astek samara juonittelee
astek samara juonittelee
nyt se heitti tyhjäkäynnin kokonaan, pysyy käynnissä kun kaasuttelee mutta sammuu jos kaasun löysää? ja jo pidemmän aikaa juonitellut sitä että kylmänä seisonnan jälkeen saa startata piiiiiitkään ennen kuin hörähtää käyntiin.
mitähän tuolle osais tehä?
mitähän tuolle osais tehä?
Re: astek samara juonittelee
Me emme tiedä, mutta näistä voisi aloittaa:mahannus kirjoitti:mitähän tuolle osais tehä?
Tarkistaa ja puhdistaa tyhjäkäynnin solenoidisuutin ja suutin, sekä suuttimille tuleva sähkö ohjaus.
Re: astek samara juonittelee
mistähän tuo löytyy? onko ne semmoset jotka naputtaa kun sammuttaa koneeen vaihteella, kuuluu semmonen tikitys?pressa kirjoitti:Me emme tiedä, mutta näistä voisi aloittaa:mahannus kirjoitti:mitähän tuolle osais tehä?
Tarkistaa ja puhdistaa tyhjäkäynnin solenoidisuutin ja suutin, sekä suuttimille tuleva sähkö ohjaus.
Re: astek samara juonittelee
Ne on just ne, kaasarin kyljestä sojottavat sähköjohdolla varustetut suuttimet. Ylempi on tyhjäkäynnin suutin. Stumppaa kone sammuksiin ja irrota alemman suuttimen piuha. Jos tikitys katoaa kokonaan, vika on joko tyhjäkäyntisuuttimessa tahi ohjausboksissa. Sen jälkeen irrota ylemmän suuttimen piuha ja laita alemman suuttimen piuha tyhjäkäynnin suuttimeen kiinni. Jos tikittää nyt, ohjausboksi on sökö tai piuha boksilta tyhjäkäyntisuuttimelle poikki. Jos ei edelleenkään tikitä, suutin on rikki tai jumissa. Siihen voi ensiavuksi yrittää vemputella suuttimen neulaa eestaas tai jos rikki, katkaista koko neula.
Älä sitten päästä kummankaan suuttimen piuhan liitintä osumaan maahan virrat päällä, jottei mene boksi rikki.
Jos molemmat suuttimet tikittävät, todennäköisesti kaasuttimen tyhjäkäyntikanavistossa on tukos, johon auttaa puhdistus.
Tuohon starttauttamiseen samainen puhdistus voisi auttaa. Bensapumppuhan tähän oli vaihdettu jo vasta vähän aikaa sitten.
Älä sitten päästä kummankaan suuttimen piuhan liitintä osumaan maahan virrat päällä, jottei mene boksi rikki.
Jos molemmat suuttimet tikittävät, todennäköisesti kaasuttimen tyhjäkäyntikanavistossa on tukos, johon auttaa puhdistus.
Tuohon starttauttamiseen samainen puhdistus voisi auttaa. Bensapumppuhan tähän oli vaihdettu jo vasta vähän aikaa sitten.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: astek samara juonittelee
Kiitos selventävästä vastauksesta
Elikkäs tutkiskelin piuhoja ja letkuja, yksi alipaineletku oli irti sellaisesta kolmihaaraisesta liittimestä >> laitoin takasin ja kaasarin vasemmalla puolella lähti paksu bensaletku jonka huomasin vuotavan sieltä ruutas pieni bensasuihku kun liikuttelin sitä >> lyhensin 1cm ja laitoin uudelleen paikoilleen.
Sitten käytin ilmanputsarin irti ja tutkiskelin imun läppää ja herkistelin sitä crc:llä, mutta en ole varma toimineeko siltikään oikein, kun mielestäni sen pitäisi mennä ihan kiinni kun kaasun painaa pohjaan kylmänä.
Myös huomattiin että jarrutehostin vuotaa "shhh shhh" ja kun jarrua painaa niin käynti paranee, eli repii sieltä ilmoja joka sekoittaa systeemiä.
