Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Vakiohilut pitää sisällään. 0,6bar ahdot kesti hyvin..

-Shwitcher s1bg turbo.
-Uusi dellorton dhla 40mm paineistettu kaasutin.
-Pro turbon välijäähy.
-Malpassin bensapaineen säädin + mittari.
-Turbosaabin bensapumppu.
-Hoonattu, rengastettu ja laakeroitu.
-Kärjetön sytty.
-Uudet tulpat ja johdot.
-Uusi virranjakaja.
-2,5" putkisto yhdellä vaimentimella alusta loppuun.
-Turbosaabin ahtojen mukaan myöhästävä alipainekello.
-Avarreltu kansi.
Viimeksi muokannut ziguli, 11.12.2011 20:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Oletko kenties huomioinut minkälaisia ennakoita kärjetön sytty ottaa kierroksilla noinniinkuin turbokäyttöä ajatellen?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Olen. Ja penkissä ne onkin säädetty ja on max ennakko 15 astet kiinteel keskipakosäätimel.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
_RiKu_

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja _RiKu_ »

Ite sain toimimaa parhaiten rajoittamalla keskipako ennakkoa ja alipaine säädin käytössä. Sai toimimaan paremmin sillä alueella missä ei ahtoja ollut.

Aikas vähän ennakkoa 28 oli miun 1500 turbos eikä naulaillu.
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Nyt on turbosaabin alipainesäädin hommattu ja koitetaan josko sillä saatais vähän paremmin toimimaan. Sit tulee tuo alipainesäätö kans käyttöön ja myöhästää ahdoilla. Juu ei se 15 astet ennakkoo paljoo ollu ja se oliki liian vähän ku pakosarja oli koko ajan mansikkana ja lämmöt tahtos nousta vähä liikaa.

Nyt on avarrettu kansi menos paikkaan ja uudet männät kun kahdesta vanhasta murtui pala männänrengasurasta..

Tarkoitus olis saada toimimaan tosiaan joka kierrosalueella. Vaikka yllättävän hyvin sai ajettua edelliselläkin kokoonpanolla. :)
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Takomännät tulossa ja nelipisteruisku+ms1 v2.2 tulossa ohjaamaan ruiskua ja sytkää.. Opel omegan imusarjaan hitsattu ladan laipat. Mistä kampiakselin asento tieto järkevin ottaa megalle? Triggeripyörä kampiakselin siivapyörään vai kärjettömän jakajan hall-anturilta?
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja START »

ite laittasin tiggerin kampuralle.
mun mielestä se vakio ruiskun pyörän saa kanssa pelaamaan, eikös siellä ole joku vr anturi vakiona? tai sit laittaa jonkun perus laser leikatun tiggerin ja anturille tellinki.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Mietin vaan, että onko mitään hyötyä laittaa kampuralle triggeripyörä ja anturi, jos jakajasta sais helpommin ja silti täysin toimivan?
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

ziguli kirjoitti:Mietin vaan, että onko mitään hyötyä laittaa kampuralle triggeripyörä ja anturi, jos jakajasta sais helpommin ja silti täysin toimivan?
jos jakajalta otat ni on epätarkka sytkänajoitus johtuen jakoketjun löysyydestä ja jakajan akselivälyksestä eli vaeltelee. kampuralla tarkempi koska on yhtä puuta akselin kans.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Kiitos. Eli nyt vaan triggeripyörä hommaamaan jostain ja kampuran asentoanturi. Sitten voi sitä anturin kiinnitystä alkaa tekemään.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

laita 1700sen jakopään koppa siinä on valmiina anturinpaikka,jos teet itte anturitelineen niin tee tarpeeksi vahva ettei ala värisemään korkeemmilla kierroksilla.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Avatar
naco
Lada kerhon jäsen
Viestit: 217
Liittynyt: 28.11.2008 4:26
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja naco »

Mulla löytyis 1700 jakopään koppa anturipaikalla varustettuna ja hihnapyörä jossa hammastus anturia varten. 50€ molemmat.
Puh nolviisnol 3OO kaks yks 25
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Jaaha taas olis aika penkkiin varattu 27.6. Kokeillaan miten se megasquirt toimii ja tuleeko yhtään enempi tehoa kuin viimevuonna kaasarilla.
Samalla koetellaan taas pitääkö kytkin :?
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Penkkireissu on nyt takana ja teholukemat oli hieman paremmat kuin kaasarilla.

166hv/240nm koneesta ja 137hv pyöriltä mitattuna. Max. ahdot 0,8bar.

Sporttiautossa mitattu ja säädetty.

Vähän alkaa vaan jostain ahdistamaan 5000rpm kohdalla kun tehot putoo.. Vakio nokka-akselin vois tietty tässä kohtaa jo vaihtaa.. Sit isompaa ahdinta (holset he221w) ja kanteen isommat venttiilit ja avarrus tehokannessa sit viimitteeks. :lol:
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Nyt on uus ahdin (holset he221w) ollu jo hetken aikaa paikassa ja ahdot 1.5bar. Hyvinhän tuo tuntuis toimivan tuossa eli 3000rpm jälkeen alkaa jo ahtamaan ja potkua löytyy enempi. Ainakin moposportin jäykkä asetelma+sintteri alko lipsumaan pahasti. :) Suuttimet joutui myös vaihtamaan isompiin 350cc-->450cc boschin greentop malliin.

Nyt vaan sitä isompaa kytkintä pitäis saada. Vaihtoehtona fiatin vauhtis 215mm levyllä tai teettää teräspyörä 228mm levylle ja esim. turbosaabin asetelma.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Vastaa Viestiin