Jääradalle/pellolle 1600sl/2107

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Vilzze

Jääradalle/pellolle 1600sl/2107

Viesti Kirjoittaja Vilzze »

Eli siis juuri rekisteröityneenä mutta paljon foorumeita käyttäneenä ajattelin tännekkin kirjoitella tuosta minun ja kaverin yhteisestä jäärata/peltokäyttöön olevasta larpattimesta. Kuvia ei valitettavasti vielä ole mutta niitä haluaville asia järjestyy kyllä. Eli tarkoituksena olisi hieman piristellä ja parannella ladaa pienehköllä budjetilla, mutta silti tehdä kunnolla ja kestäväksi. Tarkoituksena olisi laskea kantta ja tehdä muutakin kannelle, race-henkinen kojetaulu mittareineen ja kytkimineen, ehkä kaaret ja muuta pientä. Vinkkejä voi antaa, ja kysyisinkin että mistä mahtaisi löytää ladan kytkentäkaavion ja sitten paljonko kannesta tarvii ottaa pois että saa puristukset 9,4-10,2:1 välille? Ja tarviiko tällöin vesikanavia hitsailla? Kiitoksia
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Jääradalle/pellolle 1600sl/2107

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Vakio tonnikuussatkulla jo ajelee jäällä mutta jos intoa löytyy niin kyllähän tuota piristää saa. Ekana kuitenkin koneeseen kannattaa varmaan Weberin kaasari hommata. Paljon juttua löytyy tuosta kun käyttää hakua. Tomivuus 100x verraten vakio ozoniin.

Puristukset kannattaa nostaa lohkoa höyläämällä. Kantta laskemalla nousee avuttoman vähä ja kestävyys heikkenee. Imu- ja pakosarjan kohdistus valinnallista mutta pahimmat valupurseet ainaki kannattaa siistiä kanavista. Tästäkin löytyy haulla lisää, esin Stefan faq ukk:ssa.

Jäälle lukkoperä ehdoton, kemppi välttää harrastelukäytössä.

Pikkuratilla ja rattiakselin tiputtamisella saa aika hyvän ajoasennon, 2107 kuskinpenkki on ainakin omasta mielestäni paras vakiopenkki.

Ohjauksen parantamisestakin löytyy selailemalla kun osaa ettiä.

Eiköhän noilla pääse alkuun :)
21013 1500 16v Turbo rojekti
miksutin

Re: Jääradalle/pellolle 1600sl/2107

Viesti Kirjoittaja miksutin »

Minäkin kannatan tuota Weberin laittoa..

Omaani 1500 laittoin 2kurkkuisen mekaanisesti aukevan kaasarin ja tuli paljon kierrosherkempi ja vähän siihen tuli tenkuakin :)

Niin ja lukkoperää HETI kun mahollista.. Jos ajaa enempi jäällä niin piikkirenkaat edes eteen..
Vilzze

Re: Jääradalle/pellolle 1600sl/2107

Viesti Kirjoittaja Vilzze »

Juu unohtu mainita että piikit löytyy edestä.. Onko mitään hyväksi koettua kaasarikokoo tohon 1,6 koneeseen, hinta? Ja lukko tehdään kempillä ensi kesänä kun päästään öljymontulle/halliin puuhastelemaan.
Avatar
pressa
Viestit: 10427
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jääradalle/pellolle 1600sl/2107

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kaasutinta ei tarvitse vaihtaa, laittaa kakkosen aukeamaan mekaanisesti ja suurentaa ykköspiirin pääsuutinta.
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Jääradalle/pellolle 1600sl/2107

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Mutta jos kuitenkin laitat sen weberin niin esim sierroissa on käytetty sopivaa DGAV:ta. Dgv weberi muuten samanlainen mutta mekaanisella ryypyllä.

Yleisesti on takapotkuissa käytetty 32/36 kurkuilla olevaa kaasaria. Ei ole ekana ahdistamassa edes hiukan viritetyssä koneessa.

Ohjeet ozonin kakkoskurkun muuttamiseen mekaaniseksi löytyy kanssa hakua käyttämällä. Itte suosittelisin kyllä weeberiä..
21013 1500 16v Turbo rojekti
miksutin

Re: Jääradalle/pellolle 1600sl/2107

Viesti Kirjoittaja miksutin »

Itsellä on juuri tuo DGV Weberi ja ryypyn vaijeri ei enää tuolle kaasarille riittänyt, mutta en ole koko talvena ryyppyä edes tarvinnu!

Muutaman kerran polkee kaasua ja kertalaakista käymään ja on juurikin 32/36 kurkuilla, joten sitä ryyppy ongelmaakaan ei tarvitse miettiä,

mutta sekin riippuu melkopaljon taas suuttimista
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Jääradalle/pellolle 1600sl/2107

Viesti Kirjoittaja START »

Vilzze kirjoitti: Onko mitään hyväksi koettua kaasarikokoo tohon 1,6 koneeseen?
2x40mm tuplat :wink:
ja jos puristuksia haluat niin lohkosta tavaraa pois. haulla löytyy monenlaista viritystä.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin