Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
ei se valo välähtänyt ikinä sinä aikana kun tuon auton omistin, ei siinä toiminut yksikään mittariston valo, vain matkamittari sekä nopeusmittari toimi, kierroslukumittari hetken aikaa (mutta sekin hajosi). koko autosta ei löytynyt kovin montaa toimintoa, se käynnistyi (heikosti) je liikkuikin aika nihkeästi, mutta jarrut olivat aika tehokkaat, eipä se romu mihinkään muuhun toimintoon oikein pystynyt mutta eihän peltoauton tarvitsekkaan
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
En tiedä että jäikö jarruihin ilmaa vai mistä johtuu, että poljin painuu syvään. Sitten kun saa uudet levyt niin jos ei niillä asetu niin on ilmattava uudestaan.
Luultavasti ja toivottavasti on sähköhäikkää öljynpainevalossa, mittari näyttää paineita mutta valo palaa. Etenkin kummasti tyhjäkäynnillä ei pala, mutta kierrokilla syttyy palamaan.
Perään ja vaihdelaatikkoon vaihdoin öljyt. Ostin tarkoitukseen bilteman ruutan.
Sottaisempaa hommaa mitä pitkällä letkulla ja suppilolla. Aina kun ruuttaa meni täyttämään valui neste ruutan letkusta lattialle.
Pitkällä letkulla letku saa olla koko ajan lisäysaukossa eikä mene lattialle ellei kaada suppilosta ohi tai täytä liian täyteen.
Flaiman kirjoitti:Luultavasti ja toivottavasti on sähköhäikkää öljynpainevalossa, mittari näyttää paineita mutta valo palaa. Etenkin kummasti tyhjäkäynnillä ei pala, mutta kierrokilla syttyy palamaan.
Onko öljyä liian vähän? Selittäisi että kierroksilla paineet häviää, kun öljyä ei tule pumpun imettäväksi tarpeeksi nopeasti. Tai liian paksut öljyt? Ei kannata kylmänä kierrätellä mottia. Tietysti öljynpaineanturi voi myös olla sökönä ja paineiden kasvaessa kierroksilla ottaakin taas kontaktia, vaikkei pitäisi.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
öljyä on, täytyy huomenna heilutella johtoja, ja mahdollisesti ostaa motonetistä anturi.
Tämähän se on?
37-0000 Öljynpaineanturi Fiat/Lada M14, 3.00 €
Oliko öljynpainemittarille sitten omanlaisensa?
Mittarivalot tuli vaihdettua uusiin ja eron kyllä huomaa.
Flaiman kirjoitti:öljyä on, täytyy huomenna heilutella johtoja, ja mahdollisesti ostaa motonetistä anturi.
Tämähän se on?
37-0000 Öljynpaineanturi Fiat/Lada M14, 3.00 €
Oliko öljynpainemittarille sitten omanlaisensa?
Mittarivalot tuli vaihdettua uusiin ja eron kyllä huomaa.
Käsittääkseni sekä etuvetojen että takavetojen öljynpaineanturissa on sama kierre. Omaan samaraani vaihdoin tuon anturin, kun vanha anturi oli katkennut, ja käytin juuri tuota motonetin anturia. Onko siinä ladassa öljynpainemittarikin? Luulin, että öljynpaineanturin reikään olit jotain erillistä mittaria tökkinyt.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Mulla oli ainakin omassa ne automaattisäätöiset jarrukengät ja kun niistä murentui ne säätöpalikat niin jarrut oli aina kaukana.
Ostatti sitten uuvet kengät.
en ole rumpuja irrottanut että en tiedä. Pitää ilmata sitten kun levyt saa asennettua niin joka pyörä uudestaan.
Se tuli mieleen tuosta öljynpainevalosta, että onko keneltäkään mennyt jakajan alta se öljypumpun ratas. Se kai voisi tyhjäkäynnillä toimia mutta kierroksilla pyöriä tyhjää.
Kaikki etupään nivelet vaihdettu uusiin paitsi pallonivelet. Uusi apusimpukkakin on, vanha olikin aika jäykkä.
Ohjaus vähäsen keveni mutta ei palauta yhtään, niinkuin ei tehnyt aiemminkaan. Vielä on rengaskulmat säädettävä mutta tuskin auttaa.
Nyt on toiselle puolelle vaihdettu sittenkin ylä- ja alapallo. Kuskin puolella ei lähde irti sitten millään. Apuvälineitä ei ole ollut kuin irrotushaarukka ja kaksi vasaraa.
Kyllä muuten huomaa 1.5 ja 1.3 litrasen koneen eron.
Uusi vikakin ilmeni, kierroslukumittari lakkaa toimimasta ajoittain. Tätä osasin jo odottaa kun viisari hyppelehti.
Onkohan tässä tuplalampun mittaristossakin löystyviä muttereita takapuolella. Ei mittarivaloja vaihtessa tullut katsottua.
Onko muilla samaa vikaa, että navigaattorin tai puhelimen latausjohto ei saa kontaktia Ladan tupakansytyttimestä?
Minulla on tässä ja 2107:ssa. Vikaa voi olla kyllä kiinanpoikien päässäkin kun minulla vain navigaattorin kanssa on ongelmia.
Flaiman kirjoitti:Onko muilla samaa vikaa, että navigaattorin tai puhelimen latausjohto ei saa kontaktia Ladan tupakansytyttimestä?
Minulla on tässä ja 2107:ssa. Vikaa voi olla kyllä kiinanpoikien päässäkin kun minulla vain navigaattorin kanssa on ongelmia.
Omassa Samarassa toisinaan yleismittarin mukaan tulee kyllä tupakansytytinliittimeen jännite, mutta jotkut sähkölaitteet eivät siitä suostu ottamaan virtaa. Ratkaisin asian ostamalla motonetistä tupakansytyttimen jatkojohdon, jonka välityksellä sähkö kelpaa kaikille sähkölaitteille
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Tuo ongelma johtuu monesti siitä kun se pää mikä tuonne tup.sytyttimeen laitetaan on liian lyhyt niin ei yllä perille asti. Joutu kännyn laturinkin tuosta syystä vaihtaan sellaiseen missä on pitempi tuo pistoke.