Apua!
Olisi taas pikku ongelma! Lada 16v -04 n.140000km ajettu pitää kolinaa aika ajoittain. Kolahdus kuuluu lähdettäessä paikaltaan kiihdyttämään tai jarruttamaan(välillä) tai sit kun ajaa kanttarin ylitse vas. puoli edellä. Kun oik puolikin on tullut kanttarin yli niin vasemmalla puolella paukahtaa. Olen jo repullisen osia vaihdellut ala kertaan ja ei vaan tunnu loppua paukkeelle tulevan. Olen vaihtanut vetoakselit, etu laakerit, alapallot ja ala tukivarren kaikki puslat ja helat, mutta ei apua
Kannattanee tarkastaa pitkittäistukivarsien kiinnitys, erityisesti etupään tuen kiinnitys koriin.
Siis nuo nuolin osoitetut kappaleet. Huom! Pultit saattavat olla kierteistään jumissa, jolloin ne tuntuvat olevan tiukassa, vaikka itse kiinnitys onkin löysä.
Ja jos tov.SvS:n kertoman korjauksenkin jälkee kolisee,nii tarkasta viel iskarin yläpäässä oleva laakeri ja jos vieläkää ei pelaa,sitte pitää miettii lisää.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Minulla oli joskus yksinkertaisesti iskarin kiinnitysruuvit löysällä. Ohjauskulmat kohdalleen ja iskarin kiristys, loppui renkaan kuluminen ja kolinat.
Noh minäpä näppäränä miehenä vaihdoin iskarin yläpään laakeroinnit (mitkä oli väljät/kuluneet) ja reaktio tankojen etu puslat! Noh vika ei lähtenyt se vaimeni kylläkin ja nyt se tuntus tulevan jostain kuskin oven alalaidasta tai jostain sieltä