kyllä kuin toiselta planeetalta, otti tosi ärhäkästi kierroksia jne.
Pitää seuraavalla itäkeikalla ostaa tuo anturi, siellä varmaan halvempi kuin teltassa.
LISÄYS 2:
Investoin paikallisen varaosaliikkeen 5 euron puhdistusaerosoliin (King Chemicals, Contact Cleaner, 118-741).
Sitten ilmamassa-anturin irroitus. Oli muuten keskitappisilla torx-ruuveilla kiinni.
Onneks oli pakissa ko. reikäpäätorxbittejä. Vaihdoin ne torxit saman tien tavallisiin ruuveihin

jos joutuu joskus uudestaan avaamaan.
Anturin pesu sprayllä ja kuivattelu. Tarkemmin katellessa näytti takimmainen lanka
olevan poikki, tiedä häntä, oli vähän vaikea nähdä niitten kahden muun taakse.
Anturi paikalleen ja baanalle... masiina piristyi ihan selvästi, oli jopa ihan auton tuntuinen

Nykiminen jäi melkein kokonaan pois. Vielä täytyy kattoo sammuiko Check Engine valo...