Takavetoisen peltisarja?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
duster73
Viestit: 148
Liittynyt: 17.1.2010 14:35
Paikkakunta: Ristiina

Re: Takavetoisen peltisarja?

Viesti Kirjoittaja duster73 »

onkos tuolla nacon myymällä peltisarjalla iso vaikutus verrattuna vakio valusarjaan?esim jos on nokkaa yms vaihdettu.vakiokoneessa ei varmaan vaikuta isostikkaan.
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Cortina 1,6 -70
Ford Cortina farkku 1,6 -69
Ford Capri -69
Ford Anglia 1,0 -65
Ford 17m turnier p5 2,3 -68
Plymouth Duster 360 -73
Ford Escort -74
Avatar
naco
Lada kerhon jäsen
Viestit: 217
Liittynyt: 28.11.2008 4:26
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Takavetoisen peltisarja?

Viesti Kirjoittaja naco »

Vakiokoneessakin huomaa vaikutuksen, joskaan ei kovin isosta erosta puhuta.

Saa Venäjältä tätä nykyä 4-2-1 peltisarjaa takapotkuun, on täysi marteliuksen kopio ja maksaa siellä enempi, kuin Suomessa!
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Takavetoisen peltisarja?

Viesti Kirjoittaja veli samara »

eikös vääntö(siis alateho) ainankin kasva, kun pelti sarjan vaihtaa. ja myös huipputeho. näin ainankin muissa ajamissani autoissa.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
juice2106

Re: Takavetoisen peltisarja?

Viesti Kirjoittaja juice2106 »

itellä oli joskus tuo marteliuksen 4-2-1 peltisarja 260€.. niin heittämällä meni paikoilleen mutta suoraan sillä olis pitäny ajaa ku ohjauksen hilppeet otti kiinni satsiin rattia vähänkin käännellessä..
nacolta hankkimani peltipärinähässäkkä meni paikoilleen loistavasti ja ohjauskin pelittää
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Takavetoisen peltisarja?

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

no harvoinhan ne mikään viriosa on ihan bolt-on, pientä näpräämistä ei kannata pelätä. Toiminee ihan yhtä hyvin vaikka vasaralla lyöt lommon sarjaan jotta ohjausvarret saa tilaa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Takavetoisen peltisarja?

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

juu ei passaa vaikka on tehastekosia(martelius) mallikohtasia osia esim. mullakin tuossa äffäläisessä corollassa ottaa pakosarja kiinni ohjaussimpukan kuoreen mutta ei se haittaa. ei ees pidä ääntäkää tai sitten se on tehnyt itte kolonsa :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
jonttt

Re: Takavetoisen peltisarja?

Viesti Kirjoittaja jonttt »

---fail.---
juice2106

Re: Takavetoisen peltisarja?

Viesti Kirjoittaja juice2106 »

pvdriver kirjoitti:no harvoinhan ne mikään viriosa on ihan bolt-on, pientä näpräämistä ei kannata pelätä. Toiminee ihan yhtä hyvin vaikka vasaralla lyöt lommon sarjaan jotta ohjausvarret saa tilaa...
se on kyllä totta.. joutuhan sen joskus silloin muokkaamaan mieleisekseen ja hyvin pelitti.
Ja tämä "naapurin" poikien sarja oli parempi mutta hitsauksen vetelyt joutu kuitenki laipasta oikomaan..
on kivaa kun on näppäilemista :)
Avatar
Hannnu
Viestit: 187
Liittynyt: 1.12.2008 1:34
Paikkakunta: Janakkala/Turenki

Re: Takavetoisen peltisarja?

Viesti Kirjoittaja Hannnu »

Itse kanssa nacolta hommasin peltisarjan. Kuhan nyt vaan sais talliin tilaa niin pääsis laitteleen kiinni ja kattomaan mimmoset vaikutukset vakioon verrattuna :)
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722

VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
duster73
Viestit: 148
Liittynyt: 17.1.2010 14:35
Paikkakunta: Ristiina

Re: Takavetoisen peltisarja?

Viesti Kirjoittaja duster73 »

miten tuollaiset venäjänpojan 4-2-1 sarjat mahtaa käydä paikoilleen,joutuuko tekemään paljonkin töitä.entä onko venäjällä useitakin 4-1 malleja?
vastikään darttiin taistelin peltisarjat paikoilleen,eikä mikään käyny oikein mitenkään paikoilleen,niin olis kivasaada sarja mikä käy edes suunnilleen suoraan paikoileen.kun kyse vielä ajoautosta,niin ei vois montaa päivää seisottaa.
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Cortina 1,6 -70
Ford Cortina farkku 1,6 -69
Ford Capri -69
Ford Anglia 1,0 -65
Ford 17m turnier p5 2,3 -68
Plymouth Duster 360 -73
Ford Escort -74
Avatar
pressa
Viestit: 10528
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Takavetoisen peltisarja?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Venäjän sarjoja on sellaisia jotka sopii suoraan paikalleen ilman mitään muutostöitä (toki jos moottorin tyynyt löysät niin pientä kosketusta johoinki jossain vaiheessa voi olla, sitä on toki joskus normaaliputkellakin), ja sitten on sarjoja jotka vaativat kardaanitunnelioin/tulipellin muokkausta. Yleensä nämä jotka näitä tuovat tuovat tuota suoraan paikalle sopivaa mallia, eli asennuksessa ainostaan seuraavan putken liitoskohta on joka voi olla hivenen eri kuin alkuperäisessä.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Takavetoisen peltisarja?

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

mutta niinkuin tuolla sanottiin ei tuolla pelkällä peltisarjalla vielä kuuhun mennä.
ja siihen saa yleensä valmistua että pientä näpräystä aina on. harvoin olen bolt on sarjaa nähnyt.
chevyyn viimeksi ostettus flotech:hin pakosarjat kävi suht helposti mutta sitten oldsin koneelliseen saman valmistajan vaati pari päivää touhuamista.
joka tapauksessa on yleensä vaativat ainakin pakoputken kanssa pientä askartelua

itsellä on lada kilpuriin(ikuisuus projekti) 4-1 pakosarja ja kardaani tunneli avarettu. alkaa vasta nuilla putken pituuksilla ola pakosarjasta oikeaa hyötyä.

eli jos ei muuta koneelle tee ja pelkää käsien pa*kaamista niin kannattaa antaa olla
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Takavetoisen peltisarja?

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Team perseauki racing kirjoitti:
itsellä on lada kilpuriin(ikuisuus projekti) 4-1 pakosarja ja kardaani tunneli avarettu. alkaa vasta nuilla putken pituuksilla ola pakosarjasta oikeaa hyötyä.
ja tämän lisäksi jos jaksaa ni säätää sarjan sopimaa omaan moottoriin putkien pituutta muuttamalla ni ku mun autossa tehty.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Vastaa Viestiin