Erotusdiagnoosi Puola,nokka-aks. asentotunn vai maadoitus

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Ladaisti

Erotusdiagnoosi Puola,nokka-aks. asentotunn vai maadoitus

Viesti Kirjoittaja Ladaisti »

Tervehdys,

Kyseessä olisi Lada 110 joka käy epätasaisesti ja täristen tyhjäkäynnillä ja vetää huonosti. Vaikuttaisi, että jokin sylintereistä ei sytytä kunnolla.

Olisiko kellään vinkkejä, miten voisi tutkia mikä noista kolmesta voisi olla syynä siihen, että moottori käy epätasaisesti tyhjäkäynnillä ja ajossa moottori vetää huonosti. Noita kaikkia kolmea otsikon komponenttia/syytä on ehdotettu syyksi epätasaiseen käyntiin. Lisäksi joskus konetta saa käynnistää useamman kerran, ennen kuin lähtee käyntiin.

Korjaamolla on ehdotettu nokka-akselin asentotunnistinta, mutta luettuani viestejä monet ovat kirjoittaneet, että eivät ole mitenkään merkittävästi, lukuun ottamatta hieman parempaa käyntiä, huomanneet nokka-aks. anturin vaikuttaneen käyntiin.

Ohjausboksin maadoituksestakin on puhuttu kohtuu paljon.

Kaikki vinkit otetaan vastaan mielenkiinnolla :)
Avatar
pressa
Viestit: 10432
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Erotusdiagnoosi Puola,nokka-aks. asentotunn vai maadoitu

Viesti Kirjoittaja pressa »

Helpoin on luetuttaa vikakoodit, vikakoodin jälkeen tietää missä vika on. Monasti "arpomalla" korjaaminen tulee kalliimaksi kuin vikakoodin luku ja oikean paikan korjaaminen. Ja kysymykseen vastaaminen helpottuisi jos tietäisi mikä laite on kyseessä, esim vanhat ohjainlaitteet antoivat auton toimia kun viallisen komponentin johto on irti, soilloin toimii paremmin kun viallinne anturi irti. Uudemmissa taas ei onnitu näin testaaminen...
Vastaa Viestiin