16v 1,5 kone kiristysarvoja ym tarpeellista tietoa

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
mikko412

16v 1,5 kone kiristysarvoja ym tarpeellista tietoa

Viesti Kirjoittaja mikko412 »

naapurin autoon tekemässä kansiremppaa,mikäli se nyt avaamisen jälkeen kannattaa vielä.se on ihan naapurin oma päätös jahka saadaan avattua ja kaikki särkynyt selvitettyä :D

kone on 16venanen 1,5 ruisku ja auto vm 05 farkku lada.kaikki mitä mieleen tulee ni kerro kyseisestä operaatiosta.

olen yrittäny googleella etsiä mutta siitä ei apua ole juuri ollut,esim: kannen kiristys momentit,nokkapukkien kiristys momentit(ne näytti kyllä olevan erinnomaiset muihin avaamiini moottoreihin verrattuna),jakopään hihnan kireys? ym ym ja kaikki mikä kannen avaamisen jälkeiseen elämään vaikuttaa on tervetullutta.siis kaikki 16 venasen ladan koneen kasaamiseen liittyvä tieto

nyt ollaan avaamis vaihees,ja 3 ja 4 pytys ei oo puristuksia lainkaan,siksi koe auki ja poks :lol:
lada combi

Re: 16v 1,5 kone kiristysarvoja ym tarpeellista tietoa

Viesti Kirjoittaja lada combi »

mikko412 kirjoitti:kannen kiristys momentit,nokkapukkien kiristys momentit(ne näytti kyllä olevan erinnomaiset muihin avaamiini moottoreihin verrattuna),jakopään hihnan kireys? ym ym ja kaikki mikä kannen avaamisen jälkeiseen elämään vaikuttaa on tervetullutta.siis kaikki 16 venasen ladan koneen kasaamiseen liittyvä tieto
Kannen kiristys arvot (vaiheet):
1. Kiristä pultit 20 Nm
2. Kierrä pultteja 90 astetta
3. Kierrä pultteja vielä 90 astetta

Sylinterikannen pultin enimmäis pituus 95 mm, jonka jälkeen uusittava. Itse kyllä aina vaihdan venyvät pultit suoraan uusiin...

Nokka-akselien laakeri runko: 8-10 Nm ? itse olen vetänyt kaikki aina tasaisestin kiinni käsi tuntumalla...
Sepi

Viesti Kirjoittaja Sepi »

http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... -2112.html
Jos osaa englantia, niin tuon sivun voi kääntää vaikka googlekääntäjällä englanniksi. Tuolta sivustolta löytyy sitten paljon muutakin.
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
mikko412

Viesti Kirjoittaja mikko412 »

nyt kansi kasattu uusin venoin(yks pytty vanhoilla) kaikki toki hiottu että tiiviit.

tohon kansipulttien pituuteen,eimenny kyllä yhtään lähelle mitat 95mm on mistä mitattu?

3mm noi ei veny vaikka kuinka yrittäs,poikki menis tai jengat lähis jostain.se on varma.

ja 3mm noi ei veny sillai et kestäis,sekin on fakta.

taidan lyödä vanhoilla pulteilla kasaan ja kestää kyllä varmasti,ei ole eka kone jonka kasaan venyvillä kansipulteilla toistamiseen.
Vastaa Viestiin