Tuollainen vikakoodi tuli Boschin testeristä, lisätekstinä: polttoainehöyryjen regenorointiventtiilin impulssisuhde väärä, pääteastevika (ohjainlaite). Onko tuo suomenkieltä??
Autossa (ajettu 90tkm) ei ole mitään toiminnallista vikaa ajossa, jollei sellaiseksi lueta maantieajon jälkeen jälkeen risteykseen hidastettaessa (jalka pois kaasulta) koneen kierrokset käy melkein nollassa, mutta palautuu välittömästi. Tuon merkkivalon olen useampaan kertaan kuitannut pois irroittamalla akkukaapelin muutamaksi minsaksi. Syttyy kuitenkin uudelleen taas jonkin ajan (= muutaman ajokerran) kuluttua. On syttynyt aina auton ollessa tyhjäkäynnillä.
Miten voisi yrittää korjata vikaa? Laitanko mustan teipinpalan merkkivalon päälle?
Samara -02, ruiskutusjärjestelmävika- valo, vikakoodi P0443
Re: Samara -02, ruiskutusjärjestelmävika- valo, vikakoodi P0
Eikö kannattaisi vaihtaa tuo höyryventtiilija varmistaa ettei höyryletkuissa ole tukoksia. Katsastuksessa ei saa valo palaa eikä vikamuistissa vikoja (eli vaikka ei ajoon haittaa niin katsastusta ennen pitää nollatta).
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Samara -02, ruiskutusjärjestelmävika- valo, vikakoodi P0
Terve!
Jos joudut uusimaan venttiilin, samanlainen on ainakin Opel Astrassa, Opel/GM-numero : 1#1997199 807446.
Alkuperäiset kränäävät joskus, ajoa vika ei haittaa.
menestystä
SvS
Jos joudut uusimaan venttiilin, samanlainen on ainakin Opel Astrassa, Opel/GM-numero : 1#1997199 807446.
Alkuperäiset kränäävät joskus, ajoa vika ei haittaa.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Samara -02, ruiskutusjärjestelmävika- valo, vikakoodi P0
Kiitokset vinkeistä! Tuolla huolto/korjaus/tekniikka-osiossa olikin hyvä kuva, joka valaisi minulle missä tuollainen "höyryventtiili" oikein on!