Starttaus

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
äölkjhgf

Re: Starttaus

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

mahannus kirjoitti:
mahannus kirjoitti:
äölkjhgf kirjoitti:Mahdollinen vikapaikka on virtalukon pohja, ellei jo ole tarkastettu. Kun yhdistää punaisen ja vaaleanpunaisen johdon esim. hyppylankaa käyttäen niin starttaa, jos siis vika on virtalukon pohjassa.
Joutuu vaan purkamaan muovit pois rattiakselin ympäriltä.
mistä tuon virtalukon pohjan saa ostettua?
taidan koittaa purkaa nuo muovit ja testata, saa nähä saako ne ehjänä irti
Ratin alla oleva muovi lähtee olisiko 7:llä ristikantaruuvilla. Saa pois kun kääntää ohjauspyörän korkeussäätövivun alas. Ohjauspyörä alas niin lähtee yläsuojakin pois. Kun vika on ns. päällä, silloin jos toimii hyppyjohdolla, on vika virtalukon pohjassa.

Virtalukon pohjan voi ostaa vaikka motonetistä, tai paikallisesta tarvikeliikkeestä. Itse pohja on kiinni parilla muovinipsulla, sekä valkoinen klöntti lähtee myös alapuolella olevaa nipsutinta (näkee kun kurkkaa alhaaltapäin) kampeamalla ja nostamalla ylös.
äölkjhgf

Jos vika on virtalukon pohjassa, ja sen uusit niin muista pyöräyttää pohjan vihreä keskiö vastapäivään. Että itse virtalukossa oleva patti menee pohjan keskiössä olevaan koloon.

Väliaikaisena ratkaisuna voisi käyttää painonappia starttaukseen. Itse olen asentanut siskoni ladaan painonapin ja kuohinut virtalukon starttiominaisuuden siitä syystä että virtalukon pohja on muutaman kerran juminut start-asentoon sillä seurauksella että starttimoottori on jäänyt pyörimään moottorin mukana. (3 starttimoottoria tuon seurauksena vaihtaneena en nähny muuta vaihtoehtoa) 8)
äölkjhgf

Jos vika ei virtalukon pohjasta löydy, syynä voi olla lattaliitin solenoidiin menevässä johdossa. Omassa ladassa ei auttanut liittimen puhdistus, vaan vanha liitin täytyi katkaista pois johdosta ja puristaa uusi liitin paikalleen. Vika oli siis vanhan liittimen yhteydessä johtoon, ei niinkään uroslattaliittimen ja naaraan välisessä kontaktissa.

Sdelano v SSSR:n ohjeen mukainen rele olikin näköjään asennettu sulaketaulun seutuville.
mahannus

Viesti Kirjoittaja mahannus »

läheltä jarrutehostinta löytyi johtojen päästä rele, auto ei startannut niin irrotin releen ja katoin sulakerasiasta samanlaisen releen ja vaihdoin tilalle, auto starttasi.. ? eli tää oli kai se startin rele? ellen oo ihan pihalla :) mut nyt jokatapauksessa on startannut, seuraamme tilanneta :)
äölkjhgf

Hieno homma jos/kun tuli kuntoon. Voihan olla että se rele onkin asennettu konetilaan. Jos lainasit relettä jostakin käytössä olevasta paikasta, hommaa sinne samalla kytkennällä oleva tilalle.
Ettei tule ongelmia jonkin muun toiminnon suhteen. Releitä löytyy jokaisesta varaosapuljusta.
Vastaa Viestiin