Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Vakiohilut pitää sisällään. 0,6bar ahdot kesti hyvin..
-Shwitcher s1bg turbo.
-Uusi dellorton dhla 40mm paineistettu kaasutin.
-Pro turbon välijäähy.
-Malpassin bensapaineen säädin + mittari.
-Turbosaabin bensapumppu.
-Hoonattu, rengastettu ja laakeroitu.
-Kärjetön sytty.
-Uudet tulpat ja johdot.
-Uusi virranjakaja.
-2,5" putkisto yhdellä vaimentimella alusta loppuun.
-Turbosaabin ahtojen mukaan myöhästävä alipainekello.
-Avarreltu kansi.
-Shwitcher s1bg turbo.
-Uusi dellorton dhla 40mm paineistettu kaasutin.
-Pro turbon välijäähy.
-Malpassin bensapaineen säädin + mittari.
-Turbosaabin bensapumppu.
-Hoonattu, rengastettu ja laakeroitu.
-Kärjetön sytty.
-Uudet tulpat ja johdot.
-Uusi virranjakaja.
-2,5" putkisto yhdellä vaimentimella alusta loppuun.
-Turbosaabin ahtojen mukaan myöhästävä alipainekello.
-Avarreltu kansi.
Viimeksi muokannut ziguli, 11.12.2011 20:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Oletko kenties huomioinut minkälaisia ennakoita kärjetön sytty ottaa kierroksilla noinniinkuin turbokäyttöä ajatellen?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Olen. Ja penkissä ne onkin säädetty ja on max ennakko 15 astet kiinteel keskipakosäätimel.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Ite sain toimimaa parhaiten rajoittamalla keskipako ennakkoa ja alipaine säädin käytössä. Sai toimimaan paremmin sillä alueella missä ei ahtoja ollut.
Aikas vähän ennakkoa 28 oli miun 1500 turbos eikä naulaillu.
Aikas vähän ennakkoa 28 oli miun 1500 turbos eikä naulaillu.
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Nyt on turbosaabin alipainesäädin hommattu ja koitetaan josko sillä saatais vähän paremmin toimimaan. Sit tulee tuo alipainesäätö kans käyttöön ja myöhästää ahdoilla. Juu ei se 15 astet ennakkoo paljoo ollu ja se oliki liian vähän ku pakosarja oli koko ajan mansikkana ja lämmöt tahtos nousta vähä liikaa.
Nyt on avarrettu kansi menos paikkaan ja uudet männät kun kahdesta vanhasta murtui pala männänrengasurasta..
Tarkoitus olis saada toimimaan tosiaan joka kierrosalueella. Vaikka yllättävän hyvin sai ajettua edelliselläkin kokoonpanolla.
Nyt on avarrettu kansi menos paikkaan ja uudet männät kun kahdesta vanhasta murtui pala männänrengasurasta..
Tarkoitus olis saada toimimaan tosiaan joka kierrosalueella. Vaikka yllättävän hyvin sai ajettua edelliselläkin kokoonpanolla.

Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Takomännät tulossa ja nelipisteruisku+ms1 v2.2 tulossa ohjaamaan ruiskua ja sytkää.. Opel omegan imusarjaan hitsattu ladan laipat. Mistä kampiakselin asento tieto järkevin ottaa megalle? Triggeripyörä kampiakselin siivapyörään vai kärjettömän jakajan hall-anturilta?
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
ite laittasin tiggerin kampuralle.
mun mielestä se vakio ruiskun pyörän saa kanssa pelaamaan, eikös siellä ole joku vr anturi vakiona? tai sit laittaa jonkun perus laser leikatun tiggerin ja anturille tellinki.
mun mielestä se vakio ruiskun pyörän saa kanssa pelaamaan, eikös siellä ole joku vr anturi vakiona? tai sit laittaa jonkun perus laser leikatun tiggerin ja anturille tellinki.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Mietin vaan, että onko mitään hyötyä laittaa kampuralle triggeripyörä ja anturi, jos jakajasta sais helpommin ja silti täysin toimivan?
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
jos jakajalta otat ni on epätarkka sytkänajoitus johtuen jakoketjun löysyydestä ja jakajan akselivälyksestä eli vaeltelee. kampuralla tarkempi koska on yhtä puuta akselin kans.ziguli kirjoitti:Mietin vaan, että onko mitään hyötyä laittaa kampuralle triggeripyörä ja anturi, jos jakajasta sais helpommin ja silti täysin toimivan?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Kiitos. Eli nyt vaan triggeripyörä hommaamaan jostain ja kampuran asentoanturi. Sitten voi sitä anturin kiinnitystä alkaa tekemään.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
- elmeri racing team
- Viestit: 139
- Liittynyt: 11.12.2005 20:57
- Paikkakunta: lohja
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
laita 1700sen jakopään koppa siinä on valmiina anturinpaikka,jos teet itte anturitelineen niin tee tarpeeksi vahva ettei ala värisemään korkeemmilla kierroksilla.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Mulla löytyis 1700 jakopään koppa anturipaikalla varustettuna ja hihnapyörä jossa hammastus anturia varten. 50€ molemmat.
Puh nolviisnol 3OO kaks yks 25
Puh nolviisnol 3OO kaks yks 25
Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Jaaha taas olis aika penkkiin varattu 27.6. Kokeillaan miten se megasquirt toimii ja tuleeko yhtään enempi tehoa kuin viimevuonna kaasarilla.
Samalla koetellaan taas pitääkö kytkin
Samalla koetellaan taas pitääkö kytkin

Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Penkkireissu on nyt takana ja teholukemat oli hieman paremmat kuin kaasarilla.
166hv/240nm koneesta ja 137hv pyöriltä mitattuna. Max. ahdot 0,8bar.
Sporttiautossa mitattu ja säädetty.
Vähän alkaa vaan jostain ahdistamaan 5000rpm kohdalla kun tehot putoo.. Vakio nokka-akselin vois tietty tässä kohtaa jo vaihtaa.. Sit isompaa ahdinta (holset he221w) ja kanteen isommat venttiilit ja avarrus tehokannessa sit viimitteeks.
166hv/240nm koneesta ja 137hv pyöriltä mitattuna. Max. ahdot 0,8bar.
Sporttiautossa mitattu ja säädetty.
Vähän alkaa vaan jostain ahdistamaan 5000rpm kohdalla kun tehot putoo.. Vakio nokka-akselin vois tietty tässä kohtaa jo vaihtaa.. Sit isompaa ahdinta (holset he221w) ja kanteen isommat venttiilit ja avarrus tehokannessa sit viimitteeks.

Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Nyt on uus ahdin (holset he221w) ollu jo hetken aikaa paikassa ja ahdot 1.5bar. Hyvinhän tuo tuntuis toimivan tuossa eli 3000rpm jälkeen alkaa jo ahtamaan ja potkua löytyy enempi. Ainakin moposportin jäykkä asetelma+sintteri alko lipsumaan pahasti.
Suuttimet joutui myös vaihtamaan isompiin 350cc-->450cc boschin greentop malliin.
Nyt vaan sitä isompaa kytkintä pitäis saada. Vaihtoehtona fiatin vauhtis 215mm levyllä tai teettää teräspyörä 228mm levylle ja esim. turbosaabin asetelma.

Nyt vaan sitä isompaa kytkintä pitäis saada. Vaihtoehtona fiatin vauhtis 215mm levyllä tai teettää teräspyörä 228mm levylle ja esim. turbosaabin asetelma.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..