samarai kirjoitti:
Itsellä oli joskus yhden hihnavaihtovälin Motonetista ostettu pyöreähampainen koneessa. Tallinnan ja Tarton Ladaliikkeissä en taas ole muita nähnyt myynnissäkään kun niitä kulmikashampaallisia ja niitä onkin sitten tullut laitettua.
Enpä tiedä onko sillä hihnan hampaan muodolla tässä sitten lopuksi merkitystä. Pyöreähampaisiin rattaisiin ei varmaan kulmikashampainen hihna käy, mutta ilmeisesti toisinpäin. Rulla on kuitenkin mielestäni oltava epäkeskolla sen kiristämisen takia.
Kulmikashampainen näkyy olevan koneessa. Ja uusi oli se pyöreähampainen. Mutta onko sillä nyt tosiaan sitten merkitystä, kun ihan samalla tavalla hihnat istuvat paikoilleen. Tavallaanhan tuo ei ole sillä lailla kulmikas kuin monessa muussa autossa. Lähinnä vanhassa on muuten suht pyöreän profiilin laella ura, ja uudessa laki on pyöreä.
Täytyypä pohtia asiaa. Ei tuota nyt niin kiirettä kasaan ole saada. Voisi päivällä soittaa paikalliseen ja kysellä vielä kulmikkaamman hihnan saatavuutta. Netinkin mukaan tuon hihnan pitäisi kuitenkin sopia.
Onko muuten kellään tietoa, onko noissa hammashihnapyörissä todellisuudessa eroa profiilissa? -Siis kahta eri mallia. Kun jotenkin niin pieni ero tuossa hihnan profiilissa kuitenkin vaan on.