Onko tulpat ja johdot kunnossa? Antaako kipinän joka pytylle? Koska polttoainesuodatin on vaihdettu? Palaako moottorin vikavalo? Onko vikakoodeja luettu? Paljon tulee kysymyksiä kun on paljon avoimia asioita jotka vaikuttavat käyntiin.
pressa kirjoitti:Onko tulpat ja johdot kunnossa? Antaako kipinän joka pytylle? Koska polttoainesuodatin on vaihdettu? Palaako moottorin vikavalo? Onko vikakoodeja luettu? Paljon tulee kysymyksiä kun on paljon avoimia asioita jotka vaikuttavat käyntiin.
En ole ladaXpertti, mutta jos ei anna kipinää kaikilla tulpilla niin ei kait silloin tuo tyhjäkäyntikään kunnolla pelitä?
Omassa ainakin kun yks tulpanjohto oli 'kaput' (eli kävi vaan kolmella) niin meinas sammua heti kun kaasulta hellitti.
Tuohon tukkoisuuteen vois auttaa ilmamassa-anturin 'peseminen'.
Katso viestejä http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 26&t=31971
Siis onko tuo tyhjäkäynti ok?? Silloinhan se jaksaisi mennä sillä tyhjäkäynnillä? Vaikea näistä on tietää näin vähillä tiedoilla, mutta tuo Aten diaknoosi voisi olla oikea... Odotetaan vastauksia.
Vikakoodit luettu. Ei muita vikakoodeja kuin nopeusanturista. bensapumppu vaihdettua eikä vaikuttanut käyntiin millään tavalla. kaasuläpän asentotunnistin vaihdettu deltan neuvoista eikä vaikutusta.
Taitaa tämä lada lähteä romuttamolle vaikka siihen on investoitu nyt melkein auton hinta. Ei ole mitään hajua enää mistä lähteä vikaa etsimään.
Mahdollinen syy vois olla huono kontakti johtoliitoksissa. Ei ole iso vaiva ottaa liittimet irti ohjainboksista ja suihkuttaa sopivaa kemikaalia ennen takaisin kytkentää. Anturien puoleisissa päissä sama juttu.
hartijar kirjoitti:tulpat ok, johdot ok, tyhjäkäynti ok. kierrokset ei nouse yli n. 3 000.
Putki pitäisi olla auki (tarkastettu takapöntöön asti).
Tutkit siis myös katalysaattorin? Tuli mieleen, että tuossa veljen 110:ssä oli joku vuosi vastaavanlainen juttu kun katalysaattori meni tukkoon. Sieltä lähti lopulta kaikki tavarat "hiekkapilvenä" pihalle ja käynti oli taas ok.
Ihmeellisin juttu mielestäni oli se, että tyhjällä kattipöntöllä tuli katsastuksessa täysin puhtaat paperit. Mitähän kapitalisti-inssien höpöjuttuja nuo katalysaattoritkin loppujen lopuksi on? Täysin turhia näyttäisivät olevan ainakin näissä 110:eissä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»