Mut nyt käy kylmänä tyhjäkäyntiä ok ja lämpimänä röpöttää muttei kuitenkaan ihan sammu, jos sais meneen ton vielä pari kuukautta jahtiajan niin joutaa sen jälkeen vaikka kukkapurkiksi, 97tkm on vehkeellä menty "vasta" ja muuten toimis niin hienosti mutta alkaa tuo kaasarin kenkkuilu ottamaan aivoon sen verran että ....
Elikkäs tutkiskelin piuhoja ja letkuja, yksi alipaineletku oli irti sellaisesta kolmihaaraisesta liittimestä >> laitoin takasin ja kaasarin vasemmalla puolella lähti paksu bensaletku jonka huomasin vuotavan sieltä ruutas pieni bensasuihku kun liikuttelin sitä >> lyhensin 1cm ja laitoin uudelleen paikoilleen.
Sitten käytin ilmanputsarin irti ja tutkiskelin imun läppää ja herkistelin sitä crc:llä, mutta en ole varma toimineeko siltikään oikein, kun mielestäni sen pitäisi mennä ihan kiinni kun kaasun painaa pohjaan kylmänä.
Myös huomattiin että jarrutehostin vuotaa "shhh shhh" ja kun jarrua painaa niin käynti paranee, eli repii sieltä ilmoja joka sekoittaa systeemiä.
Mut nyt käy kylmänä tyhjäkäyntiä ok ja lämpimänä röpöttää muttei kuitenkaan ihan sammu, jos sais meneen ton vielä pari kuukautta jahtiajan niin joutaa sen jälkeen vaikka kukkapurkiksi, 97tkm on vehkeellä menty "vasta" ja muuten toimis niin hienosti mutta alkaa tuo kaasarin kenkkuilu ottamaan aivoon sen verran että ....
Re: astek samara juonittelee
niin ja voiko tuo kaasari tyhjentää yön aikana itsensä tai sen uimurikammion jotain kautta, kun se aina pidemmän eli yön yli seisonnan jälkeen kestää tartata pitkään? lueskelin että noiden naputtajien tiivisteet vois vuotaa mutta ei ainakaan niin paljoa vuoda että näkis käynnissä ollessa.
Re: astek samara juonittelee
Kyllä sen ryyppyläpän tulis mennä kiinni asti. Jos ei mene, se starttuuttaa kauaemmin silloin. Käykö se kylmänä kuinka korkeilla kierroksilla? Pitäs olla noin 2500 RPM.
Jos se ei vuoda se kaasari mihinkään niin yhdeksi mahdollisuudeksi kaasarin tyhjentymiseen jää bensan haihtuminen kohokammioista.
Jos se ei vuoda se kaasari mihinkään niin yhdeksi mahdollisuudeksi kaasarin tyhjentymiseen jää bensan haihtuminen kohokammioista.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: astek samara juonittelee
hmm pitääpä levittää uudelleen, aamusella katsoin että ryyppyläppä ei sulje kokonaan vaan siihen jää pieni rako, vois koittaa niiitä vivustoja puhdistaa jollain aineella ja paineilmalla kun en uskalla niitä purkaa koska tiedän etten saa ikuna niitä enään takasdegen kirjoitti:Kyllä sen ryyppyläpän tulis mennä kiinni asti. Jos ei mene, se starttuuttaa kauaemmin silloin. Käykö se kylmänä kuinka korkeilla kierroksilla? Pitäs olla noin 2500 RPM.
Jos se ei vuoda se kaasari mihinkään niin yhdeksi mahdollisuudeksi kaasarin tyhjentymiseen jää bensan haihtuminen kohokammioista.

Re: astek samara juonittelee
taidan tehdä suosiolla tuosta kukkapurkin ja ostaa ruisku samaran tilale, hetken se käy mutta sitten alkaa röpöttään ja yksiin.